Το έργο του Oυίλιαμ Σαίξπηρ παρουσιάζεται στο θέατρο Μουσούρη. Στη σκηνή τρεις γυναίκες κρατούν ένα καράβι. Όσο εσύ κάθεσαι στη θέση σου και μέχρι να χτυπήσει το τρίτο κουδούνι, εκείνες μετακινούν το καράβι, άλλοτε σαν να πλέει σε ήρεμα νερά και άλλοτε σαν να ταλανίζεται πάνω στα κύματα.
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.
Τα φώτα κλείνουν και το έργο ξεκινά. Ο Δούκας Πρόσπερο, αφού εκδιώχθηκε από το δουκάτο του από τον ίδιο του τον αδερφό, ναυάγησε σε ένα ερημονήσι με την κόρη του και τα αγαπημένα του βιβλία μαγείας. Περιμένοντας κάποιο πλοίο να περάσει και να τους σώσει, αφιερώνεται στο διάβασμα αυτών των βιβλίων. Κάποια μέρα βλέπει ένα καράβι στον ορίζοντα και μέσα από τη μαγεία, που πλέον εξασκεί τέλεια, γνωρίζει ότι στο αυτό καράβι βρίσκονται ο αδερφός του και ο γιος του, που γυρνούν από ταξίδι. Στέλνει λοιπόν μια τρικυμία να τσακίσει το πλοίο του αδερφού του. Το παιχνίδι αρχίζει όταν οι νέοι ναυαγοί πατούν το πόδι τους στο ερημονήσι. Ο Πρόσπερο έχει καταστρώσει ένα επικίνδυνο σχέδιο.
Άραγε θα επιτύχει; Θα λάβει την εκδίκηση που ζητά; Θα καταφέρει να πάρει πίσω το δουκάτο του;
Η παράσταση εξελίσσεται μέσα από διαφορετικές οπτικές γωνίες, παράθυρα που ανοίγουν, δίνοντας την εικόνα αλλά και την ψευδαίσθηση των περιοχών αλλά και των ανθρώπων που εμπλέκονται στην ιστορία. Ο σκηνοθέτης Μάριος Παναγιώτου πέρασε στην παράσταση μια περιπετειώδη αύρα. Άφησε τους χαρακτήρες να ξεδιπλωθούν, να ανθίσουν μέσα από τα δρώμενα. Τα κοστούμια και τα σκηνικά της Νίκης Ψυχογιού λειτούργησαν καταλυτικά σε όλα τα επίπεδα, δίνοντας έμφαση στην τραγικότητα αλλά και στην κωμωδιακή μορφή της παράστασης.
Ο Αλέξης Αλάτσης, μέσα από τον Πρόσπερο, μας καθήλωσε με τη δυναμική του παρουσία, τη γλυκύτητα με την οποία αντιμετώπισε τον ρόλο του. Υπέροχη στο ρόλο της κόρης η Μαρία Δαμασιώτη, άμεση, σχεδόν παραμυθένια, πέρασε την αθωότητα της ηρωίδας της, την αφέλεια αλλά και τη βαθιά γνώση. Με πάθος, ένταση και ρομαντισμό αγκάλιασε ο Βλαδίμηρος Γιαννακάκος τον ρόλο του. Η παράσταση στροβιλίζεται μέσα από δυνατά ερωτήματα, έχει μια πιο κλασσική αλλά και διαφορετική προσέγγιση από αυτή που θα περιμέναμε. Ήταν μοναδική μαγεία να την παρακολουθείς, να αγναντεύεις τους ρόλους, να αφουγκράζεσαι τις ιδιοσυγκρασίες των ηρώων. Έξυπνα μικρά τεχνάσματα κούμπωσαν με γλύκα τα στεγανά και ειλικρινά λατρέψαμε όλο το αποτέλεσμα.
Μέχρι το τέλος Μαΐου έχετε την δυνατότητα να την παρακολουθήσετε.
Μην αργείτε!
Μαίρη Ζαρακοβίτη
Νέα Μετάφραση – Δραματουργική Επεξεργασία | Κ. Αλέξης Αλάτσης
Σκηνοθεσία | Μάριος Παναγιώτου
Σκηνικά – Κοστούμια | Νίκη Ψυχογιού
Σχεδιασμός Κίνησης | Νάντη Γώγουλου
Σχεδιασμός Φωτισμών | Μαριέττα Παυλάκη
Βοηθός Σκηνοθέτη | Κωνσταντίνα Κάλτσιου
Βοηθός Σκηνογράφου – Ενδυματολόγου | Σοφία Μπαμπανιώτη
Διδασκαλία Φωνής | Ελένη Νταλαχάνη
Φωτογραφίες | Ελίνα Γιουνανλή
Κινηματογράφηση – Trailer | Γρηγόρης Πανόπουλος – MakeYourOwnFilms
Κομμώσεις | Κωνσταντίνος Κολιούσης
Μακιγιάζ | Ηλέκτρα Κατσιμίχα
Υπεύθυνη επικοινωνίας | Ευαγγελία Σκρομπόλα
Ψηφιακή Επικοινωνία |Flipnewmedia
Οργάνωση – Εκτέλεση Παραγωγής | Urban Theatre
Ερμηνεύουν | Κ. Αλέξης Αλάτσης, Βλαδίμηρος Γιαννακάκος, Μαρία Δαμασιώτη, Κωνσταντίνα Κάλτσιου, Νάντια Κατσούρα, Γιώργος Κισσανδράκης, Σοφία Μαραθάκη, Κλεοπάτρα Μάρκου, Αθηνά Μπαλτά, Νίκος Ντάσης, Νάνσυ Σιδέρη, Ραφαήλ Σιδηρόπουλος, Γιώργος Σύρμας
0 Comments