Σε μια επαρχιακή πόλη ζουν ο Στάθης (Κωνσταντίνος Καζάκος) και η Φανή (Τάνια Τρύπη) με την κόρη τους Μαρία (Τζένη Καζάκου). Ο Στάθης είναι ένας φιλόδοξος γιατρός και ανερχόμενο στέλεχος στον πολιτικό χώρο. Φαίνεται γλυκός, φέρεται γλυκά, αλλά πολλές φορές χάνει την ψυχραιμία του. Η Φανή είναι πρώην development manager και έχει αφιερωθεί πια στην οικογένεια και τη φροντίδα της έφηβης κόρης τους, Μαρίας. Η φαινομενική της ηρεμία κρύβει κατάθλιψη, φόβο αλλά και πόνο. Τι άραγε να έχει συμβεί; Η ήρεμη ζωή στην επαρχία ίσως δεν επέφερε τις ισορροπίες που ευχόταν το ζευγάρι. Υπάρχει ένταση ανάμεσά τους, ένα μακρύ μαύρο πέπλο, που τους «αγκαλιάζει» ασφυκτικά.
Η Μαρία, η δεκαπεντάχρονη κόρη τους, έχει κλειστεί στον εαυτό της. Δεν αντιδρά, δεν μιλά, απομακρύνεται κάθε μέρα και περισσότερο.
Όταν η Φανή γυρνά πίσω στην παλιά της δουλειά, φαίνεται να βρίσκει σιγά σιγά τον εαυτό της. Διεκδικεί ό,τι είχε χάσει και έρχεται αρκετές φορές σε σύγκρουση με τον σύζυγό της. Νοιώθεις ότι πίσω από αυτή την απόφασή της να επιστρέψει στα επαγγελματικά της καθήκοντα, κρύβονται πολλά. Ότι κάτι συμβαίνει πίσω από την πόρτα αυτού του σπιτιού.
Το ζευγάρι κινείται μέσα από το παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι, αλλά δεν παίρνεις όρκο ποιος είναι ο θύτης και ποιος το θύμα. Αντιλαμβάνεσαι την ένταση αναμεσά τους, τον τρόπο που το σώμα της Φανής «διπλώνεται» όταν ο Στάθης εκνευρίζεται και πώς ακόμα αλλάζει η δική της ψυχοσύνθεση γύρω του, ώστε να αποφευχθεί ένας καυγάς.
Ένα συμβάν που αφορά την κόρη τους και την αυτοκαταστροφική της συμπεριφορά, έρχεται στην επιφάνεια και αντί να αντιμετωπιστεί, θάβεται όπως όπως, καθώς η πολιτική εξέλιξη του Στάθη δεν μπορεί να «αμαυρωθεί» από ένα τέτοιο γεγονός.
Από εκεί ξεκινά ένας κλιμακωτός κυκεώνας πραγμάτων και αντιδράσεων, έως ότου αποκαλυφθεί η οδυνηρή αλήθεια.
Η παράσταση είναι συγκλονιστική. Ξεδιπλώνεται αργά και σε ταράζει συθέμελα. Όλα οι μικρές κινήσεις, τα μισά λόγια, οι εκφράσεις, αποτελούν στοιχεία ενός μεγάλου παζλ που εσύ χρειάζεται να φτιάξεις. Γίνεσαι μάρτυρας της σκληρής πραγματικότητας και δεν είναι λίγες οι φορές που το στομάχι σου σφίγγεται και το μυαλό σου αντιδρά σε όλο αυτό που βιώνει. Τίποτα δεν προμηνύει αυτό που θα συμβεί, παρά την πατριαρχική φιγούρα του Στάθη.
Τα κοστούμια και τα σκηνικά της Μαρίας Καραθάνου είναι λιτά, δίνοντας τις «γωνίες» του πολύπλοκου ψυχολογικού παζλ. Ο σπουδαίος και πολύπειρος σκηνοθέτης Μανούσος Μανουσάκης έχει πάρει το κείμενο του Μιχαήλ Άνθη και το έχει κάνει τρισδιάστατο, πολυεπίπεδο, μέσα από ένα θριλερικό πρίσμα. Γραπώνει τον θεατή από τα πρώτα λεπτά και τον κρατά σε κατάσταση διαρκούς έντασης, εγρήγορσης, ετοιμότητας καθόλη τη διάρκεια της παράστασης.
Ο Κωνσταντίνος Καζάκος είναι δεσποτικός στον ρόλο του Στάθη. Είναι δύσκολο για τον θεατή να τον αναλύσει. Έχει πλέξει έναν ιστό τόσο δυνατό, που σε παραλύει. Η ερμηνεία του είναι τόσο ζωντανή, τόσο καθηλωτική, που όταν οι αποκαλύψεις πέφτουν βροχή, δυσκολεύεσαι πραγματικά να πιστέψεις τι έχει συμβεί.
Η Τάνια Τρύπη είναι συνταρακτική στον ρόλο της Φανής. Ανοίγει περίτεχνα τον ψυχολογικό κόσμο της ηρωίδας που υποδύεται. Δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για να ταράξει τα νερά και τις σκέψεις των θεατών. Μας φέρνει αντιμέτωπους με την αλήθεια, με τη σημερινή κοινωνία.
Σας προτείνουμε να δείτε αυτή την καθηλωτική παράσταση, που θα σας κόψει την ανάσα, καθώς αγγίζει βαθιά ανθρώπινα θέματα και ξεδιπλώνει με ευαισθησία αλλά και ωμότητα τις διαφορετικές όψεις της οικογένειας.
Μαίρη Ζαρακοβίτη
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.
Συντελεστές:
Κείμενο: Μιχαήλ Άνθης
Σκηνοθεσία: Μανούσος Μανουσάκης
Σκηνικά-κοστούμια: Μαρία Καραθάνου
Μουσική: Γιάννης Μακρίδης
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Ελεάννα Πλέσσα, Μάγια Πολιτάκη
Βοηθός Σκηνογράφου: Μαργαρίτα Τζαννέτου
Παίζουν:
Τάνια Τρύπη
Κωνσταντίνος Καζάκος
Στο τσέλο ο Σταύρος Παργινός
Ακούγεται ως Μαρία η Τζένη Καζάκου
14 Οκτ – 25 Νοε
Kάθε Δευτέρα στις 21.00
«Η παράσταση τελεί υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων»
0 Comments