Ένα μουσικό ταξίδι. Ένας αγώνας δρόμου χωρίς το αγκομαχητό της σκέψης για πρωτιά. Η επίσκεψη στα πάτρια εδάφη, στα άγια χώματα. Ο Γιώργος Σεφέρης, αθάνατος δημιουργός και πρώτος μεταξύ ίσων, o Νομπελίστας μίας γενιάς που αγαπάμε να λατρεύουμε, διορισμένος στην Τουρκία σαν διπλωματικός ακόλουθος, μαθαίνει ότι ο αδελφός του δεν υπάρχει πια. Λάμβανε γράμματα από την Καλιφόρνια των Ηνωμένων Πολιτειών. Ο ίδιος συλλογιόταν πως δεν γίνεται να υπάρχουν τέτοια μέρη. Ήταν πέρα από κάθε φαντασία τότε. Αφήστε το σήμερα, το σήμερα είναι κάτι άλλο. Και το αύριο θα είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Το τότε όμως…
Ο Γεράσιμος Γεννατάς πρωταγωνιστεί σε έναν διευρυμένο μονόλογο. Ένα είδος που μας έχει συναρπάσει από την πρώτη στιγμή που ήλθαμε σε επαφή μαζί του. Αφηγείται την ιστορία σε πρώτο πρόσωπο, «ανταλλάσσει φράσεις» με τον αδελφό του – τον πραγματικό και τον εν δυνάμει – και περπατά ανάμεσα σε μονοπάτια γεμάτα μελωδίες. Πίσω του ένα σμάρι από πανάξιους μουσικούς και όχι μόνο. Ερμηνείες θα περάσουν και μέσω εκείνων. Άρπα, τσέλο, ούτι, πλήκτρα, φωνές, εκφάνσεις, περπάτημα… Περπάτημα, ε; Τι σκέφτηκε πάλι ο δαιμόνιος Γεννατάς; Μαζί με την κυρία Φένια Παπαδόδημα, η οποία έχει γράψει την πρωτότυπη μουσική και έχει σκηνοθετήσει την παράσταση, μας παρουσιάζουν ένα λυρικό θέαμα, εντελώς συγκινητικό. Και όσο για το περπάτημα; Είναι ένα φεγγαρογλίστρημα που το είδα και σκέφτηκα χιλιάδες πράγματα, όλα θετικά. Είναι ένα οδοιπορικό με καλαίσθητη εικονογράφηση.
Ο Γεννατάς είναι ο Σεφέρης. Ο περίφημος «Σε». Και αλληλογραφεί με τον Ζήσιμο Λορεντζάτο. Τον «Ζη». Ένα διανοούμενο της εποχής και φίλο του. Η Φένια είναι ο Ζη. Η Φένια Ζη μέσω του Σε και το αντίστροφο. Και οι δυο τους πλάθουν, παρέα με τους εκπληκτικούς μουσικούς που συνοδεύουν, ένα γεμάτο οδοιπορικό. Το ταξίδι στην Καππαδοκία, το πέρασμα από τα χρόνια που σημάδεψαν ένα έθνος και ένα γένος. Τον βλέπω τον Γεννατά εδώ και χρόνια στα θέατρα. Είναι πάντα τόσο άψογος, που έχω την αίσθηση ότι, όταν με το καλό βρεθώ απέναντί του για συνέντευξη, θα ρωτήσω «Πώς γίνεται να είσαι πάντα τόσο άψογος»;
Η Φένια Παπαδόδημα είναι η αιχμή του δόρατος των μουσικών που συμμετέχουν στο έργο. Ντυμένοι όλοι τους στα μαύρα, αποδίδουν με άνεση και προσφέρουν ένα έργο μέσα στη συγκίνηση. Είναι η έξοδος από τη μίζερη κατάσταση, προς ένα εναλλακτικό παρόν, το οποίο πολύ θα θέλαμε να είναι πραγματικό. Ο Σεφέρης πηγαίνει στην πατρίδα, μνημονεύει τη Σμύρνη. Μιλάει για τον άνθρωπο που αναγκάστηκε να φύγει από το σπίτι του, να αναζητήσει την τύχη του αλλού, επειδή πιέστηκε άδικα και χωρίς καμία λογική.
Είναι μία πανέμορφη νότα και θα ήθελα πολύ να δείτε και να ακούσετε κι εσείς. Όχι μόνο θα συγκινηθείτε, θα φύγετε με τη σκέψη να διαβάσετε περισσότερο για την ιστορία της χώρας μας, των συνανθρώπων μας. Και ξέρετε κάτι; Αυτός που γνωρίζει καλά την ιστορία του, είναι δύσκολο να τον μανιπιουλάρεις. Κάτι τέτοιο είναι και το ευκταίο. Μία έξοδος από τη μαζοποίηση, προς την πραγματική επαφή με τον άνθρωπο δίπλα μας. Οι συντελεστές φρόντισαν για ένα ξεχωριστό και ξεχωρισμένο ομορφάκι. Τους ευχαριστούμε γι’ αυτό. Τώρα και στο διηνεκές.
Κώστας Κούλης
Φένια Παπαδόδημα: Πρωτότυπη μουσική/ Σκηνοθεσία- Ερμηνεία- Φωνή
Γιώργος Κόρδης : Ψηφιακή ζωγραφική
Γεράσιμος Γεννατάς : Ερμηνεία
Ελένη Ποζατζίδου : Eρμηνεία- φωνή
Θωμάς Μελετέας: Ούτι
Γωγώ Ξαγαρά: Άρπα
Ήβη Παπαθανασίου : Τσέλο
Γιώργος Παλαμιώτης: Ηχητικά τοπία – Ενορχήστρωση
Φένια Παπαδόδημα : Επιλογή κειμένων – Δραματουργία
Καλλιόπη Σωτηρίου : Βοηθός σκηνοθέτη
Στέβη Κουτσοθανάση: Φωτισμοί
Κώστας Φούντας: Video
Ελένη Κουρή: φωτογραφία
Χρύσα Ματσαγκάνη: Επικοινωνία
Πληροφορίες Παράστασης
Παραστάσεις: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη: 5/6, 12/13,19/20, 26/27 Δεκεμβρίου
Έναρξη: 9.00 μμ
Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων
Γενική Είσοδος: 15€
Μειωμένο/Ανέργων: 12€
Ατέλειες: 5€
Προπώληση εισιτηρίων:
- Online: https://www.ticketservices.gr/event/exodos-1922-2022/
- Τηλεφωνικά: 2107234567
- Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39, Αθήνα
Θέατρο ΕΛΕΡ
Φρυνίχου 10, Αθήνα
Τηλ. 21 1735 3928
Η παραγωγή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος 2022, του θεσμού “Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός” του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
0 Comments