Μαζοχισμός, η τάση του ανθρώπου να επιδιώκει τον πόνο και την οδύνη στη ζωή του και στον έρωτα. Ο Σέβεριν (Θανάσης Κουρλαμπάς) και η Βάντα (Αμαλία Νίνου) γνωρίζονται σε ένα θέρετρο των Καρπαθίων. Υπάρχει ένταση από την πρώτη τους συνάντηση. Εκείνος ευγενικός αλλά μετρημένος, έρχεται σε σύγκρουση με τη νεαρή χήρα και τις αντιλήψεις της για τη ζωή και τον έρωτα. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;
Ο Σέβεριν νοιώθει ανάξιος να αγαπήσει. Γνωρίζοντας καλύτερα τη Βάντα, πιστεύει ότι στα μάτια της νεαρής χήρας έχει βρει την Αφροδίτη του. Την αυταρχική και ψυχρή γυναίκα που θα του δώσει ό,τι χρειάζεται. Της ανοίγεται και της ζητά να γίνει σκλάβος της, έρμαιο σε κάθε της προσταγή, να υπομένει κάθε σωματική και ψυχολογική κακοποίηση. Εκείνη αμφιταλαντεύεται στην αρχή, αλλά όταν αποφασίζει να δεχθεί, ξεδιπλώνει την αφέντρα που κρύβεται μέσα της. Έρωτας, αγάπη, ηδονή, πίστη, αφοσίωση, όλα εμπλέκονται σε έναν κυκεώνα δράσεων και αντιδράσεων.
Για τον Freud, ο σαδισμός και ο μαζοχισμός είναι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Κάπως έτσι και οι ήρωες της παράστασης ακροβατούν ανάμεσα σε αυτές τις δυο όψεις. Άλλοτε θύματα και άλλοτε θύτες, εναλλάσσουν ευθύνες και ρόλους. Γίνονται έρμαια των σεξουαλικών τους επιθυμιών, ζουν το παρόν και ο καθένας ονειρεύεται το μέλλον με τελείως διαφορετικό τρόπο. Η φύση και ο χαρακτήρας του καθενός προβάλει το αποτέλεσμα αυτής της θυελλώδους σχέσης. Άραγε σε αυτή τη «μάχη» υπάρχει νικητής και ηττημένος; Μπορεί μια τέτοια σχέση να σταθεί στον χρόνο;
Η Αμαλία Νίνου πέρασε ρομαντισμό στον ρόλο, παρόλη την ψυχρή εικόνα της γυναίκας που υποδυόταν. Οι ψυχολογικές της αμφιταλαντεύσεις και η ζωηράδα στο βλέμμα της πρόσδιδαν μια άλλη βαρύτητα. Το σκηνικό λιτό και λειτουργικό για τις ανάγκες των σκηνών. Τα κοστούμια έδιναν τη δική τους ερμηνεία και λειτουργούσαν ως φάροι στην ψυχοσύνθεση των ηρώων.
Ο Θανάσης Κουρλαμπάς απέδειξε άλλη μια φορά το μεγαλείο του. Μας μαγεύει κάθε φορά που τον βλέπουμε στη σκηνή. Αλλάζει πρόσωπα, δεν παίζει, γίνεται ο ρόλος. Βρίσκει τον τρόπο να εισχωρήσει βαθιά στους ήρωες που υποδύεται, να μεγαλουργήσει μέσα από αυτούς. Να γίνει τόσο απροκάλυπτα αληθινός. Υπήρξαν φορές που ανατριχιάσαμε βλέποντάς τον να υποδύεται τόσο ζωντανά τον Σέβεριν. Ακόμα και η σκηνοθετική του άποψη για το έργο του Λεοπόλντ φον Ζάχερ-Μαζόχ, είχε μια πολύπλευρη οπτική. Άφησε τους ήρωες να αναπνεύσουν, να αναπτυχθούν μέσα από την ιστορία, χωρίς να πω περισσότερα και να κάνω spoiler.
Η ένταση της παράστασης είναι καταιγιστική, θα σας πάρει από τα μούτρα και θα σας οδηγήσει σε απάτητα μονοπάτια του μυαλού και της ψυχής. Θα υπάρξουν φορές που θα σας κόψει την ανάσα, που θα σοκαριστείτε από τη σκληρότητά της. Είναι μια συγκλονιστική παράσταση που λατρέψαμε για όλους τους παραπάνω λόγους και πολλούς ακόμα που κρατάμε μυστικό. Ευχόμαστε τα καλύτερα σε όλο το επιτελείο και σας την προτείνουμε σαν μια από τις καλύτερες αυτής της σεζόν.
Μαίρη Ζαρακοβίτη
Ταυτότητα παράστασης
Διανομή: Θανάσης Κουρλαμπάς, Αμαλία Νίνου
Συντελεστές:
Συγγραφέας: Λέοπολντ φον Ζάχερ Μαζόχ
Σκηνοθεσία: Θανάσης Κουρλαμπάς
Μετάφραση: Νικολέτα Κοτσαηλίδου
Θεατρική διασκευή: Νικολέτα Κοτσαηλίδου, Σπύρος Κυριαζόπουλος
Εικαστική Επιμέλεια/Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ
Μουσική: Γιάννης Οικονόμου
Σχεδιασμός φωτισμών: Μελίνα Μάσχα
Βοηθός σκηνοθέτη: Ελπίδα Νικολάου
Επιστημονικός σύμβουλος: Χάρης Μωρίκης
Επιμέλεια ηλεκτρονικού προγράμματος: Ηλέκτρα Μαγγίνα
Επιμέλεια μαλλιών: Κωνσταντίνος Κολιούσης
Φωτογραφίες / Trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας
Γραφιστική Επιμέλεια: Σπύρος Μάης, Μάριος Γαμπιεράκης (Μαύρα Γίδια)
Επικοινωνία: Μαρκέλλα Καζαμία
Διεύθυνση Παραγωγής: Ιωάννης Παντελίδης
Παραγωγή: Happy Productions
Θέατρο Άνεσις: Λεωφόρος Κηφισιάς 14, Αθήνα Αμπελόκηποι
Τηλέφωνα Επικοινωνίας: 210-0080900, 210-3625119, 210-7718943
0 Comments