6949256666 press@keysmash.gr

Παρατηρώντες: Αυτόματη εστίαση @ Θέατρο Αργώ

keysmash powered by dycode

Ο Πέτρος (Οδυσσέας Πετράκης) κακοποιείται σεξουαλικά στην εφηβική του ηλικία από έναν φωτογράφο, τον Μάριο (Χρήστος Ντόβας ). Ποτέ δεν θα καταφέρει να ξεπεράσει αυτό το γεγονός… Πώς να μπορέσει άλλωστε να «χωνέψει» βαθιά μέσα του αυτή την κτηνωδία. Στρέφεται προς την φωτογραφία, αποξενώνεται από τον κόσμο γύρω του και χάνει την ικανότητα να συνδεθεί συναισθηματικά με τους άλλους. Η “αυτόματη εστίαση” γίνεται η μεταφορά της αδυναμίας του να δει ξεκάθαρα την πραγματική ζωή.

Χρόνια αργότερα, σε κάποιο club γνωρίζεται με ένα φωτογράφο. Η σχέση τους ξεκινά και ο Πέτρος, ακόμα εμμονικός, δεν αφήνει αυτή τη σχέση να εξελιχθεί. Δεν ξέρω αν είναι ένστικτο ή φόβος, όμως μετά από ένα τυχαίο γεγονός αποκαλύπτεται ότι ο άνθρωπος με τον οποίο είναι τώρα σε σχέση, είναι ο βιαστής που τον σημάδεψε στην εφηβεία. Πώς είναι δυνατόν να έχει θολώσει η εικόνα που είχε στο μυαλό του και να μην θυμάται τον άνθρωπο που του έκανε τόσο κακό; Και εκείνος, γιατί – εφόσον γνώριζε – δεν αποκαλύφθηκε;

Ο Πέτρος πιάνεται στον ιστό της εκδίκησης και το σχέδιο μπαίνει σε εφαρμογή. Τίποτα πια δεν θα είναι το ίδιο και η λύτρωση…

Η σκηνοθέτις, Νατάσα Παπαδάκη, δημιουργεί ένα περιβάλλον όπου οι θεατές βρίσκονται συνεχώς στο χείλος της ψυχικής κατάρρευσης του πρωταγωνιστή, με τη χρήση ασαφούς χρονικού πλαισίου και μη γραμμικής αφήγησης.

Η κάμερα πάνω στη σκηνή είναι το μέσο επικοινωνίας του Πέτρου με τις σκέψεις του.

Πιθανώς να λειτουργεί και ως  εργαλείο για να παγιδευτεί στη δική του εσωτερική σύγχυση. Αποτυγχάνει να κατανοήσει τη βαθύτερη ουσία της ζωής και η αντίληψή του για την πραγματικότητα παραμορφώνεται σταδιακά.

Τα σκηνικά του Βασίλη Δαρόγλου είναι λιτά, εστιάζοντας πλήρως στην ψυχοσύνθεση των χαρακτήρων. Τα φώτα δημιουργούν εικόνες και εμβαθύνουν, ενώ η μη χρήση αυτών δημιουργεί την κλειστοφοβική ατμόσφαιρα που χρειάζεται η παράσταση.

Ο Οδυσσέας Πετράκης είναι εξαιρετικός στον ρόλο του Πέτρου. Χειρίζεται σχολαστικά τον ρόλο, εστιάζοντας στην ψυχολογία του ήρωα του. Η επιμέλεια που δείχνει σε κάθε λεπτομέρεια είναι μοναδική. Ο Χρήστος Ντόβας, στον ρόλο του Μάριου, δημιουργεί ανάμεικτα συναισθήματα στον θεατή. Η έντονη προσωπικότητα, η εσωστρέφεια αλλά και η εξωστρέφεια του ρόλου του και ο τρόπος που ακροβατεί πάνω στον χαρακτήρα, διογκώνει το ύφος της παράστασης.

Σοκάρεσαι από τη δυναμική αλλά και την ωμή πραγματικότητα που σκάει μπροστά σου. Έρχεσαι αντιμέτωπος με σκέψεις και έντονα συναισθήματα, προσπαθώντας να κατανοήσεις και τους δυο πρωταγωνιστές.

Η “Αυτόματη Εστίαση” είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ, που εμβαθύνει στην ανθρώπινη ψυχολογία και εξετάζει την αδυναμία του ατόμου να κατανοήσει την πραγματικότητα όταν απομονώνεται στη δική του εσωτερική κρίση και δημιουργία.

Μαίρη Ζαρακοβίτη

Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.

Κείμενο: Γιώργος Αγγελίδης

Σκηνοθεσία: Νατάσα Παπαδάκη

Πρωτότυπη Μουσική: Στέλλα Σαμαρά

Σκηνικά: Βασίλης Δαρόγλου

Ενδυματολόγος: Έλενα Στρατηγοπούλου

Κινησιολόγος: Κωνσταντίνος Φρίγγας

Σχεδιασμός φώτων: The Chameleon

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Μπακάρα

Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Λέπουρης

Επιμέλεια μακιγιάζ: Margο Beauty

Development Manager: Μαργαρίτα Μονέδα

Social Media: Θοδωρής Ζαργκλής

Βίντεο: Blacklist Productions

Βοηθός παραγωγής: Μάρω Γεωργακούδη

Επικοινωνία: Καλλ. Εταιρεία Cald / Le Canard qui Parle

Οργάνωση παραγωγής: Μαντάμ Σαρδάμ

Πρωταγωνιστούν:

Πέτρος:  Οδυσσέας Πετράκης

Μάριος: Χρήστος Ντόβας

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

– Από 17 Οκτωβρίου

– Κάθε Πέμπτη στις 21.15 για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στο Θέατρο Αργώ, Ελευσινίων 13-15 (Πλησίον του Μετρό Μεταξουργείο) | Τηλέφωνο: 2105201684 | www.argotheater.gr

– Διάρκεια Παράστασης: 70 λεπτά

– Τιμές Εισιτηρίων: 15€ (Κανονικό), 12€ (Μειωμένο), 5€ (Ατέλεια)

– Trigger Warning | Η παράσταση είναι κατάλληλη για άνω των 16 ετών

– Κρατήσεις εισιτηρίων: www.more.com & στο ταμείο του θεάτρου

Please follow and like us:
Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
LinkedIn

0 Comments