Κάπου στην Αθήνα, κοντά στην Ομόνοια, κινείται ο Τσίου. Περιφέρεται. Αλητεύει. Τσίου… Τι σόι όνομα είναι πάλι αυτό. Μην το ψάχνετε. Δεν έχουμε ιδέα πώς τον βάφτισαν, δεν γνωρίζουμε το πραγματικό του όνομα και πολύ πιθανά δεν το θυμάται καν ο ίδιος. Ο Τσίου δεν είναι κακό παιδί. Δεν θέλει το κακό κανενός. Μόνο το δικό του. Γι’ αυτό και έμπλεξε με τα ναρκωτικά. Και ειδικά με το χειρότερο όλων. Δεν είναι παιδί του μπάφου, δεν είναι θιασώτης των χαπιών, δεν σνιφάρει κοκαΐνη. Η ηρωίνη είναι η αγαπημένη του. Θέλει ένα-δυο γραμμάρια για «να γίνει». Για να φτιαχτεί, για να κάνει κεφάλι, για να ανοίξει την πόρτα της δικής του, έτερης, πραγματικότητας.
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.
Στην κοινωνία του, στον κύκλο γνωριμιών του, όλοι όσοι σχετίζονται μαζί του, είναι εθισμένοι στα ναρκωτικά. Όλοι περιστρέφονται γύρω από «διανομείς» και «κανονιστές». Όλοι κάνουν κέφι, όλοι θέλουν να βουτήξουν στο βάζο με το μέλι. Η αδελφή του μόνο… Εκείνη είναι πεντακάθαρη και τον καταλαβαίνει. Του δίνει λεφτά για τα «κουμάντα». Δεν τον ξεχνά ποτέ. Ιδίως από τότε που έχασαν τη μητέρα τους…
Δεκαπενταύγουστος στην Αθήνα. Κάπως σαν την επόμενη μέρα, την περίφημη “The day after”. Μηδέν αυτοκίνητα στους δρόμους, σχεδόν όλα τα μαγαζιά κλειστά, όλες οι δημόσιες υπηρεσίες κλειστές, όλες οι τράπεζες το ίδιο. Το συντριπτικό ποσοστό βρίσκεται εκτός των τειχών και όσοι ξέμειναν έχουν πάει για μπάνιο ή σκέφτονται να την κάνουν τώρα που όλοι οι άλλοι επιστρέφουν. Άντε τώρα να βρεις φιξιά σε τέτοιο εχθρικό περιβάλλον. Τα βαποράκια είναι όλα μέσα στη θάλασσα. Ούτε ένα στη στεριά. Και ο Τσίου πονάει. Θέλει τη δόση του.
Πριν δεκαοκτώ χρόνια συνέλαβε το κείμενο ο κύριος Μάκης Παπαδημητράτος. Το έκανε ταινία και έμεινε στην ιστορία. Η πιο γνωστή underground ελληνική ταινία, βραβευμένη και με ρεκόρ θεάσεων στο διαδίκτυο. Διακόσιους δεκαέξι μήνες μετά γίνεται παράσταση και να που επιστρέφει, σε έναν πολύ όμορφο χώρο. Σε έναν χώρο τεράστιο και με εξαιρετικό κλιματισμό. Καλοκαίρι έχουμε πλέον, η θερμοκρασία ξεκίνησε να βαράει, καλό θα είναι να τα λέμε αυτά. Η σκηνή τεράστια και σχεδόν συναυλιακή, χωρίζεται σε διάφορα κομμάτια (πανέξυπνο το σκηνικό του κυρίου Γιώργου Γαβαλά), το καθένα των οποίων αποτελεί τον χώρο κίνησης και ζωής κάθε χαρακτήρα του έργου. Είκοσι και ένας ηθοποιοί παίζουν και πρέπει να είναι ένας από τους πιο χορταστικούς θιάσους που έχω δει εδώ και χρόνια. Πολύς κόσμος, ο οποίος λειτουργεί σαν ομάδα και αποδίδει σαν ομάδα.
Ο κύριος Αλέξανδρος Παρίσης είναι πειστικότατος στον ρόλο του Τσίου. Απευθύνεται και σε μας κάποιες στιγμές και έχει αυτόν τον γνωστό βηματισμό του εξαρτισμένου καθόλη σχεδόν τη διάρκεια της παράστασης. Από δίπλα διάφοροι χαρακτήρες. Ο Νώντας, τον οποίο υποδύεται ο ίδιος ο συγγραφέας – και σκηνοθέτης της παράστασης – και ο οποίος είναι άνετος και διακριτός. Δεν θέλω να ξεχωρίσω κανέναν από τον θίασο, όλοι τους μου έκαναν κλικ. Θα μπορούσα φυσικά να μιλήσω για τον κύριο Αντώνη Τσιοτσιόπουλο (υποδύεται τον Στέλιο, «μεσασόλα» και σύντροφο της αδελφής του Τσίου, Στέλλας), ο οποίος διαθέτει μία εκπληκτική χροιά. Πραγματικά δεν χορταίνεις να τον ακούς. Ο κύριος Αναστάσης Κολοβός, στον ρόλο του Γιάννη, είναι κλασσικά κουμπωμένος και προσηλωμένος στον χαρακτήρα του και αυτό βγαίνει με ευκολία προς το κοινό. Πολύ καλή και η κυρία Τραϊάνα Ανανία στον ρόλο της Τζένης, της εντελώς κακομαθημένης κόρης μεγαλοδικηγόρου, που τα βλέπει όλα λευκά, όπως και η κυρία Δάφνη Λιανάκη στον ρόλο της Δάφνης, του μαυροντυμένου αγγέλου, που τελικά θα βρει το φως, ελέω του θαύματος που λέγεται γέννα.
Οι ηθοποιοί κινούνται με τρόπο που εντυπωσιάζει. Ατακάρουν, μπλέκονται, μιλούν και σιωπούν, σαν να είναι όργανα συμφωνικής. Τους θαύμασα όλους έναν-έναν. Θαυμάσιο τρελοκομείο ο κύριος Δημήτρης Καπετανάκος στον ρόλο του Τάκου, του πρωτοπαλίκαρου του μέγα Στέλιου, ο οποίος δουλεύει και τις αργίες. Η κορυφαία σκηνή του έργου πάντως, κατά τη γνώμη μου πάντα, ανήκει στους κυρίους Πέτρο Γιωρκάτζη και Αναστάση Κολοβό, οι οποίοι μπλέκουν σε έναν απίστευτα σουρεάλ διάλογο, που μας ξετρέλανε κυριολεκτικά. Κεντρικό θέμα η Τήνος και το προσκύνημα της ημέρας και βάλτε απλά με τον νου σας ότι η στιχομυθία εξελίσσεται μεταξύ ενός εμπόρου ναρκωτικών και ενός εθισμένου φτωχοδιαβόλου. Δεν προτίθεμαι να πω περισσότερα και να γελάσετε ακόμα πιο πολύ όταν πάτε.
Γρήγορη, νευρώδης και κινηματογραφική η σκηνοθεσία, καίριοι οι φωτισμοί του κυρίου Βασίλη Κλωτσοτήρα και συνεχής η κίνηση. Οι ηθοποιοί έρχονται από παντού, ανεβαίνουν στη σκηνή από παντού και παρόμοιους δρόμους ακολουθούν όταν φεύγουν από αυτή. Πολύ ξεχωριστή παράσταση. Ενενήντα λεπτά έντασης και ενθουσιασμού. Θα την ξανάβλεπα πολύ ευχαρίστως.
Κώστας Κούλης
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Μάκης Παπαδημητράτος
Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς
Κοστούμια: Μελίνα Αρβανιτάκη
Επιμέλεια Κοστουμιών: Λίνα Σταυροπούλου
Φωτισμοί: Βασίλης Κλωτσοτήρας
Πρωτότυπη μουσική ταινίας: Κωνσταντίνος Βήτα, The Savage Mambas, Dr Vodkatini
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αιμιλία Σιαφαρίκα
Βοηθοί Σκηνογράφου: Μαριάννα Παπαγεωργίου, Νικόλας Καναβάρης
Βοηθός Ενδυματολόγου: Χάρης Σουλιώτης
Βοηθός Παραγωγής: Βαγγέλης Βογιατζής
Ηχητικός σχεδιασμός: Μανώλης Καλλίτσης
Φωτογραφίες: Χρήστος Βασιλόπουλος
Promo trailer: Μάκης Παπαδημητράτος, Φώτης Φωτόπουλος
Γραφιστική Επιμέλεια: Michelangelo Bevilacqua(xmx Graphics)
Νομικός Σύμβουλος: Φιλιώ Καστραντά
Social Media Manager: AD4ART Κάλλη Μαυρογένη
Διεύθυνση Παραγωγής: MeWe Κατερίνα Μπερδέκα
ΗΘΟΠΟΙΟΙ
Αλέξανδρος Παρίσης (Τσίου), Μάκης Παπαδημητράτος (Νώντας), Αναστάσης Κολοβός (Γιάννης), Τραϊάνα Ανανία (Τζένη), Αντώνης Τσιοτσιόπουλος (Στέλιος & Δίπλας), Στάθης Σταμουλακάτος (Τζάνκι και πελάτης), Καλλιόπη Τζερμάνη ( Στέλλα), Δημήτρης Καπετανάκος (Τάκος), Στράτος Σωπύλης (Άγγελος & Μάριος Gamer 2), Δάφνη Λιανάκη (Αγνή), Γιάννης Μητάς (Μπιλ), Νικήτας Παπαδόπουλος (Νικήτας), Κώστας Φυτίλης (Σταύρος), Στέλιος Δημόπουλος (Δημήτρης Gamer 1), Θάνος Αλεξίου (Μίλτος Μπαφάκιας & Λάκης), Πέτρος Γιωρκάτζης (Κούκι), Fuerza Negra (Μαξ & Σκακιστής), Ρεγγίνα Μανδηλάρη (Φίλη της Παμ), Μυρτώ Πετροχείλου (Χαρά), Αιμιλία Σιαφαρίκα (Όλγα), Φωτεινή Καρδάκου (Παμ).
Post show sonic sorcery by Black Athena.
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
0 Comments