6949256666 press@keysmash.gr

Συνέντευξη με την Αλίκη Καζούρη

keysmash powered by dycode

Η παράσταση Gravity παρουσιάζεται στο Θέατρο Τόπος Αλλού. Πρόκειται για ένα έργο, το οποίο επιχειρεί, σαν ένας άλλος «τυφλός ωρολογοποιός», να ψηλαφίσει μηχανισμούς. Μηχανισμούς της φύσης, του πολιτισμού, αλλά και της ίδιας της ύπαρξης του ανθρώπου. Φιλοξενούμε στη συντροφιά μας τη χορογράφο Αλίκη Καζούρη και τη ρωτάμε για την παράσταση, την ομάδα Χορευτές, για τον ρόλο που παίζει ο χορός στη ζωή του ανθρώπου, για τα μονοπάτια της δημιουργίας και της διάδρασης με το κοινό. Ευχαριστούμε θερμά τη Ράνια Παπαδοπούλου, για την πολύτιμη βοήθειά της στην πραγματοποίηση αυτής της συνέντευξης.

Σπούδασες γαλλική φιλολογία, αλλά τελικά σε κέρδισε ο χορός. Τι σε τράβηξε σε αυτόν;

Από την εφηβεία μου ήξερα πως θέλω να ασχοληθώ επαγγελματικά με τον χορό και είχα την τύχη να συναντήσω πολύ σπουδαίους δασκάλους, όπως τη Ντόρα Μητροπούλου, τον Λεωνίδα Ντεπιάν και τον Χάρη Μανταφούνη, οι οποίοι και καθόρισαν την πορεία μου. Η γαλλική φιλολογία προέκυψε λόγω γαλλομάθειας, σημαντικό εφόδιο και αυτό…

Πόσο καθοριστικός είναι ο χορός στη ζωή σου;

Ο χορός είναι η καθημερινότητά μου σε όλη μου τη ζωή, ως χορεύτριας και ως χορογράφου, αλλά και ως εκπαιδευτικού του χορού, οπότε καθορίζει επί της ουσίας τα πάντα!

Ποια είδη μουσικής αγαπάς ή σου φέρνουν έμπνευση για μια χορογραφία;

Ήμουν πάντα ένας ροκ άνθρωπος, οπότε αυτό το είδος μουσικής με εμπνέει, όπως και κάθε εναλλακτικό είδος. Με ενδιαφέρει επίσης ιδιαίτερα η πολυρυθμία που συναντάμε στην αφρικανική μουσική.

Πόσο συνδεδεμένη είσαι με τη μουσική; Πώς θα περιέγραφες τη σχέση μουσικής και χορού;

Η σχέση αυτών των δυο Τεχνών είναι για μένα άρρηκτη. Από πολύ νωρίς, στις χορογραφικές δουλειές μου συνεργαζόμουν με μουσικούς που συνέθεταν τη μουσική παράλληλα με τη χορογραφική δημιουργία, συνεργασίες που πάντα απέδιδαν τα μέγιστα, γιατί είναι μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διαδικασία για όλους τους εμπλεκόμενους.

Τι σε οδηγεί να υπηρετείς την τέχνη σου με τόσο ενθουσιασμό;

Ο χορός είναι μια Τέχνη που μόνο ενθουσιασμό μπορεί να προκαλέσει σ’ αυτόν που χορεύει, παρόλη την πολυπλοκότητα και την τεχνική απαίτηση, τις απογοητεύσεις και τα πισωγυρίσματα. Η χαρά της έκφρασης με το σώμα είναι αξεπέραστη, όπως και η χαρά του δασκάλου και του χορογράφου, όταν βλέπει τη δουλειά του πάνω στους συνοδοιπόρους του – σπουδαστές/σπουδάστριες και χορευτές/χορεύτριες.

Στο Θέατρο Τόπος Αλλού παρουσιάζεται το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας για τον άνθρωπο και τις θεμελιώδεις αρχές της κίνησης. Πώς γεννήθηκε αυτή η ιδέα;

Η σύλληψη της ιδέας ανήκει στον βασικό συνεργάτη μου και συνθέτη της παράστασης, Στάθη Ιωάννου, ο οποίος μου πρότεινε να ασχοληθούμε με το πρώτο μέρος της τριλογίας το Distortion, που είναι βασικό εργαλείο των μουσικών και όπως αποδείχτηκε και των χορευτών και αυτό μας οδήγησε στη δημιουργία τριών έργων που έχουν ως θέμα τον άνθρωπο, τις θεμελιώδεις αρχές της κίνησης και τους συσχετισμούς που συνεχώς αλλάζουν και επηρεάζουν τη ροή της ιστορίας.

Πώς δούλεψες για το Gravity; Τι πραγματεύεται; Πόσο εύκολο είναι για τον μέσο θεατή να κατανοήσει μέσα από τις χορογραφίες την ουσία των πραγμάτων που παρουσιάζονται;

Η δουλειά αυτή ξεκίνησε με πρώτη σκέψη τη βαρύτητα ως εργαλείο για κίνηση και επεκτάθηκε στη βαρύτητα των σχέσεων, στη βαρύτητα των ευθυνών, την ισορροπία και την απώλειά της, πάντα σε συνεργασία με τους χορευτές και τις χορεύτριες. Έχω την αίσθηση ότι είμαστε απόλυτα κατανοητοί, αλλά αφήνουμε και τη φαντασία του θεατή να ερμηνεύσει καταστάσεις από δικούς του συνειρμούς.

Πώς δημιουργήθηκε η ομάδα Χορευτές; Ποιος είναι ο στόχος της ομάδας;

Ο Μιχάλης Ναλμπάντης η Μαρία Ανθυμίδου κι εγώ χορεύαμε χρόνια μαζί σε άλλες ομάδες και σκεφτήκαμε να ξεκινήσουμε κάτι δικό μας. Καταφέραμε να υπάρχουμε ακόμα ύστερα από τριάντα ένα χρόνια, έχοντας παρουσιάσει πάνω από τριάντα έργα, πέντε ευρωπαϊκά προγράμματα, δύο φεστιβάλ και αμέτρητες παραστάσεις στην Ελλάδα στην Ευρώπη και την Αμερική. Ο στόχος μας στην παρούσα φάση είναι απλώς να μη σταματήσουμε να είμαστε δημιουργικοί, εφόσον έχουμε νέες προτάσεις και μπορούμε να δίνουμε βήμα σε τόσους νέους ανθρώπους.

Ο Έλληνας αγαπά τον χορό; Είναι μέρος της ιδιοσυγκρασίας του;

Προφανώς και ο Έλληνας αγαπάει τον χορό, σε όλες του τις εκφάνσεις. Του αρέσει και να βλέπει και να χορεύει και σ’ αυτό το σημείο αξίζει να πω πως οι Έλληνες χορευτές και οι Ελληνίδες χορεύτριες είναι υψηλού επιπέδου και κάνουν καριέρα εντός και εκτός Ελλάδας, όπως επίσης υψηλού επιπέδου είναι και οι σπουδές τους, όσο κι αν προσπαθούν κάποιοι να τις απαξιώσουν. Είναι πολύ αξιόλογες, επίπονες και με εξαιρετικά αποτελέσματα.

Μαίρη Ζαρακοβίτη

Επιμέλεια: Κώστας Κούλης

Please follow and like us:
Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
LinkedIn

0 Comments