Ομολογώ ότι είναι τα πιο εντυπωσιακά ρούχα που έχω δει σε παράσταση εδώ και χρόνια. Ο κύριος Αλέξανδρος Χούντας εισβάλει στη σκηνή φορώντας τα εν λόγω και ξεκινά να μιλά στη μητέρα του. Ο διάλογος είναι έντονος. Η μητέρα είναι εκεί. Απλά… δεν φαίνεται. Δεν ανταπαντά, δεν εμφανίζεται ποτέ, δεν, δεν. Ο γιος όμως. Ο γιος είναι συνέχεια παρών. Και ρωτά. Και ζητά. Και θέλει να ζήσει τη ζωή του. Όπως θέλει εκείνος. Χωρίς να ενοχλεί. Και φυσικά, χωρίς να τον ενοχλούν. Γιατί να του μιλούν με χυδαίο τρόπο; Γιατί να τον προκαλούν για τις σεξουαλικές προτιμήσεις του; Γιατί δεν κοιτάνε τη δουλειά τους;
Ο Χούντας είναι ευθύς, είναι γνήσιος, είναι ο ρόλος του κι ο ρόλος του είναι εκείνος. Πολύ καλή άρθρωση, πολύ καλή εκφορά και μας άρεσε και η κίνησή του. Η κίνηση ενός δεκαεπτάχρονου, που δεν έχει ζήσει ακόμα. Και που διψάει να ζήσει. Ένα κείμενο που υπογράφει ο ίδιος ο πρωταγωνιστής, που έχει αναλάβει και τη σκηνοθεσία, ένα κείμενο που αποτελεί εξιστόρηση έργων και ημερών, που βασίζεται σε αληθινή ιστορία. Μία ιστορία που αφορά ένα παιδί. Τον γιο που μπορεί να μην ονειρεύτηκε η μητέρα εκείνη. Ένα γιο που πάει να αποτελέσει ένα κάτι για το μέλλον, το οποίο πάει να ορθωθεί, αλλά είναι θαμπό και κάπως αδύναμο. Δεν ξέρω αν μπορεί να σταθεί στα πόδια του από μόνο του. Και δεν ξέρω αν μπορώ να σας πείσω με τα ψέματα που γράφω. Το μέλλον είναι πιο αχνό κι από τον αχό ενός υπερήλικου. Δυστυχώς…
Θα βγάλει από την τσάντα του ένα κρουασάν. Μερικές δαγκωνιές και συνέχεια στην ιστορία μας. Είναι τόσο φυσικός ο Χούντας, που αυτόματα προκαλεί τη συμπάθεια. Έχει λεπτό χιούμορ, δεν φοβάται να πει τα πράγματα με το όνομά τους. Είναι ο γιος που δεν έχει πρόβλημα με τη μητέρα του. Εκείνη όμως έχει. Μεγάλο. Και μάλλον δεν πάει καλά. Εκείνος θεωρεί ότι όλα μπορούν να σιάξουν. Δεν μπορούν. Και ο τρόπος να το μάθεις, να μάθεις ότι «τελικά δεν θα φτιάξουν τα πράγματα», μου κάνει κάτι σαν ανώμαλη προσγείωση.
Στην παράσταση θα παρακολουθήσετε ακόμα έναν χαρακτήρα. Είναι η κυρία Κατερίνα Λουτσοπούλου, η οποία εμφανίζεται στην αρχή και στο τέλος του έργου. Ο χαρακτήρας της δεν έχει λόγια, το πρόσωπό της και οι εκφράσεις της όμως… Είναι όλα τα λεφτά! Ακτινοβολεί καλοσύνη, είναι εκεί για να πει όλες τις καλημέρες του κόσμου κι ας μην απαντήσει κανείς. Το παγκάκι, στο οποίο τη βρίσκουμε, είναι το περιβάλλον της. Ίσως υπάρχει και κάτι παραπέρα, αλλά αυτό δεν θα το μάθουμε ποτέ. Δεν υπάρχει κάθαρση. Ο χρόνος μας αφήνει σε κάποιο σημείο, μετά τα παθήματα των πρωταγωνιστών. Θα προχωρήσουμε παρακάτω. Το μόνο που θα μας μείνει, είναι η επιλογή να θυμηθούμε ή να ξεχάσουμε.
Σημαντικότατη παράσταση για τον άνθρωπο, τον νου, την ψυχή, την ενσυναίσθηση. Ένα πλέγμα φωνής, κινήσεων, άψογων φωτισμών – κάποιες στιγμές το απόλυτο σκοτάδι λειτούργησε σχεδόν λυτρωτικά – και ανθρώπινου οίστρου. «Μαμά, ποιοι είναι αυτοί»; Σώπα, παιδί μου, σώπα. Μπορεί να μην έφταιξες σε τίποτα, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν θα πληρώσεις. Επώδυνα. Σώπα, παιδί μου, σώπα. Ο ύπνος και ο δίδυμος αδελφός του είναι εδώ…
Κώστας Κούλης
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.
?Κείμενο – Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Χούντας
Πρωτότυπη Μουσική: Μιχάλης Δέλτα
Σκηνικά – Κοστούμια: Μάρθα Χαραλαμπίδου
Βοηθός σκηνοθέτη – Eπικοινωνία: Λίνα Φούντογλου
Φωτισμοί: Μανώλης Μπράτσης
Φωτογραφία: Ηλίας Αργυρακόπουλος
?Ερμηνεύει o Αλέξανδρος Χούντας
?Στο ρόλο της Μπεατρίσα: Κατερίνα Λουτσοπούλου
Τη φωνή της χαρίζει η Παναγιώτα Βλαντή
ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΜΗΝΗ
Αλκμήνης 8-12, Αθήνα 118 54
τηλ. 2103428650 – info@theatro.gr
στάση μετρό: Κεραμεικός
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Από 12 Οκτωβρίου 2023
Κάθε Πέμπτη
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ
21.15
ΔΙΑΡΚΕΙΑ
70′
ΤΙΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ
14€ γενική είσοδος
12€ μειωμένο
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
TICKETSERVICES
Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου)
Τηλεφωνικά: 210 7234567
Online: www.ticketservices.gr
Οι τηλεφωνικές και οι online αγορές περιλαμβάνουν χρέωση υπηρεσίας 5%
E-TICKET
Μετά την ηλεκτρονική αγορά των εισιτηρίων σας, τα κατεβάζετε σε μορφή PDF και να τα εκτυπώσετε, ώστε να εισέλθετε στο χώρο της εκδήλωσης απευθείας με αυτά. Εναλλακτικά μπορείτε να τα έχετε αποθηκευμένα σε κινητή συσκευή για να τα επιδείξετε στην οθόνη κατά την είσοδό σας στον χώρο.
0 Comments