Τα Αστικά Καβούκια παρουσίασαν μια παράσταση με ξεκάθαρο καλλιτεχνικό όραμα, υψηλό επίπεδο παραγωγής και ουσιαστικό περιεχόμενο, αποδεικνύοντας ότι η σύγχρονη ελληνική rock μπορεί να παραμένει ποιητική, αιχμηρή και βαθιά ανθρώπινη.
Τα Αστικά Καβούκια παρουσίασαν μια παράσταση με ξεκάθαρο καλλιτεχνικό όραμα, υψηλό επίπεδο παραγωγής και ουσιαστικό περιεχόμενο, αποδεικνύοντας ότι η σύγχρονη ελληνική rock μπορεί να παραμένει ποιητική, αιχμηρή και βαθιά ανθρώπινη.
Διαβάζεται σφαίρα και πολύ ευχάριστα. Ο κύριος Φανάρας γράφει με τρόπο απλό, όχι όμως απλοϊκό. Χρησιμοποιεί εκφράσεις καθημερινές, γήινες. Χρησιμοποιεί φράσεις του δρόμου, γιατί – απλούστατα – ο Αλέξανδρος δεν κατοικεί στο Μπάκιγχαμ, αλλά στην Καλλιθέα ή τα Πετράλωνα. Το άλτερ έγκο του; Μπορεί, αλλά εδώ έχει σημασία η σκέψη και η πράξη του ήρωά μας.
Φάρσα του Γάλλου συγγραφέα Marc Camoletti, ίσως το πιο γνωστό έργο του, σκηνοθετημένη έξυπνα από την κυρία Βάσια Παναγοπούλου. Στο πλευρό της δύο εξαίρετοι θεατράνθρωποι, οι οποίοι φρόντισαν τη διασκευή. Ο κύριος Στέλιος Παπαδόπουλος και ο πανταχού παρών, ο δαιμόνιος, ο κύριος Γιώργος Βάλαρης. Από κει και πέρα αναλαμβάνουν οι ηθοποιοί, οι οποίοι όχι απλά το διασκεδάζουν… το τσάκισαν!
Η ευφυία του κυρίου Γιώργου Πατεράκη, ο οποίος υπογράφει όλο αυτό που ήλθαμε να δούμε, είναι δεδομένη, όπως δεδομένη είναι και η τεχνική των εκτελεστών.
Ο Στέλιος Ανατολίτης αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι μπορεί να παίρνει τα πιο καθημερινά – ή τα πιο απίθανα – θέματα και να τα μετατρέπει σε μια απολαυστική κωμική εμπειρία, που κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον από την αρχή μέχρι το τέλος.
Και ενώ η κατάσταση στη χώρα μας χαρίζει απλόχερα και διαρκώς αφορμές για να κλαίμε, εμείς περνάμε κατευθείαν στη σκληρή αντεπίθεση. ΓΕΛΑΜΕ! Αυτό ακριβώς υπόσχεται να μας χαρίσει η επιθεώρηση «Εγώ θα σας τα πω!», η οποία έκανε πρεμιέρα μόλις την περασμένη Πέμπτη στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά.
Οι Medusa’s Wrath εμφανίζονται μπροστά μας ακολουθώντας ένα μοτίβο σχεδόν κινηματογραφικό. Παίζει ένα εντυπωσιακό βίντεο, το οποίο προλογίζει το άρτι αφιχθέν άλμπουμ τους, “The Seven Plague Of Babylon”.
Οι μαθητές του Φραγκιά στέκονται σε υψηλό επίπεδο ερμηνείας και έκφρασης. Διαβασμένοι, κουμπωμένοι στους ρόλους τους, σοβαροί και τόσο-όσο, οι ηθοποιοί καταφέρνουν να μας κρατήσουν συντροφιά για πάνω από εκατόν είκοσι λεπτά και να μην μας φανεί καθόλου.
Jack Savoretti’s new album “We Will Always Be The Way We Were” will do that to you and more. It’s full of romantic atmosphere breathing to your neck. A sunny afternoon playing with the waves or taking your mind to happy places. The music is lyrical; Jack’s voice is like a gentle touch that embraces you.
Ακούστε τις κιθάρες πώς (μ)πλέκουν και (μ)πλέκονται στο “Breaking The Spell”… Στο κουπλέ τώρα… Άλλη μαγκιά τούτη εδώ. Κάτσε να το ξαναβάλω μία, να βεβαιωθώ… Τα τύμπανα προετοιμάζουν σε 12/8, ο ρυθμός παραμένει, αλλά πάντα έχεις την αίσθηση ότι πρόκειται για «τεσσάρι», κάτι που «εφαρμόζεται» στη συνέχεια. Οπαδικά και ομαδικά φωνητικά στο ρεφρέν και εισαγωγή νέων riff, με αισθητική #ΜΟΝΟ και ανάλογο ενθουσιασμό.
Το «Σώσε με» είναι το τραγούδι που θέλουμε να μας συνοδεύει στο αυτοκίνητο δημιουργώντας τις δικές μας εικόνες. Το τραγούδι αφιέρωση και η πιο βαθιά ειλικρινής εξομολόγηση. Το τραγούδι συγγνώμη για το λάθος που κάναμε και αντιληφθήκαμε. Ένα τραγούδι που κερδίζει από το πρώτο άκουσμα.
Συνολικά, οι Maiden, με ένα set – το ξαναγράφω – ονειρικό, μας έβαλαν πάλι στη θέση μας. Θα ήθελα να ακολουθήσω όλη την περιοδεία και μάλιστα first to the barrier, αλλά και μόνο στο Knebworth να πήγαινα…
Τα δύο παιδιά, οι δύο άνθρωποι, η κυρία Φανή Κουλούρη και ο κύριος Μάριος Μάνθος, είναι το επόμενο στοίχημα στην αμεσότητα ερμηνείας και την επαφή με ένα θέαμα που μέχρι χθες θα το χαρακτήριζα ανίερο, ασεβές και άσχημο. Και όμως, μέσα από τον αγώνα τους και τη θέλησή τους, μέσα από τη δουλειά και τον οίστρο τους, καταφέρνουν να πάνε όλα αυτά ένα βήμα παραπέρα. Να καταλάβει ο κόσμος ότι ζούμε σε σκοτεινούς καιρούς.
Μία όμορφη ιστορία, μία πινελιά γεμάτη ζέστα και ευαισθησία, μία σειρά από λέξεις που αγαπούμε να ακούμε. Η κυρία Σία Κοσιώνη, μητέρα η ίδια και μεγάλη οπαδός των ιστοριών, αφηγείται εδώ ένα παραμύθι για όλα τα παιδιά. Δίπλα της ζωγραφίζει η κυρία Κλαίρη Μπαρόλα και γλυκαίνει το περιβάλλον.
Η κυρία Βασιλική Διαλυνά και οι κύριοι Χρήστος Σαπουντζής, Γιάννης Λατουσάκης, Παναγιώτης Παπαϊωάννου, Αργύρης Λάμπρου και Τίτος Μακρυγιάννης, όχι απλά στέκονται υψηλά ερμηνευτικά και κινησιολογικά… Μας δίνουν μία μοναδική αίσθηση αλήθειας και πραγματικότητας. Και καταφέρνουν από τα πρώτα λεπτά να γιγαντώσουν μέσα μας το συναίσθημα της οργής και της αδικίας.
Η παράσταση δεν επιδιώκει να προσφέρει εύκολες απαντήσεις ή κάθαρση. Αντίθετα, αφήνει πίσω της ένα βαρύ συναίσθημα και μια έντονη ανάγκη για προβληματισμό γύρω από τη βία, την εξουσία και τα ένστικτα που η κοινωνία συχνά επιλέγει να αγνοεί.
Μαγική βραδιά – όπως πάντα – και συγκινητική απόδοση τραγουδιών που σημαδεύουν τον μουσικό κόσμο για πάνω από μισό αιώνα. Αυτή τη χρονιά ιδίως, που οι ελληνικές Μέταλ δυνάμεις συνέδραμαν και μας χάρισαν μια έξτρα πρίμα γκουντ διασκευή στο “Stars”, γιορτάζοντας τα σαράντα χρόνια του τραγουδιού με αυτόν τον τόσο ξεχωριστό τρόπο.
Θα συγκρατήσω δύο-τρία πράγματα, αν μου επιτρέπετε. Μπορεί και τέσσερα. Το ότι ο Rod Smallwood φρόντιζε τη μπάντα και κανείς δεν μπορούσε να επέμβει στο δημιουργικό κομμάτι. Στην αρρώστια του Bruce Dickinson. Στην αρρώστια του Nicko. Και στο γεγονός ότι ο Blaze Bayley έλαμψε, ξεστομίζοντας την πλέον υπέροχη ατάκα που έχω ακούσει ποτέ σε ιστορία με θέμα τους Maiden.
Η ερμηνεία του Κωσταντίνου Κωνσταντόπουλου υπήρξε πραγματικά συγκλονιστική. Με απόλυτη εσωτερικότητα, δύναμη και ακρίβεια, κατάφερε να μεταφέρει όχι μόνο το φιλοσοφικό βάθος του κειμένου, αλλά και όλη τη συναισθηματική του ένταση. Κάθε λέξη, κάθε παύση, κάθε βλέμμα λειτουργούσε σαν καθρέφτης των πιο κρυφών μας φόβων.
Σπουδαίο! Οι οπαδοί των Crimson Glory σίγουρα θα το προσέξουν και θα ευχηθούν μέσα τους να είχε βγει μια άλλη εποχή. Θα βγάλουν από τις προθήκες τα βινύλια και θα χαϊδέψουν στοργικά το εξώφυλλο. Και μετά θα χαθούν σε απανωτές ακροάσεις. Long live the angel of mercy!
Η πένα του κυρίου Τσίτα είναι τόσο ενδιαφέρουσα που όποτε βγάζει καινούργιο βιβλίο… σπεύδω! Μου αρέσει το χιούμορ του, μου αρέσει ο τρόπος που βάζει τις λέξεις τη μία δίπλα στην άλλη, μου αρέσουν τα θέματα των ιστοριών του.
O Γιάννης Σίννης δεν είναι απλά οπαδός της μπάντας. Δεν έχει απλά προβάρει και παίξει τα τραγούδια της. Είναι ακόλουθός της. Είναι πομπός και δέκτης μίας κουλτούρας που παραπέμπει στις χρυσές εποχές των ακροατών. Η πένα του συνεχής και ακριβής, το ύφος του πάντα λυρικό και η αγάπη του καλύπτει πλήκτρα και οθόνες και οποιαδήποτε χειρόγραφα μπορεί να συνοδεύουν το εγχείρημα.
Στην αρχή το ξεφύλλισα. Χάζεψα τις φωτογραφίες. Διάβασα κάτι από κείνη τη σελίδα και κάτι από την άλλη. Έβαλα κάτι να παίζει, φυσικά από Savatage, για να είναι πλήρες το «πακέτο». Και εκεί κατάλαβα ακόμα καλύτερα και ακόμα περισσότερο αυτό που έγραψα στην αρχή. Οι μπάντες δεν είναι τίποτα χωρίς τους οπαδούς τους.
Είναι σεμινάριο για τους ηθοποιούς ο τρόπος που μιλά, που αναπνέει, που εκφέρει. Είναι υπεράνω σχολίων η ζεστασιά με την οποία αφήνει τις λέξεις να βγουν από το στόμα της, όπως και η ματιά της, που περικλείει όλη την ψυχή της.
Η Σπυριδούλα Κορακιανίτη υφαίνει έναν περίτεχνο ιστό μυστηρίου, διατηρώντας αμείωτο το ενδιαφέρον μέχρι και την τελευταία σελίδα. Παράλληλα, θέτει στο επίκεντρο τις σύγχρονες παγίδες της κοινωνίας μας. Την ανάγκη μας να κρίνουμε, να κατηγοριοποιούμε και να τοποθετούμε «ταμπέλες», συχνά χωρίς ενσυναίσθηση και ουσιαστική κατανόηση.
Και πάμε στους headliners για απόψε. Grave Digger και ίσως ο πιο αγαπητός Τεύτονας στο Μέταλ κοινό βρίσκεται εδώ, παρέα μας, για να μας πάει βόλτα τριάντα χρόνια πίσω. Γιορτάζουν τρεις δεκαετίες από τότε που βγήκε στις αγορές το “Tunes Of War” και εννοείται ότι παίζουν – σχεδόν – ολόκληρο.
Το GR 2.0 είναι το πρώτο single από τα πολλά που θα κυκλοφορήσουν, εν αναμονή του νέου δίσκου του Γιάννη Χατζή στο τέλος του 2026 από την Anima Music by Stay Independent.
Με φανερή τη χημεία των τεσσάρων πρωταγωνιστριών, της Τάνιας Τρύπη ως Αλέκας, της Τζένης Καζάκου ως Ηλέκτρας, της Μαρίνας Καλογήρου ως Φωτεινής καιτης Μαρίας Κωνσταντάκη ως Μάρω, το δίχως άλλο ήταν μια παράσταση δεμένη, με έντονα συναισθήματα και από τις τέσσερις ηθοποιούς, αλλά και με απόλυτη συνέπεια στον ρόλο που είχε να ενσαρκώσει η κάθε μια.
Παρακολουθώντας την πρεμιέρα, δεν μπορούσα παρά να ενθουσιαστώ από τη συνολική δουλειά της ομάδας. Οι ερμηνείες ήταν εξαιρετικές, γεμάτες ενέργεια, χιούμορ και έντονο ταπεραμέντο.
Το άκουσα και το ξανάκουσα. Πολλές φορές. «Είμαστε η αρχή. Θα λάμπουμε για πάντα. Είμαστε Αστέρια»!
Ήταν από τις ελάχιστες φορές που ένιωσα πως παρακολουθώ μια παράσταση που δεν αφηγείται απλώς μια ιστορία, αλλά με μεταφέρει ολοκληρωτικά σε έναν άλλον κόσμο, έναν κόσμο παράλογο, σουρεαλιστικό και ταυτόχρονα βαθιά ανθρώπινο.
Ο Khan προσφέρει πολύ υλικό από το “The Black Halo”, όπως όλοι γνωρίζαμε άλλωστε και επισκέπτεται και άλλες στιγμές των Kamelot. Όταν μας πετάνε στα μούτρα το “Karma”… Εκεί πλέον νομίζουμε ότι είμαστε για πάντα είκοσι χρονών. Έχουν περάσει είκοσι πέντε, είπατε; Αριθμοί και τίποτα περισσότερο.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα υπήρξε η σκηνοθετική προσέγγιση, η οποία υπογράμμισε πως το θέατρο δεν είναι μόνο η σκηνή, αλλά το σύνολο του χώρου. Η δράση επεκτάθηκε πέρα από τα όριά της, αγκαλιάζοντας το κοινό, ακόμη και τον δρόμο έξω από το θέατρο, μετατρέποντας κάθε σημείο σε εν δυνάμει σκηνή.
Ίσως οι Triumpher να είναι το επόμενο ΚΑΛΟ στοίχημα για την ελληνική Heavy Metal σκηνή.
Στις 17 Απριλίου, ο Roy θα ανέβει τη σκηνή του Gagarin, για να παίξει το “The Black Halo”, ίσως και ολόκληρο… Μμμ, κρατήστε μία σημείωση για αυτό το τελευταίο. Πρόσφατα, στη Δανία, ο μεγάλος τραγουδιστής και οι Seven Spires, βάσισαν το συντριπτικό ποσοστό του setlist τους στο εν λόγω άλμπουμ. Κάτι ανάλογο θα γευτούμε και εδώ και εννοείται ότι δεν κάνω spoiler, αφού κι εγώ θα παριστάνω ότι δεν έχω διαβάσει τίποτα και μάλιστα δύο φορές!
Τα πράγματα είναι αρκετά απλά. Πάτε, βλέπετε το έργο – δεν το συζητώ καν ότι θα ξαναπήγαινα – και στη συνέχεια αρχίζετε να αναρωτιέστε. Για το κακό, που χαρακτηρίζει τη φάρα μας. Και για το καλό. Αυτό που υπομένει καρτερικά τις ορέξεις του κακού. Πληρώνοντας το ανίερο στοίχημα που επιμένει να χάνει εδώ και χιλιετίες…
Οι Schmetterling τώρα… Ρε μεγάλε, τι με βάζετε να κάνω, τι με βάνετε να γράψω… Λες και προσγειώθηκα σε συναυλία των Yes ή των Saga, καμιά σαρανταριά χρόνια πριν.
Οι Sanctum Pyre δημιουργήθηκαν το 2025 από τον Νίκο Τζουάννη και τον Mike G. Με τον Rob Lundgren στα φωνητικά η μπάντα ήρθε και έδεσε και μας έδωσε την πρώτη της δουλειά. Το άλμπουμ “He Who Remains” περιέχει τραγούδια που θα σας ταξιδέψουν μακριά και θα ταράξουν το μουσικό σας κόσμο.
Τύμπανα καταιγιστικά, κιθάρα που σκοτώνει και φωνή πολύ κοντά σε εκείνη του Fraser. Το διασκεδάζουμε, το φχαριστιόμαστε, το βρέχουμε και σκουντρίζουμε στην υγειά όλων. Και κάπου εκεί…
Θα νιώσετε ένα τσίμπημα στις αισθήσεις και το μυαλό σας. Θα θυμώσετε, θα θελήσετε να φωνάξετε. Δεν θα το κάνετε. Θα προτιμήσετε να πάρετε όλο αυτό και να το κάνετε κουβέντα. Να απευθυνθείτε στη συντροφιά σας. Να νιώσετε το έντονο αντιπολεμικό μήνυμα της παράστασης.
Ο πρωταγωνιστής κι αρχισφαγέας Ράντοβαν Κάραζιτς υπήρξε στα αλήθεια, το αιματοκύλισμα στη Σρεμπρένιτσα ήταν δική του υπαιτιότητα, και η μεταμόρφωσή του σε γενειοφόρο εναλλακτικό θεραπευτή που μεθοκοπά στο καπηλειό «Τρελάδικο» δεν αποτελεί επινόηση.
Να ευχηθούμε κάθε επιτυχία; Είναι δεδομένη, αλλά θα το πάμε ένα βήμα πιο πέρα. Να ευχηθούμε να γίνεται αυτό το φεστιβάλ κάθε χρόνο, σε ολοένα μεγαλύτερο χώρο και με ακόμα πιο πολλές συμμετοχές, είτε ζυθοποιών είτε καλλιτεχνών. Γεωργία και υπέροχη ομαδάρα, πολλά μπράβο!
Οι Deus Culpa, οι οποίοι πρόσφατα πραγματοποίησαν δύο μίνι περιοδείες στην Ευρώπη, επέλεξαν έναν πολύ όμορφο τρόπο για να μας εισαγάγουν στον κόσμο των θεϊκών λαθών και να μας παρουσιάσουν το άλμπουμ “Precarious”. Με μουσικό καμβά το “Go The Distance” (από την ταινία “Hercules” της Disney”) και ένα μαυρόασπρο βίντεο μερικών λεπτών, μας έβαλαν στο τελετουργικό της περιοδείας και της ιδιοσυγκρασίας τους, του κλίματος εν μέσω μετακινήσεων και συναυλιών και την ουσία της μουσικής, που μεταφράζεται σε αγάπη και φιλία μεταξύ των μελών.
Η κυρία Κατσαμένη κρατά την ουσία του έργου του Πόε. Με συνειδητή επιλογή μία παράσταση βασισμένη σε κείμενο καθαρευούσης και αγάπη στον μεγάλο Αμερικανό συγγραφέα και ποιητή, η σκηνοθέτις παραθέτει αυτό ακριβώς που διέπει, διατρέχει και διακατέχει το έργο. Πραγματικότητα και φαντασία και πλήρη αρμονία.
Ποτέ άλλοτε ένα τόσο – κατά τα άλλα πάντα – «μαύρο» μιούζικαλ δεν κατάφερε να κάνει όλα γύρω μας πιο λευκά, πιο φωτεινά, πιο ανθρώπινα. Η Μαρσέλλου είναι ό,τι καλύτερο έχει τύχει στο μιούζικαλ τα τελευταία είκοσι-φεύγα χρόνια.
Μιλάμε για έναν θίασο που λειτουργεί χωρίς ψεγάδια, που κερδίζει το στοίχημα χάρη στις πολλαπλές διανομές και την οξυδέρκεια των συντελεστών και που καταφέρνει να συγκινήσει το κοινό. Ένα μιούζικαλ με δομημένη ιστορία και μήνυμα.
Οι Nightrage είναι μπάντα παντός καιρού! Μπορεί να παίξουν σε αυτό το μαγαζί, μπορεί αύριο να βρίσκονται στην Ινδονησία και μπορεί μεθαύριο να έχουν να πάνε στο τρίτο φεγγάρι του Κρόνου. Ε, θα το κάνουν με τον ίδιο επαγγελματισμό και την ίδια άνεση και θα τα σπάσουν όλα.
Το αθάνατο έργο του μεγάλου Νορβηγού συγγραφέα, το πιο πολύ-ανεβασμένο του. Και μία σκελίδα Γκαίτε. Ο Μεφιστοφελής και η Νόρα, ο Τόρβαλντ και ο Κρόγκσταντ… Ανίερες συμφωνίες για την πραγματοποίηση ενός ιερού σκοπού. Η Νόρα βάζει την υπογραφή της. Όχι με αίμα, αλλά για το αίμα της. Ο σύζυγος εξίσταται και ξεσπά επί δικαίων και αδίκων. Και ο τρίτος της παρέας… απολαμβάνει μία κατάσταση που εξισορροπεί το παράλογο με την ίδια τη ζωή.
Με ένα εξώφυλλο για βραβείο και παραγωγή που αναπνέει, οι BattleroaR βρυχώνται μέσω της πλέον πρόσφατης δουλειάς τους, η οποία αποτελεί πάτημα για όλα τα καλά που προγραμματίζονται για τους μήνες που έρχονται. Το άλμπουμ θα κυκλοφορήσει στις 24 Απριλίου από τη No Remorse Records. Ευχαριστούμε θερμά για τη φιλοξενία και θα τα πούμε ξανά πολύ σύντομα.
Εννοείται ότι με το που τελειώνει το άλμπουμ, πατάμε το κουμπάκι και βάζουμε να ξαναπαίξει. «Πού είναι το κόμμα σου τώρα, που πολεμάς σε ξένη χώρα; Για πες μου πόσες γραβάτες μετράς»… Η μουσική είναι ΚΑΙ επανάσταση και ευτυχώς υπάρχουν συγκροτήματα σαν κι αυτό εδώ, που δεν επιθυμούν να είναι απόντα παρόντα και φροντίζουν να τσιγκλάνε, να τσιμπάνε, να ενοχλούν. Καλοτάξιδο, μάγκες! Με το καλό το βινύλιο και τα LiVE!
To ομώνυμο τραγούδι, που έπεται, έχει κάτι από Priest, από τους Ryche του ’83 και από την αγνή πόζα της δεκαετίας του ’80, ιδίως έτσι όπως έσκασαν τα πλήκτρα. Πολυφωνητικό ρεφρέν, το οποίο δείχνει ότι η δύναμη του άλμπουμ εστιάζεται ΚΑΙ εκεί. Καψούρικα τα σόλο και άνετο το rhythm section. E, με αυτούς που παίζουν…
Οι κυρίες Αφροδίτη Βραχοπούλου, Δανάη Γοργομύτη, Βίκυ Λέκκα, Άννα Λιανοπούλου βρίσκονται μπροστά μας. Οι πρωταγωνίστριες. Οι θήτες και τα θύματα. Θα έλεγε κανείς πως πρόκειται για την εν χορώ αναπαράσταση μίας αντίστροφης εκτέλεσης.
Μία παράσταση που δεν εμπεριέχει την κάθαρση αυτή καθαυτή, αλλά κάνει κάτι κινηματογραφικό, το οποίο μου αρέσει ιδιαίτερα. Αφήνει όλους τους ήρωες και όλες τις ηρωίδες σε ένα χωροχρονικό σημείο. Αυτά που έχουν συμβεί, καλώς ή κακώς έχουν συντελεστεί. Η επόμενη ώρα, η επόμενη μέρα, είναι και το επόμενο θέμα για συζήτηση, από τη στιγμή που θα βγούμε από την αίθουσα.
Είναι ένας δίσκος που δεν περιορίζεται σε ένα μόνο ύφος, αντίθετα, κινείται ελεύθερα μέσα σε ένα gothic-industrial σύμπαν γεμάτο ενέργεια, μυστήριο και σκοτεινή γοητεία.
Το “The Poppy War” είναι ένα αριστούργημα που επαναπροσδιορίζει το σκοτεινό (Grimdark) Fantasy. Είναι μια σειρά που σε στοιχειώνει για καιρό μετά την τελευταία σελίδα. Αν αναζητάτε ένα ανάγνωσμα βαθύ, έντονα πολιτικοποιημένο και συναισθηματικά φορτισμένο, η τριλογία της Kuang είναι η ιδανική επιλογή, αρκεί να έχετε το στομάχι να αντέξετε την αλήθεια της.
Οι δύο ηθοποιοί μας έκαναν αποδέκτες και κοινωνούς την ίδια στιγμή. Ο θεατής αισθάνθηκε σταθμός αυτής της διαδρομής. Δεν παρακολουθήσαμε απλά μία ιστορία. Τη ζήσαμε.
Αγαπητό μου ημερολόγιο, τι αλμπουμάρα είναι ετούτη εδώ! Το “Bye Bye Beautiful Lie” έχει πιο αργή αλλά παθιάρικη κίνηση. Συνεχίζει η βαριά ατμόσφαιρα, αλλά διανθίζεται σποραδικά με πινελιές αγριάδας, αλλά και ξύλινες φθινοπωρινές νότες.
Οκτώ ηθοποιοί νέοι, δυναμικοί και πολύ καλά ρυθμισμένοι σαν ομάδα. Το κείμενο είναι πολύ και τρέχει ταχύτατα, εκείνοι όμως έχουν προβάρει πολύ, έχουν εξετάσει τις λεπτομέρειες και αποδίδουν σχεδόν κινηματογραφικά.
Οι τέσσερις νέοι ηθοποιοί αποδεικνύονται βασικοί συντελεστές αυτής της επιτυχίας. Δεν ερμηνεύουν απλώς ρόλους· βυθίζονται μέσα τους. Έχουν προσεγγίσει το έργο με κατανόηση και εσωτερικότητα, καταφέρνοντας να μεταφέρουν το συναίσθημα με αλήθεια και ωριμότητα που εντυπωσιάζει.
Η σκηνοθετική ματιά των Μιχαέλας Αντωνίου και Βάσιας Σκιαδά κινείται με συνέπεια προς μια ποιητική αφαίρεση, βυθίζοντας τη σκηνή σε ένα σχεδόν τελετουργικό μαύρο, όπου οι καθρέφτες δεν λειτουργούν απλώς ως σκηνικά ευρήματα αλλά ως πολλαπλά βλέμματα πάνω στην εύθραυστη ταυτότητα του ήρωα.
Τέτοιο σκηνικό στο Άβατον δεν έχω ξαναδεί. Ο κύριος Γιάννης Βουρουτζής ξεπέρασε κάθε φαντασία και έφτιαξε μία αμμουδιά και μία παραλία. Εκεί. Στη σκηνή. Ακούγεται εξωφρενικό, ίσως και να είναι, αλλά πρέπει να πάτε και να το δείτε. Και τότε θα καταλάβετε ότι η μαεστρία κάποιων ανθρώπων δεν χαμπαριάζει ούτε από χώρους ούτε από περιορισμούς.
Θαμπώθηκα πρώτα από όλα με το φωνητικό επίπεδο όλων των ηθοποιών της παράστασης. Τραγουδούσαν τόσο όμορφα, τόσο μοναδικά. Με άριστα το δέκα έφτασαν στο εκατό και δεν είναι υπερβολή, θα το διαπιστώσετε και μόνοι σας παρακολουθώντας την παράσταση.
Και μετά… ο θίασος! Πολλά θαυμαστικά για τους θαυμαστούς και τις θαυμαστές που μας έκαναν να χειροκροτούμε μέχρι να σπάσουν τα χέρια μας. Με καπετάνιο τον συνήθη ύποπτο Νικορέστη Χανιωτάκη, οι συντελεστές έλαμψαν και λάμπουν κάθε φορά που ανεβαίνουν στη σκηνή. Ο κύριος Χανιωτάκης στήνει το έργο με τέτοιο τρόπο, ώστε να στάζει εκείνο κλιμακωτά στο μυαλό και την καρδιά μας. Είναι τέτοια η αμεσότητα και είναι τέτοιο το μοτίβο, που δεν γίνεται να μην εγκλιματιστείς από τις πρώτες στιγμές.
Ένα μιούζικαλ μεταδιδακτορικού επιπέδου, με τους ηθοποιούς να στέκονται πολύ υψηλά ερμηνευτικά, με μουσική που αποδίδεται ζωντανά επί σκηνής και με στήριξη ισάξια του τάλαντου και της δουλειάς των συντελεστών.
Είχα ρίξει έναν απίστευτο τσακωμό με τον κουμπάρο μου για το θέμα Zep/Who. Υποστήριζα ότι οι Led Zeppelin ήταν «απλά» μία μπάντα που το πήγαινε να γίνει τόσο καλή όσο οι Who, αλλά δεν τα κατάφερε και πολύ καλά. Το τι βρισίδι είχα ακούσει… Η κουβέντα κράτησε κάνα τρίωρο, το λήξαμε κατά τη μία το πρωί, η παρέα μας κυριολεκτικά μας βαρέθηκε από την πρώτη μισή ώρα και ο διάλογος έληξε με την ατάκα του. «Θα σε πάρω αύριο τηλέφωνο. Για να σε βρίσω»…
Στο θέατρο Ροές, η Νάνα και ο Βαγγέλης δεν αφηγήθηκαν απλώς μια ιστορία. Την ξεδίπλωσαν μπροστά μας σαν ένα σκοτεινό κουβάρι συναισθημάτων, καλώντας τον θεατή να χαθεί μέσα του και να αναζητήσει τα δικά του νήματα. Είναι συνάνθρωποι μιας πλαστικής κοινωνίας, που τους βουλιάζει κάθε στιγμή, ενώ παράλληλα τους τραβάει σε μια μακρινή δίνη φόβου και ανασφάλειας.
Από τη μια μεριά ένας Έλληνας διεθνής. Γιώργος Φακανάς. Ένας μουσικός με πάνω από επτακόσιους δίσκους πορτφόλιο, με δεκατρείς προσωπικές κυκλοφορίες, ένας μαέστρος με δεκαεπτά βιβλία, με μουσική για θέατρο και κινηματογράφο, με συναυλίες σε κάθε γωνιά της Γης. Από την άλλη ένας Αμερικανός υπέρ-μουσικός, που έχει κερδίσει τρία Grammy και έχει παίξει με τον Chick Corea, μεταξύ πολλών άλλων και έχει αποκτήσει τον τίτλο ενός από τους νονούς της Jazz-Fusion. Lenny White, κυρίες και κύριοι και θεωρώ ότι ήταν απλά θέμα χρόνου η σύμπραξη με τον μπασίστα των ονείρων μας.
Ένα θαυμάσιο κείμενο γίνεται παράσταση. Μία ιστορία που κατανοούμε από την αρχή. Ο κύριος Παναγιώτης Καστρίτσης, ο οποίος το σκέφτηκε όλο αυτό, έγραψε το κείμενο μαζί με την κυρία Δανάη Ντέμου και υπογράφει τη σκηνοθεσία, έκανε το αυτονόητο τέχνη. Μαζί με την καλλιτεχνική συνοδοιπόρο του πήραν τρεις χαρακτήρες ανθρώπινους, εντελώς καθημερινούς και τους ταξίδεψαν από μία χρονική περίοδο σε μια άλλη.
Φωνή γλυκιά και κοντινή μας. Τραγουδά ο φίλος στο δίπλα διαμέρισμα, τραγουδά ο γνωστός στη διπλανή αίθουσα στο ωδείο, τραγουδά ο κιθαρίστας που μέχρι πρότινος μόνο έπαιζε. Και εκείνο το κλασσικίζον στο τελείωμα… Ο Θέμος είναι μανούλα στις ενορχηστρώσεις, συν το γεγονός ότι έχουν συνδράμει όλοι οι μουσικοί σύντροφοί του.
Η συγκίνηση είναι δεδομένη, όπως και ο θαυμασμός. Για όσους αγαπούν το θέατρο, εδώ, σε αυτό το έργο, βρίσκεται το ορμητήριο, το ησυχαστήριο και η σκήτη τους.
Ανοιχτή συζήτηση για τις πρακτικές του type casting, την πρόσβαση σε ρόλους και ευκαιρίες και το ποιος «χωράει» στη σκηνή σήμερα – από το σύγχρονο ρεπερτόριο έως το κλασικό.
Μπορεί το G.O.T. να έκανε θραύση, αλλά έχω την αίσθηση πως αυτή η σειρά θα αγαπηθεί πολύ βαθύτερα από τους αληθινούς φαν της φανταστικής λογοτεχνίας. Ο ίδιος ο Martin αναφέρει ότι η σειρά τιμά την πηγή της με σεβασμό και χαρακτήρα.
Τελικά, αυτό που όλοι αναζητούμε είναι να μας δουν, να μας ακούσουν και να μας αποδεχθούν.
Ένα έργο που σε καθηλώνει για πολλούς λόγους, ξεκινώντας από το κείμενο, το οποίο θίγει και αναδεικνύει σύγχρονους προβληματισμούς γύρω από τον έγγαμο βίο και τις δυναμικές εξουσίας που μπορεί να αναπτυχθούν μέσα σε αυτόν, οδηγώντας τελικά στην απόλυτη μοναξιά ακόμη και μέσα στον γάμο.
Ο Σίμος Στυλιανού αποδίδει συγκλονιστικά τη σωματική – αλλά και ψυχική – αναπηρία του Πάβελ, ενώ η Λίλλυ Μελεμέ κεντάει πάνω στη σκηνή με τους μικρομανιερισμούς της. Ως πρωταγωνίστρια και σκηνοθέτις, είναι η αδιαμφισβήτητη κινητήρια δύναμη της παράστασης.
Στο κέντρο της παράστασης βρίσκεται η Νάντια Κοντογεώργη, η οποία καταφέρνει κάτι σχεδόν αδιανόητο. Ενσαρκώνει είκοσι έξι διαφορετικές φωνές και χαρακτήρες, τους δίνει σάρκα και οστά και τους συνδέει αρμονικά σε ένα ενιαίο, σφιχτοδεμένο θεατρικό σύμπαν.
Η εξέλιξη επί σκηνής. Οι Acid Death εφορμούν και το “Evolution” πρόκειται να σερβιριστεί ζωντανά για πρώτη φορά στην Αθήνα.
Η κυρία Κυριακή Σπανού έχει κάνει τη θεατρική προσαρμογή, βασισμένη στη μετάφραση του κυρίου Γιάννη Στρίγκου και έχει στήσει και δουλέψει με τρόπο που τιμά την τέχνη της και το βιβλίο. Διατηρεί και την «αυτονομία» στη διαδρομή των ηρωίδων και των ιστοριών, διατηρεί όμως και την «ένωση» στο τελείωμα, όπως προστάζουν και οι σελίδες της Κολομπανί.
Οι Cyanide 4 επιβιβάζονται στη σκηνή του Academy. Εξαιρετική εμφάνιση και ύφος «Εδώ που ήλθαμε, να τα μαΓήσουμε όλα, θα σας αρέσει πολύ και θα παρακαλάτε να μην τελειώσουμε». Ξεκίνημα και μπόλικη μελωδία, πολύ ταρακούνημα και ανάλογη και αντίστοιχη κίνηση των γοφών.
Συνολικά, το Vengeance είναι μια από τις πιο ουσιαστικές επιστροφές της βρετανικής
metalcore σκηνής των τελευταίων ετών. Δεν βασίζεται στη νοσταλγία, ούτε προσπαθεί
να αναπαράγει μια εποχή που έχει περάσει. Είναι μία κυκλοφορία που δικαιολογεί την
ύπαρξή της με κάθε riff, κάθε ρεφρέν και κάθε κραυγή.
Οι Ov Sulfur απέφυγαν με επιτυχία την "παγίδα του δεύτερου δίσκου" αγκαλιάζοντας τις
αντιφάσεις τους. Είναι ταυτόχρονα αντι-θρησκευτικοί και βαθιά πνευματικοί, βάναυσοι και
μελωδικοί, παραδοσιακοί και πρωτοποριακοί. Το Endless είναι ένα σημείο αναφοράς για
το είδος το 2026, ένας δίσκος που αποδεικνύει ότι το deathcore μπορεί να έχει καρδιά,
ακόμα κι αν αυτή είναι μαύρη και ποτισμένη με θειάφι.
Στο τέλος της ημέρας, το Icon είναι ένας δίσκος που θα ικανοποιήσει όσους θέλουν 40
λεπτά στιβαρού, παραδοσιακού death metal χωρίς εκπλήξεις, για να περάσει η ώρα τους
μέχρι να ακούσουν κάτι άλλο, νεό και πιο ενδιαφέρον.
Για τους φίλους του underground ακραίου metal, ο
δίσκος αυτός αξίζει σίγουρα μια ακρόαση. Για τους υπόλοιπους, λειτουργεί ως μια
υπόσχεση για κάτι μεγαλύτερο που μπορεί να έρθει.
Το βιρτουοζιτέ δεν είναι εύκολο να περιγραφεί. Η ομάδα διαθέτει κορυφαίους παίχτες. Thanos, Alex Flouros, Scott Naylor…
Συγγνώμη… Όλα αυτά δηλαδή έχουν δημιουργηθεί από παιδιά; Πέρα από Μέταλ πρωτεύουσα της Ευρώπης, γίναμε τώρα και νέο Bay Area;
To “Burning Roads” είναι κολλητικό τραγούδι, το ρεφρέν θα σας βρει να το μουρμουρίζετε και να το τραγουδάτε και το σόλο είναι τίγκα στο wah και την τάβλα με πολλά κάπα.
Οι Ponte del Diavolo αποδεικνύουν ότι αποτελούν μια από τις πιο ενδιαφέρουσες νέες δυνάμεις της ευρωπαϊκής dark‑arts σκηνής και ότι το μέλλον τους προμηνύεται ακόμη πιο τολμηρό.
Μια κυκλοφορία που
απευθύνεται σε όσους αγαπούν το death metal όχι μόνο για την τεχνική του, αλλά για την αισθητική του. Για όσους μεγάλωσαν με VHS τρόμου, με αφίσες που έσταζαν αίμα και με riffs που μύριζαν βενζίνη και υγρασία.
Τα tutti είναι εκτός πραγματικότητας, η συνεννόηση γίνεται μάλλον με λέιζερ και μιγαδικούς αλγόριθμους και η γενικότερη performance… Υπεράνω σχολίων και δεξαμενή όλων των σχολίων του κόσμου.
Η κυρία Σοφία Λιάκου είναι απίστευτα γλυκιά! Είναι σκέτη καραμέλα, είναι η σικάτη κυρία που μένει στο απέναντι διαμέρισμα και κάθε μέρα λαμβάνει ένα μπουκέτο λουλούδια. Η εκφορά της είναι ιδανική, το ηχόχρωμά της εξαιρετικό και ο τρόπος που κοιτάζει και κινείται, αγγίζουν την τέλεια φυσικότητα.