Ένα τραπέζι και ένα σύνθετο γεμάτα σοκοφρετίνια και σοκολατάκια… Δεν το συζητώ ότι θα αψηφούσα τις αντιδράσεις των υπολοίπων και ότι θα έγραφα στα παλαιότερα των υποδημάτων μου τις υποδείξεις τους. Η εμμονή είναι συγκεκριμένη, όπως και ο προσανατολισμός. Δεν μπορώ όμως να ακουμπήσω τίποτα. Είναι μέρος της σκηνής. Είναι μέρος της παράστασης…

Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.

ekavi2314

Το τραγικό πρόσωπο… Η Εκάβη, η βασίλισσα της Τροίας, σύζυγος του Πρίαμου και τραγική μητέρα. Όταν οι Αχαιοί εισβάλουν στην Τροία, τότε πλέον… «Ούτε κράτος, ούτε νόμος, ούτε θρησκεία, ούτε τίποτα άλλο». Το μικρότερο από τα παιδιά της, η Πολυξένη, σφαγιάζεται, γιατί έτσι το ζήτησαν το φάντασμα του Αχιλλέα και οι γύρω του. Εκείνη όμως… ας παίζει η τηλεόραση. Εκείνη δεν παρακολουθεί. Απλά σκέπτεται. Πώς θα τιμωρήσει τους δολοφόνους. Ο αναχρονισμός είναι απλά μια ακόμα διάσταση έκφρασης της τέχνης.

Ο κύριος Δημήτρης Τσεκούρας υπογράφει το κείμενο – το οποίο έχει τη μία βάση του στην τραγωδία του Ευριπίδη – και η κυρία Ζωή Ξανθοπούλου τη δραματουργία και τη σκηνοθεσία. Στην παρούσα παράσταση υπάρχουν εμβόλιμα μέρη από το έργο HÉCUBA, NÓMOS Y MÚSICA DE LAS CIUDADANAS της Ισπανίδας ποιήτριας, συγγραφέως και σκηνοθέτιδας Margarita Borja, η οποία ανέβασε το εν λόγω το 1998. Τότε μάλιστα είχε πραγματοποιηθεί η παράσταση σε ένα νησί στην Ισπανία και κάπως έτσι μπήκε στον τίτλο η προσθήκη «σε ελληνικό νησί». Η μάνα που βλέπει το παιδί της να θυσιάζεται και αποζητά την απόλυτη εκδίκηση.

ekavi2315

Είναι πολυποίκιλο το πλέγμα. Ενώ έχουμε να κάνουμε με μία τραγωδία κατά βάση και στην ουσία της, το σκηνοθετικό παιχνίδι ανοίγει όλα τα κανάλια και φτάνει το έργο μέχρι τις γαίες της μαύρης κωμωδίας, μέχρι το θέατρο του παραλόγου. Σε αυτό θα βρει συμμαχίες και μέγιστη βοήθεια από τους τρεις πρωταγωνιστές. Την κυρία Ντέπυ Πάγκα, την κυρία Ναταλί Τσάβεζ και τον κύριο Αποστόλη Ψαρρό. Οι τρεις τους έχουν να αντιμετωπίσουν ένα πανδύσκολο κείμενο και μία πολύ απαιτητική δόμηση έργου. Και στέκονται πολύ ψηλά. Το έχω γράψει κατ’ επανάληψη στο παρελθόν, το αναφέρω και τώρα. Είναι πραγματικοί ήρωες οι ηθοποιοί, μέσα σε όλα τ’ άλλα τους. Παλεύουν με το θεριό και όχι μόνο δεν σκοτώνονται, το νικούν κιόλας.

Έχοντας σαν βασικό άξονα μονολογικές αποδώσεις και επικοινωνία κατά διαστήματα και σε ειδικές περιπτώσεις, οι τρεις ηθοποιοί καταλαμβάνουν όλο τον χώρο που τους δίνεται, έχουν σημεία με διάφορα gags, ακόμα και σημεία διάδρασης με το κοινό. Η σκηνή που ο κύριος Ψαρρός θέλει οπωσδήποτε να φέρει κοντά του ένα σοκολατάκι ενώ ταυτόχρονα ακούει και συνδιαλέγεται, είναι απλά ένα δείγμα της δουλειάς που έχουν ρίξει οι συντελεστές. Είναι μία κωμωδία που δεν θέλει να το παραδεχτεί; Μάλλον μία κωμωδία που κρατιέται να μην γελάσει περισσότερο, γιατί όλα γύρω της είναι δραματικά.

ekavi2316

Ο κόσμος χειροκροτεί ξανά και ξανά. Οι τρεις ηθοποιοί υποκλίνονται ξανά και ξανά. Είναι ένα έργο που θα σας κάνει να αγαπήσετε αυτά τα περίεργα πλάσματα ακόμα περισσότερο. Πήραν ένα κάτι και το έκαναν κάτι ένα. Τα βλέμματά τους, οι γκριμάτσες τους, η «χορογραφία» τους πριν από κάθε καινούργιο κεφάλαιο… Σημάδια καλλιτεχνικής οξύνοιας και διάθεσης να κανιβαλίσουν σε περιοχές που ο κανιβαλισμός απαγορεύεται με θυσία… Κάπως έτσι δηλαδή. Μία ιστορία για τον άνθρωπο που δεν αντέχει να μετατρέπεται σε θύμα, που δεν θέλει αρπακτικά δίπλα του, να θέλουν να καπηλευτούν τα όσια και τα ιερά του. Γιατί τότε θα γίνει ο ίδιος αρπακτικό. Και τότε ο ίδιος θα σκοτώσει και θα κάνει κακό. Η Εκάβη είδε όλα σχεδόν τα παιδιά της να χάνονται στον πόλεμο. Μέχρι που έγινε η ίδια πόλεμος.

Μία παράσταση που δείχνει το μεγαλείο των ηθοποιών, που καταφέρνουν να ανταπεξέλθουν κάθε εμπόδιο, υπηρετώντας με ήθος την τέχνη τους.

Κώστας Κούλης

ekavi2317

Δραματουργία – Σκηνοθεσία

Ζωή Ξανθοπούλου

Σύνθεση – Απόδοση κειμένων

Δημήτρης Τσεκούρας

Ερμηνεία

Ντέπυ Πάγκα

Ναταλί Τσάβεζ

Αποστόλης Ψαρρός

Μουσική – Sound design

Cayetano

Σκηνικά – Κοστούμια

Γιώργος Λιντζέρης

Φωτογραφίες

Κική Παπαδοπούλου

Επικοινωνία

Χρύσα Ματσαγκάνη

Διεύθυνση παραγωγής

Κωνσταντίνα Αγγελέτου

Εκτέλεση παραγωγής- Βοηθός Σκηνοθέτη

Όλγα Σεβερίν

Παραγωγή

Πλέγμα – ΑΚ 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Παραστάσεις: Δευτέρα 8 Μαΐου – Τρίτη 30 Μαΐου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων

Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

Τιμές εισιτηρίων

Γενική Είσοδος: 15€

Διάρκεια παράστασης 70 λεπτά  

Προπώληση εισιτηρίων : https://www.viva.gr/tickets/theater/ekabiseenanisi/

ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΓΩ

Ελευσινίων 13-15, Αθήνα

ΜΕΤΡΟ Μεταξουργείο

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Ευχαριστούμε πολύ το ΛΙΜΠΑ Rage Room για την παραχώρηση του χώρου για τις ανάγκες της φωτογράφισης.