Ένα έργο γροθιά, μια παράσταση που σε κρατά καθηλωμένο καθόλη τη διάρκειά της, παρουσιάζεται στο Μικρό Γκλόρια.
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.
Αλήθεια, μέχρι πού θα έφτανες για να προστατεύσεις την οικογένειά σου; Μην βιαστείς να απαντήσεις. Σκέψου το, προσπάθησε να αντλήσεις απαντήσεις από τη ζωή, την κοινωνία, τον άνθρωπο, που άλλοτε μπορεί να είναι ένα κάτασπρο πρόβατο, έτοιμο προς σφαγή και άλλοτε φτάνει στα όρια του τέρατος και ίσως να τα ξεπερνά κιόλας. Όπου υπάρχει καπνός, σίγουρα υπάρχει και φωτιά. Ο άνθρωπος μπορεί να σπάσει τα άκρα που ορίζουν την ύπαρξή του, τις αξίες και τα ιδανικά του και να ακροβατήσει πάνω από άγνωστα τεντωμένα σκοινιά.
Η Έλεν (Ελένη Στεργίου) και ο Ντάνι (Κωνσταντίνος Μάρκελλος) ετοιμάζονται να δειπνήσουν, όταν στο σπίτι τους μπαίνει ο αδερφός της Έλεν, Λίαμ (Χρήστος Παπαδόπουλος), λουσμένος στα αίματα. Η πρώτη αντίδραση είναι φόβος, το ζευγάρι προσπαθεί να ανακτήσει την ισορροπία του και να βεβαιωθεί ότι ο Λίαμ είναι καλά. Το αίμα στη μπλούζα και στα χέρια του, δεν είναι δικό του. Εκείνος βρίσκεται σε κατάσταση σοκ ή έτσι νομίζουμε. Μιλά γρήγορα, έχει μια περίεργη συμπεριφορά, προσπαθεί να δώσει απαντήσεις αλλά… αφήνει κενά ή αλλάζει αρκετές φορές σημεία της ιστορίας.
Ένας άνθρωπος, κατά τον Λίαμ, κειτόταν αιμόφυρτος στον δρόμο και εκείνος προσπάθησε να τον βοηθήσει. Ήταν γεμάτος μαχαιριές σε όλο του το σώμα, είχε ή δεν είχε τις αισθήσεις του και παρόλη την αιμορραγία του, κάποια στιγμή σηκώθηκε και έφυγε. Ο Ντάνι θέλει να καλέσει την αστυνομία και να ψάξουν για εκείνο τον άνθρωπο, μήπως και μπορέσουν να τον σώσουν. Η Έλεν αρνείται, καθώς φοβάται ότι ο αδερφός της, λόγω του ποινικού του μητρώου, θα πέσει θύμα των γεγονότων. Ο παραλογισμός αλλά και ο φόβος κάνει το ζευγάρι να συγκρουστεί. Η διένεξη μεταξύ τους θα φέρει στο φως καλά κρυμμένα μυστικά και θα διαλύσει τη φούσκα, μέσα στην οποία ζούσαν. Η συνέχεια της παράστασης σε αφήνει άναυδο, νοιώθεις το σώμα σου να τραντάζεται, το μυαλό σου να προσπαθεί να χωνέψει τη σκληρότητα που βλέπει.
Δεν ήταν λίγες οι φορές που ο Χρήστος Παπαδόπουλος, παίζοντας τον Λίαμ, έγινε συγκλονιστικά αντιπαθής. Κούμπωσε τόσο τέλεια στον ρόλο του, πέρασε όλη την ψυχοσύνθεση του ήρωα που υποδυόταν και έγινε ένα μαζί του. Μας έφερε αντιμέτωπους με σκληρές αλήθειες, με μια πραγματικότητα που δεν απέχει μήτε ίντσα από όλα όσα βιώνουμε τα τελευταία χρόνια. Βία, ρατσισμός και παραβατικότητα σε πρώτο πλάνο. Οικογένεια, αξίες, συνείδηση στον αντίποδα. Τελικά τι θα κυριαρχήσει;
Ο συγγραφέας του έργου Dennis Kelly «χρησιμοποιεί» τον Ντάνι. Είναι ο πρωταγωνιστής του έργου του, αφού μέσα από τα δικά του μάτια βλέπει ο περισσότερος απλός κόσμος την κοινωνία. Είναι εκείνος που του «ανατίθεται» το βάρος των απαντήσεων και δράσεων. Ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος που υποδύεται τον Ντάνι, αλλά είναι και ο σκηνοθέτης της παράστασης. Έχει βρει όλες τις κουκίδες, μαύρες και άσπρες, του ήρωά του. Φαίνεται από τη μια εύθραυστος, ίσως και άτολμος, αλλά δεν είναι αυτή η ουσία. Ταλαντεύεται πάνω από τις δικές του αξίες, τα πιστεύω του, που έρχονται σε σύγκρουση με ό,τι του ζητείται να κάνει για να προστατέψει ένα μέλος της οικογένειάς του. Φτάνει να ξηλώσει τον ίδιο του τον εαυτό, αλλά το ψυχικό κόστος είναι αβάστακτο. Είναι εξαιρετικός στον ρόλο, ο θεατής εναρμονίζεται με τον ίδιο, τις εντάσεις του, τον τρόπο που βλέπει τα πράγματα, τις ηθικές του συγκρούσεις.
Η Ελένη Στεργίου, η Έλεν της παράστασης, είναι ταγμένη στον ρόλο της. Γίνεται χειριστική, απαιτητική απέναντι στον Ντάνι, για να προστατεύσει τον αδερφό της. Ο ρόλος της ανακαλύπτει τα κενά των οικογενειακών στεγανών, αφήνοντάς την έρμαιο σε ένα κυκεώνα προβληματισμών. Το συναίσθημα νικά τη λογική και εκείνη εθελοτυφλεί, νοιώθοντας υπεύθυνη για την ζωή αλλά και τις πράξεις του αδερφού της. Η Ελένη Στεργίου φέρει το βάρος της κοινωνικής αλλά και οικογενειακής συμπεριφοράς. Ξεβράζει τα λάθη και τις μη σωστές αποφάσεις που παίρνουμε, προστατεύοντας ανθρώπους που δεν το αξίζουν. Φέρει εξαιρετικά την ψυχοσύνθεση της ηρωίδας του ανθρώπου που κινείται από ενοχική συμπεριφορά.
Τα «Ορφανά» είναι από τις πιο συγκλονιστικές παραστάσεις που έχω παρακολουθήσει την τελευταία δεκαετία και εύχομαι σε όλους τους συντελεστές τα καλύτερα και ελπίζω να έχουμε τη χαρά να τη δούμε και σε επόμενη σεζόν.
Μαίρη Ζαρακοβίτη
Ταυτότητα παράστασης
Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μάρκελλος
Σκηνικά-Κοστούμια: Αρετή Μουστάκα
Σχεδιασμός Φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου
Μουσική-Sound Design: Διαμαντής Αδαμαντίδης (Inner D)
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ilya Algaer
Φωτογραφίες Promo: Στέφανος Σάμιος
Trailer: Κώστας Στάμου (artlabor.gr)
Graphic Design: Χάρη Καρακουλίδου
Επικοινωνία-Γραφείο Τύπου: Μαρία Τσολάκη
Social Media-Διαφήμιση: Renegade Media / Βασίλης Ζαρκαδούλας
Διεύθυνση Παραγωγής: Έφη Πανουργιά
Παραγωγή: ΤΕΧΝΗΧΩΡΟΣ & THIS FAMOUS TINY CIRCUS
Παίζουν οι ηθοποιοί: Ελένη Στεργίου, Χρήστος Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Μάρκελλος
Η παράσταση πραγματοποιείται υπό την αιγίδα και με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού.
Θέατρο: Γκλόρια Μικρό
Διεύθυνση: Ιπποκράτους 7, Στάση Μετρό Πανεπιστήμιο
Πρεμιέρα: Πέμπτη 16 Μαρτίου
Τέλος παραστάσεων: Κυριακή 28 Μαΐου
Ημέρες και ώρες παραστάσεων
Πέμπτη 21.15
Παρασκευή 21.15
Σάββατο 21.15
Κυριακή 20.15
Διάρκεια: 110’
Εισιτήρια:
17€ κανονικό,
14€ μειωμένο
Τηλέφωνο κρατήσεων: 210 3642334
Προπώληση:
https://www.viva.gr/tickets/theater/orfana-tou-dennis-kelly/
Επικοινωνία – Γραφείο Τύπου: Μαρία Τσολάκη
0 Comments