Η Μήδεια, κόρη του βασιλιά της Κολχίδας Αιήτη και της Εκάτης, ερωτεύτηκε τον Ιάσωνα και τον βοήθησε να αποκτήσει το χρυσόμαλλο δέρας. Από την Κολχίδα, όπου για να γλιτώσει τον αγαπημένο της, σκότωσε τον αδερφό της, τον ακολούθησε στην Ιωλκό, όπου και εκεί έβαψε τα χέρια της με αίμα, αφού ο καλός της την παρακάλεσε να σκοτώσει τον Πελλία, φονιά του πατέρα και του αδελφού του. Κυνηγημένοι, έφτασαν στην Κόρινθο, όπου πέρασαν κάποιο διάστημα ευτυχισμένα.
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.
Η ιστορία της Μήδειας, κατά τον Ευριπίδη, τώρα ξεκινά.
Ο Ιάσων έχει βάλει στο μάτι την εξουσία και σύναψε σχέση με τη Γλαύκη, κόρη του Κρέοντα, βασιλιά της Κορίνθου. Ο Κρέων, που καλοβλέπει τον γάμο της θυγατέρας του με τον ξακουστό Ιάσωνα, στέλνει τελεσίγραφο στη Μήδεια να εγκαταλείψει την Κόρινθο, μαζί με τα παιδιά της.
Το μυαλό της θολώνει… Έκανε όλα αυτά τα φρικτά πράγματα για τον αγαπημένο της και εκείνος την πετά στον δρόμο χωρίς σκέψη; Είναι αυτός ο άνδρας που αγάπησε; Για αυτόν τον άνδρα λέρωσε τα χέρια της με αίμα; Η εκδίκηση είναι το μόνο που σκέφτεται. Να προκαλέσει τόσο πόνο, όσο νοιώθει. Το σχέδιο μπαίνει σε εφαρμογή και…
Το σκηνικό έχει ένα μελαγχολικό τόνο, ένα κόκκινο ποδηλατάκι μαρτυρά την παρουσία παιδιών στο χώρο. Ένας βράχος με απόκρημνα σημεία καθρεπτίζει την ψυχοσύνθεση της ηρωίδας. Σανίδες που μεταφέρονται από τον χορό ανάλογα με την κίνηση των ατόμων της εξουσίας. Πολλά συγχαρητήρια στον Γιώργο Γαβαλά για τον έξυπνο και δημιουργικό τρόπο που χειρίστηκε τον χώρο. Τα κουστούμια συντηρητικά, θα τα ήθελα λίγο πιο στην εποχή τους, αλλά έδεσαν με την παράσταση. Ο χορός έκλεψε τις καρδιές μας. Έχει γίνει τρομερή δουλειά, τόσο στην κίνηση από την Φρόσω Κορρού, όσο και στο τραγούδι από τον Χρίστο Θεοδώρου και τα κορίτσια είναι τόσο ταλαντούχα, που έλαμψαν στη σκηνή.
Σκηνοθετικά η βαρύτητα έπεσε στην τραγωδιοποίηση της ιστορίας. Η Λέα Μαλένη κατάφερε να φέρει κοντά τους ήρωες, να τους απογυμνώσει, να δείξει όλη την δύναμη της αγάπης και του μίσους.
Η Μαρία Κίτσου, η Μήδεια της παράστασης, η γυναίκα που η αγάπη της πήρε χρώμα πορφυρό, που ο έρωτας και η απόλυτη παράδοση έγινε μίσος που δεν υπολόγιζε τίποτα στο πέρασμά του, ήταν εκπληκτική. Ο Φάνης Μουρατίδης, ο Ιάσων, πέρασε όλες τις πτυχές του ρόλου με απίστευτα έντονο ψυχισμό και δύναμη. Εξαιρετικός στον ρόλο του Κρέοντα ο Λαέρτης Μαλκότσης, γήινη και εξαιρετικά συναισθηματική, όπως ορίζει ο ρόλος, η Ελένη Καστάνη και ο Θοδωρής Κατσαφάδος στον ρόλο του παιδαγωγού έγινε η άγκυρα που έδεσε το «πλοίο» της παράστασης στο «λιμάνι» του θεάτρου.
Εξαιρετική παραγωγή, μια παράσταση που δεν πρέπει να χάσετε!
Μαιρη Ζαρακοβίτη
Διανομή:
ΜΗΔΕΙΑ: Μαρία Κίτσου
ΙΑΣΟΝΑΣ: Φάνης Μουρατίδης
ΤΡΟΦΟΣ: Ελένη Καστάνη
ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ: Θοδωρής Κατσαφάδος
ΑΙΓΕΑΣ: Βαγγέλης Αλεξανδρής
ΚΡΕΟΝΤΑΣ: Λαέρτης Μαλκότσης
ΑΓΓΕΛΟΣ: Αλμπέρτο Φάις
ΧΟΡΟΣ:
Αλίκη Αβδελοπούλου
Στέλλα Ράπτη
Έλενα Χατζηαυξέντη
Μυρτώ Παπά Αργυροπούλου
Γωγώ Παπαϊωάννου
Μυρτώ Καστρινάκη Μεϊτάνη
Συντελεστές:
Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης
Σκηνοθεσία: Λέα Μαλένη
Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης
Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς
Κοστούμια: Kλαιρ Μπρέισγουελ
Κίνηση: Φρόσω Κορρού
Σχεδιασμός Φωτισμού: Νίκος Σωτηρόπουλος
Μουσική Διδασκαλία: Χρίστος Θεοδώρου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Σταυριάνα Καδή
Βοηθός σκηνογράφου: Νικόλας Κανάβαρης
Βοηθός ενδυματολόγου: Κυράννα Γκιόκα
Διαφήμιση – Social Media: Renegade Media/Βασίλης Ζαρκαδούλας
Φωτογραφίες: Έλενα Γιουνανλή
Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη
Οργάνωση Παραγωγής: Ντόρα Βαλσαμάκη
Επικοινωνία-Προβολή: Μαρκέλλα Καζαμία
Προπώληση εισιτηρίων: https://www.viva.gr/tickets/theater/mideia-tou-eyripidi/
0 Comments