6949256666 press@keysmash.gr

Θεώμενοι: Το μικρό πόνι @ Θέατρο Αλκμήνη

keysmash powered by dycode

Ο διευθυντής ενός σχολείου στη Βόρεια Καρολίνα, απαγόρευσε την είσοδο σε έναν μαθητή του σχολείου, επειδή η σάκα του είχε ζωγραφιές από τη σειρά “Μικρό μου πόνι”.

Και μια μέρα ο γιος τους αποφάσισε να πάει στο σχολείο κουβαλώντας μια σάκα με ζωγραφισμένα πόνι επάνω της. Και οι συμμαθητές του σταμάτησαν να του μιλάνε. Και οι δάσκαλοι αδιαφόρησαν στην αρχή. Και οι φίλοι του του γύρισαν την πλάτη. Και η σάκα έγινε σταυρός του μαρτυρίου. Και το προαύλιο έγινε Γολγοθάς.

Το ζευγάρι δείχνει ότι περνάει καλά. Τραγουδά παρέα, φλερτάρει, χαμογελάει… μέχρι που τα νέα για τον γιο τους καταλαμβάνουν τον χώρο. Αυτή τη γαμωσάκα τι θα την κάνουν; Το παιδί γιατί συμπεριφέρεται έτσι; Γιατί δεν του αλλάζουν σχολείο; Γιατί, το στανιό μου μέσα, γιατί;

mikropony2414

Ένα κείμενο τρομακτικά επίκαιρο, γεμάτο ανθρώπινη ευαισθησία, ένα κείμενο που δυστυχώς πατάει σε αληθινή ιστορία. Ο κύριος Αλέξανδρος Σωτηρίου σκηνοθετεί, με τον πλέον αληθινό τρόπο, μια αληθινή ιστορία, η οποία έγινε θεατρικό έργο από τον Πάκο Μπεθέρα. Η κυρία Μαρία Χατζηεμμανουήλ έχει αναλάβει τη μετάφραση. Οι χαρακτήρες είναι ακριβώς αυτοί που θα λέγατε, που θα λέγαμε, «της διπλανής πόρτας». Ένα ζευγάρι νέο, με ανησυχίες, με αλληλοσυμπληρωμένα κενά και μοτίβα, ένας πατέρας και μία μητέρα που αγαπιούνται, που αγαπάνε το παιδί τους, που κάνουν τα σωστά και τα λάθη που κάνουν οι νέοι γονείς, οι παλιότεροι γονείς, οι γονείς γενικά.

Ο κύριος Παναγιώτης Τζαφέρης υποδύεται τον πατέρα. Αν θυμάμαι καλά, επαγγέλλεται τον ταξιτζή στην ιστορία μας – δηλαδή έναν άνθρωπο της πιάτσας, εργάτη και μεροκαματιάρη της ζωής – και αγαπά πραγματικά το παιδί του και τη σύζυγό του. Και αυτό βγαίνει από την εν γένει ερμηνεία του. Κάνει «πατάτες», μετανιώνει και σκέφτεται τις καλύτερες δυνατές λύσεις. Η χροιά της φωνής του είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και το γεγονός ότι την άλλαξε για τις ανάγκες του ρόλου, μας δίνει και μας δείχνει να καταλάβουμε ότι ο ίδιος είναι καρατερίστας και σκέφτεται το κοινό καλό και το έργο πάνω απ’ όλα.

Η κυρία Ειρήνη Καζάκου, η οποία υποδύεται τη σύζυγο – και τη μητέρα φυσικά – είναι επίσης ταγμένη στο να αναδυθεί το καλό του κειμένου. Γλυκιά, θελκτική, ερωτεύσιμη, αγωνιά για το παιδί της. Σκέφτεται ξανά και ξανά όλα τα λάθη και εκείνη τη σάκα. Να την πετάξει, να ησυχάσουν όλοι; Ένας ψυχισμός σε αναβρασμό, μία θεώρηση που ταλανίζεται. Η αδιέξοδος που φαντάζει μονόδρομος και το σύνδρομο του ποντικού της ζούγκλας. Όταν νιώσει ότι έχει εγκλωβιστεί, σταματά η καρδιά του και πεθαίνει. Σε αυτή την περίπτωση, συμβαίνει κάτι άλλο.

Με το πέρας της παράστασης και μετά το μπιζάρισμα, οι δύο ηθοποιοί στέκονται μπροστά μας, κρατώντας ο ένας το χέρι του άλλου. Αναφέρονται στην πραγματική ιστορία. Είναι συγκινημένοι, είναι δακρυσμένοι, είναι γνήσιοι και τίμιοι και καταχειροκροτούνται. Στη συνέχεια θα καθίσουν στο σκηνικό και θα κουβεντιάσουν μεταξύ τους. Reprise του προλόγου, όταν τους βρίσκαμε, μπαίνοντας στην αίθουσα, να κάνουν ακριβώς το ίδιο. Σκηνοθετική ποίηση, απόρροια μίας καλλιτεχνικής οξύνοιας, που προλαβαίνει και στολίζει το δέντρο, πριν μπουν στο δωμάτιο οι συγγενείς, έτσι ώστε ο θαυμασμός να ξεφυτρώσει πριν αρθρωθεί οποιοσδήποτε φθόγγος.

Είναι μία παράσταση που θα σας προβληματίσει έντονα. Γνωρίζοντας ήδη ότι πρόκειται για κάτι που πραγματικά έχει συμβεί, θα προβληματιστείτε ακόμα περισσότερο. Η ανθρώπινη ζωή είναι σημαντική, εκτός κι αν είσαι άνθρωπος; Η κακομεταχείριση μίας αθώας ψυχής είναι “must” στον κόσμο των παιδιών που μετρούν μόνο ψηφιακούς αντίχειρες και καρδούλες; Θα δείτε, θα παρακολουθήσετε, θα αναρωτηθείτε, θα  θυμώσετε, θα έλθετε πρόσωπο με πρόσωπο με μία κάθαρση που λερώνει.

Κώστας Κούλης

Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.

Μετάφραση : Μαρία Χατζηεμμανουήλ

Σκηνοθεσία – Σχεδιασμός σκηνικού χώρου – μουσική επιμέλεια

Αλέξανδρος Σωτηρίου

Ηχοτοπίο: Γιώργος Διαμαντόπουλος

Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Σωτηρόπουλος

Σύμβουλος κίνησης: Δημήτρης Ραφαήλος

Βοηθός σκηνοθέτη :Σωτηρία Χρυσικοπούλου

Εκτέλεση Παραγωγής: Apicco Community

Φωτογράφιση: Τζοάννα Βρακά

Παραγωγή trailer : GusEco Productions – Κωνσταντίνος Οικονόμου

Αφίσα – Σχεδιασμός εικαστικών : Κατερίνα Ζάκκα ( ITZI)

Παίζουν: Ειρήνη Καζάκου, Παναγιώτης Τζαφέρης

Με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Θερβάντες της Αθήνας

Με την υποστήριξη του DiversityCharterGreece

Θέατρο Αλκμήνη

Αλκμήνης 12, Αθήνα

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2103428650

Please follow and like us:
Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
LinkedIn

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *