6949256666 press@keysmash.gr

Keyback: Μήδεια @ Αμφιθέατρο Βεάκειο

keysmash powered by dycode

Εγκαινιάζουμε ΚΑΙ αυτή τη στήλη θυμησών και αναμνήσεων. Κάποτε, τα άρθρα που θα βλέπετε με αυτό τον δείκτη, τη λέξη keyback, φιλοξενούνταν αλλού. Αυτό το αλλού, το περιοδικό Noizy εν προκειμένω – γιατί δεν θα κάτσουμε να παίξουμε τις κουμπάρες και να μιλήσουμε με υπονοούμενα – το αγαπήσαμε, αλλά πλέον – δυστυχώς – δεν είναι στον αέρα. Ελπίζουμε κάποια στιγμή να ανεβεί ξανά και να το χαρεί ξανά ο κόσμος. Περάσαμε δέκα εκπληκτικά χρόνια κοντά του και είμαστε ευγνώμονες γι’ αυτό. Θα μεταφέρουμε διάφορα κείμενά μας στο νέο μας σπίτι. Ελάτε παρέα μας! Η μετακόμιση μόλις ξεκίνησε…

Η Μήδεια ίσως να είναι η πρώτη αναρχική στην ανθρώπινη μυθοπλασία. Ίσως μάλιστα να είναι και η πρώτη σχιζοφρενής αναρχική. Η απόδοση που παρακολουθήσαμε στο Βεάκειο, μου έκανε προς εκείνη την κατεύθυνση. Να με συγχωρέσουν οι γκουρού της μυθολογίας ανά τον κόσμο ή ακόμα και της ανθρώπινης ιστορίας, αλλά δεν γνωρίζω αν υπάρχει παρόμοιος χαρακτήρας στον πλανήτη μας. Ακόμα και το δέντρο που ζευγάρωσαν τα πόδια του… ούτε αυτό μπορεί να πιάσει την απίστευτη, μαζί και ασύλληπτη περσόνα της μητροκτόνου.

Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.

Η Μήδεια δεν είναι ο καλύτερος άνθρωπος που γνωρίζεις. Για την ακρίβεια απέχει πολύ από τον μέσο όρο καλοσύνης. Στην πατρίδα της Κολχίδα, σκότωσε και τεμάχισε τον ίδιο της τον αδελφό, για να μπορέσει να ξεφύγει με τον Ιάσονα. Στην Ιωλκό, την πατρίδα του αγαπημένου της, «φρόντισε» να σκοτώσουν τον Πελία τα παιδιά του. Και τώρα… τώρα ο, σύζυγός της πια, Ιάσων, παντρολογιέται με μια βασιλοπούλα. Ο Κρέων, πατέρας της καινούργιας συζύγου και απόλυτος διαφεντευτής της Κορίνθου, της μηνύει ότι πρέπει να εγκαταλείψει το κράτος, μαζί με τα παιδιά της. Αλλιώς… θάνατος! Ο βασιλιάς φοβάται, ζήτω ο βασιλιάς;

Η Μήδεια έρχεται σε κόντρα με τον εαυτό της. Στην ουσία αυτός είναι ο αντίπαλός της. Ούτε ο Κρέων, ούτε ο Ιάσων, ούτε κανείς άλλος. Η μια της πλευρά προστάζει το ανίερο σχέδιο. Η άλλη δεν θέλει καν να ακούσει. Μαντέψτε ποιος κερδίζει στο τέλος.

Το δυστοπικό σκηνικό κυριαρχεί. Ο κύριος Γιώργος Γαβαλάς, που το δημιούργησε, πρέπει να είναι πολύ υπερήφανος. Μας ταξιδεύει αυτόματα σε μία εποχή, που θέλουμε απόλυτα να θάψουμε στο πιο σκοτεινό μέρος του μυαλού μας. Λάσπες και τάβλες που προστατεύουν από την έξτρα λέρα. Και ένα βουνό από χώμα. Εκεί, πάνω εκεί, θα χτυπηθεί η Μήδεια. Η κυρία Μαρία Κίτσου φωνάζει, γκαρίζει, ουρλιάζει, μιλά ήρεμα, κλαίει, γελάει τρελά. Είναι ένα άλλο πράγμα εκεί πάνω, είναι κάτι πέρα από άνθρωπο. Τη μίσησα και τη λυπήθηκα και αυτό είναι που θέλει να περάσει ο ρόλος της. Ένα πρόσωπο που δεν είναι ούτε καλό ούτε κακό. Είναι αυτό που είναι και λειτουργεί όπως λειτουργεί. Το πώς μας φαίνεται εμάς… Αυτό είναι δικό μας θέμα. Και όλοι εμείς, μάλλον δεν είμαστε ένορκοι…

Στον ρόλο του Ιάσονα ο κύριος Φάνης Μουρατίδης. Ήπιος, θεληματικός, χωρίς αδυναμίες, χωρίς να αισθάνεται οδύνη. Διακρίνω μια ελαφρά έπαρση και κάποια στιγμή ο ίδιος απευθύνεται στον εαυτό του στο τρίτο πρόσωπο. Στον ρόλο του Κρέοντα ο κύριος Λαέρτης Μαλκότσης. Μια προσέγγιση ερμηνευτική, που μας ενθουσίασε. Ωραία έκφανση και άρθρωση, ωραίος ο τρόπος που απευθύνεται και κινείται.

Στον ρόλο της τροφού η κυρία Ελένη Καστάνη. Ο πρόλογος της παράστασης της ανήκει, καθώς εξιστορεί και αφηγείται. Κλαίει, παραπονιέται, λυπάται, λυγίζει. Είναι ανθρώπινη μέσα σε όλο εκείνο τον στόμφο της τραγωδίας. Είναι ο άνθρωπος που νοιάζεται τον συνάνθρωπό του, γνωρίζοντας ίσως πως δεν μπορεί με τίποτα να βοηθήσει.

Συμπαθέστατος ο κύριος Βαγγέλης Αλεξανδρής στον ρόλο του Αιγαία, με βασικό του σημείο και σημάδι την ηπιότητα, την καλή άρθρωση και τη συνεχή κίνηση. Η σκηνή που ορκίζεται να δώσει άσυλο στη Μήδεια, είναι από τις καλύτερες και πλέον χαρακτηριστικές της παράστασης. Αξιοπρεπέστατος και ο κύριος Θοδωρής Κατσαφάδος, ως παιδαγωγός, που ερμήνευσε με απλότητα, η οποία όμως επιτυγχάνεται τόσο δύσκολα. Ο χορός πάλι… Τι γάργαρες φωνές είναι αυτές! Στα ιντερμέδια έλαμψαν οι κυρίες, οι οποίες ήταν πειστικότατες και στα «προζάτα» καθήκοντά τους. Πολλά μπράβο στις κυρίες Αλίκη Αβδελοπούλου, Στέλλα Ράπτη, Έλενα Χατζηαυξέντη, Μυρτώ Παπά Αργυροπούλου, Γωγώ Παπαϊωάννου και Μυρτώ Καστρινάκη Μεϊτάνη. Πολλά μπράβο και στην υπέροχη μουσική του κυρίου Θέμη Καραμουρατίδη, που έκανε τα χορικά σχεδόν κινηματογραφικά.

Η κυρία Λέα Μαλένη σκηνοθέτησε με σοφό τρόπο, με μυαλό. Η ηρωΐδα βρέθηκε στον σταυρό, χωρίς να είναι ο αμνός. Χωρίς να είναι το άκακο φίδι του σπιτιού. Ίσως να ήταν και ο διάβολος ο ίδιος, σε αυτή όμως την περίπτωση, η σκηνοθετική οξύνοια λειτούργησε λυτρωτικά. Είναι τυχερή η Μήδεια που πατάει ελληνική λάσπη και όχι βάρβαρη; Είναι τα θηλυκά να μην τα παίρνεις στα σοβαρά; Δύο κόσμοι που συγκρούονται στο υποσυνείδητο ενός πλάσματος που αγαπά μόνο τον εαυτό του. Σε μία παράσταση που η κάθαρση είναι απλά ένα άλμα προς την αείκαυστη πίσσα της κολάσεως, ο από μηχανής θεός φρόντισε να κρυφτεί, ίσως και να χαθεί από προσώπου γης.

Εννοείται ότι την προτείνω χωρίς δεύτερη κουβέντα. Βασισμένη σε μία έξοχη απόδοση του αθάνατου κειμένου του Ευριπίδη, που έχει υπογράψει μοναδικά ο θεόρατος Μίνως Βολανάκης, αυτή η παράσταση αποτελεί από μόνη της λόγο και τρόπο να συνεχίσουμε να βλέπουμε θεατρικά έργα τώρα και για πάντα.

Κώστας Κούλης

Διανομή:
ΜΗΔΕΙΑ: Μαρία Κίτσου
ΙΑΣΟΝΑΣ: Φάνης Μουρατίδης
ΤΡΟΦΟΣ: Ελένη Καστάνη
ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ: Θοδωρής Κατσαφάδος
ΑΙΓΕΑΣ: Βαγγέλης Αλεξανδρής
ΚΡΕΟΝΤΑΣ: Λαέρτης Μαλκότσης
ΑΓΓΕΛΟΣ: Αλμπέρτο Φάις

ΧΟΡΟΣ:
Αλίκη Αβδελοπούλου
Στέλλα Ράπτη
Έλενα Χατζηαυξέντη
Μυρτώ Παπά Αργυροπούλου
Γωγώ Παπαϊωάννου
Μυρτώ Καστρινάκη Μεϊτάνη

Συντελεστές:
Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης
Σκηνοθεσία: Λέα Μαλένη
Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης
Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς
Κοστούμια: Kλαιρ Μπρέισγουελ
Κίνηση: Φρόσω Κορρού
Σχεδιασμός Φωτισμού: Νίκος Σωτηρόπουλος
Μουσική Διδασκαλία: Χρίστος Θεοδώρου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Σταυριάνα Καδή
Βοηθός σκηνογράφου: Νικόλας Κανάβαρης
Βοηθός ενδυματολόγου: Κυράννα Γκιόκα
Διαφήμιση – Social Media: Renegade Media/Βασίλης Ζαρκαδούλας
Φωτογραφίες: Έλενα Γιουνανλή
Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη
Οργάνωση Παραγωγής: Ντόρα Βαλσαμάκη
Επικοινωνία-Προβολή: Μαρκέλλα Καζαμία
 
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ:
ΜΗΔΕΙΑ – ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2023
ΣΑΒΒΑΤΟ 8 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9.30μμ
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΤΡΑΚΕΙΟ ΝΙΚΑΙΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΣΟΥΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΙΝΤΗΣ
ΤΡΙΤΗ 11 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΕΤΡΑΣ (ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ)
ΤΕΤΑΡΤΗ 12 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ Μ. ΜΕΡΚΟΥΡΗ (ΒΥΡΩΝΑΣ)
ΠΕΜΠΤΗ 13 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΒΕΑΚΕΙΟ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:00μμ
ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΠΑΠΑΓΟΥ
ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΘΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΛΟΥ “ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ”
ΔΕΥΤΕΡΑ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΑΖΑΡ (ΛΑΡΙΣΑ)
ΤΡΙΤΗ 18 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 19 & ΠΕΜΠΤΗ 20 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΑΝΟΙΧΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΔΙΠΑΕ (ΤΕΙ) ΣΕΡΡΩΝ
ΣΑΒΒΑΤΟ 22 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΛΟΦΟΥ ΚΙΛΚΙΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ 23 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΑΚΙ (ΑΡΙΔΑΙΑ)
ΤΡΙΤΗ 25 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΟΖΑΝΗΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 26 & ΠΕΜΠΤΗ 27 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ
ΣΑΒΒΑΤΟ 29 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΘΕΑΤΡΟ ΝΕΩΝ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ
ΚΥΡΙΑΚΗ 30 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΙΟΝ
ΔΕΥΤΕΡΑ 31 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΘΕΑΤΡΟ Ε.Η.Μ ΦΡΟΝΤΖΟΥ
ΤΕΤΑΡΤΗ 2 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΛΕΥΚΑΔΑΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΘΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ
(Παμπελοποννησιακό Στάδιο, Είσοδος από οδό Γιάννη Ρίτσου – Θύρα 3)
ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΘΕΑΤΡΟ ΦΡΥΝΙΧΟΣ (ΔΕΛΦΟΙ)
ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΘΕΑΤΡΟ ΟΡΕΣΤΗΣ ΜΑΚΡΗΣ (ΧΑΛΚΙΔΑ)
ΔΕΥΤΕΡΑ 7 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΝΕΑΣ ΜΑΚΡΗΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 9 & ΠΕΜΠΤΗ 10 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΘΕΑΤΡΟ ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ)
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
FORTEZZA ΘΕΑΤΡΟ ΕΡΩΦΙΛΗ (ΡΕΘΥΜΝΟ)
ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΤΑΦΡΟΥ (ΧΑΝΙΑ)
ΚΥΡΙΑΚΗ 13 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9:30μμ
ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
ΤΕΤΑΡΤΗ 16 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9:00μμ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ (ΛΑΥΡΙΟ)
ΠΕΜΠΤΗ 17 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9:00μμ
ΕΥΡΙΠΙΔΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9μμ
ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΠΠΑΣ (ΑΙΓΙΟ)
ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9μμ
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΗΛΙΔΑΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ 20 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9μμ
ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΛΟΚΑΣ/ ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ
ΤΡΙΤΗ 22 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9μμ
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΓΟΥΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 26 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9μμ
ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΙΡΗΝΗΣ ΠΑΠΠΑ (ΧΙΛΙΟΜΟΔΙ)
ΔΕΥΤΕΡΑ 28 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9μμ
ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ
ΠΕΜΠΤΗ 31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΩΡΑ 9μμ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΣΟΥΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΙΝΤΗΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ 4 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΩΡΑ 9:00μμ
ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΠΑΠΑΓΟΥ
ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΩΡΑ 9:00μμ
ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΟΛΩΝΟΥ
 

Please follow and like us:
Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
LinkedIn

0 Comments