Θα μπορούσατε να φανταστείτε τον Clive Barker να γράφει «εκτός τρόμου»; Ναι, να έχει και ένα «τσικ» από σασπένς, στην ουσία όμως να μην εμπεριέχονται στοιχεία τρόμου. Κάπως έτσι αντιλήφθηκα τα κείμενα του κυρίου Γιώργου Ηλιόπουλου, έτσι όπως τα παρακολούθησα μέσω των αντίστοιχων μονόλογων. Ο ίδιος είναι ένας εξαιρετικός ηθοποιός, ο οποίος φτάνει μέχρι τα όρια του stand up και ο οποίος μπορεί να σε κάνει να γελάσεις αλλά και να συγκινηθείς. Ο Ηλιόπουλος υπογράφει αυτή τη σειρά μονολόγων, με άξονα το κρεβάτι και τις «παρενέργειές» του.
Έξι χαρακτήρες. Εντελώς διαφορετικοί ο ένας από τον άλλο. Από εκείνον που θέλει συνεχώς να κάνει σεξ και να μην ικανοποιείται ποτέ (αίμα τίγρης και υμείς, κύριε;), από εκείνη που θέλει έναν Τζον-Τζον, αλλά με κάτι να εξέχει εκεί κάτω (καλά, την κούκλα γιατί την φτιάχνετε «ατελή»;), από εκείνον που είναι στέλεχος-καραστέλεχος και δεν τον ενδιαφέρει το σεξ, παρά μόνο σαν μέσο επιβολής και επιβράβευσης, μέχρι εκείνη που ηδονίζεται από κάποιες «ιδιαίτερες παραμέτρους», μέχρι εκείνη που είναι υπέρ-μοντέλο μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου, μέχρι εκείνον που… αφήστε, αυτό θα το πω στο τέλος…
Έξι ηθοποιοί καρατερίστες και ένας σκηνοθέτης που θέτει τις κατευθυντήριες γραμμές με άνεση και όραμα. Ο κύριος Τάσος Φραγκιάς πήρε τα κείμενα του Ηλιόπουλου και τα μετέφερε αριστοτεχνικά στη σκηνή. Ξανά. Το έχει πραγματοποιήσει στο παρελθόν και μάλιστα μπροστά από αγγλόφωνο κοινό. Τότε από τη θέση του ηθοποιού… τώρα βρίσκεται στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Και κατευθύνει. Και είναι ο ναβιγκέιτορ, χωρίς κάποιο φάντασμα στις αποσκευές του.
Κάθε μονόλογος και χαρακτήρας, κάθε χαρακτήρας και μία ιστορία σκοτεινή, δοσμένη με χιούμορ, άλλοτε γλυκύ και άλλοτε πικρό, ανάλογα με την περίσταση, κάθε ιστορία και αφορμή για ξεκάρδισμα από τα γέλια ή αντίστοιχο και ανάλογο προβληματισμό.

Και οι έξι ηθοποιοί είναι αιχμές του αυτού δόρατος. Ο κάθε ένας από αυτούς υπηρετεί έναν χαρακτήρα κατά τι γκροτέσκο, η ουσία όμως είναι πως αυτός ο ίδιος ο χαρακτήρας δεν απέχει πολύ από κάποιον, για τον οποίο διαβάσαμε ή ακούσαμε. Η φαντασία δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Προφανώς γιατί θίγονται θέματα πραγματικά. Η εμμονή, η κατάθλιψη, η κατήφεια, η ψευδής εντύπωση, ο καταναγκασμός, η ταμπελοποίηση… Και οι έξι ηθοποιοί, οι κυρίες Αμαλία Τσέλιου, Καρολίνα Σπυριδωνάκου και Φωτεινή Βασιλειάδου και οι κύριοι Αλέξανδρος Κουφαδάκης, Σταύρος Μοίρας και Δημήτρης Χουρσαλάς, στάθηκαν πολύ υψηλά. Όλοι τους λειτούργησαν σαν γρανάζια μίας έξυπνης μηχανής, η οποία ανέπτυξε όλα τα θεωρήματα της ζωής γύρω από την ερωτική πλευρά της.
Αντί επιλόγου, επιτρέψτε μου να αναφερθώ στον τελευταίο στη σειρά μονόλογο. Εκεί που ο άνθρωπος πίσω από την ιστορία αναφέρεται στην κακία των συνανθρώπων του. Εκεί που η έννοια της διαφορετικότητας συγκρούεται με το “Evil that men do”. Ο ηθοποιός γίνεται ο αφηγητής, που με τη σειρά του γίνεται ο παθών. Ο σκηνοθέτης βάζει στο τραπέζι όλα εκείνα που ενοχλούν όταν γίνονται αντιληπτά. Απαγορεύεται να αγαπήσεις, δεν επιτρέπεται να ερωτευθείς. Η ίδια η πηγή ενέργειας της λογοτεχνίας και γενικότερα της τέχνης, είναι καταδικαστέα επειδή κάποιοι δέχονται μόνο ότι ένα κι ένα κάνει δύο. Για φανταστικούς αριθμούς… μάλλον στην πυρά, ε;
Γελάσαμε πολύ, συγκινηθήκαμε πολύ. Δεν νομίζω ότι υπάρχει καλύτερη περιγραφή για μία παράσταση. Τη διαφορά κάνουν οι άνθρωποι, τα λόγια, το στήσιμο, η πλέξη. Το αποτέλεσμα ήταν να χειροκροτούμε ακατάπαυστα για πάνω από ένα λεπτό. Πλησιάστε άφοβα.
Κώστας Κούλης
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.
Κείμενο: Γιώργος Ηλιόπουλος
Σκηνοθεσία/Κινησιολογία και δραματουργική επεξεργασία κειμένου: Τάσος Φραγκιάς
Α’ βοηθός σκηνοθέτη: Αμαλία Τσέλιου, Β’ βοηθός σκηνοθέτη: Χρύσα Μαρούλη
Σχεδιασμός Φωτισμού: Απόστολος Τσατσάκος
Πρωτότυπη Μουσική Eπιμέλεια: Γιάννης Μαλεβίτης και Αλέξανδρος Κουφαδάκης
Digital Music Creator: Κώστας (Hamlindead) Μόλβαλης
Set Design: Πανδώρα Καρτσωνάκη
Fashion Designer Consultant: Φωτεινή Βασιλειάδου
Φωτογράφος: Δημήτρης Τζώρτζης
Γραφίστας: Λεωνίδας Περηφάνης
Επικοινωνία: Media Pr
Παίζουν: (κατά σειρά εμφάνισης)
Αλέξανδρος Κουφαδάκης
Αμαλία Τσέλιου
Σταύρος Μοίρας
Καρολίνα Σπυριδωνάκου
Φωτεινή Βασιλειάδου
Δημήτρης Χουρσαλάς
Μια παραγωγή της Ομάδας π (Pi Synergy)

Κατάλληλο από 18 ετών και άνω.
Έναρξη 22 Ιανουαρίου, Θέατρο Αλκμήνη
Κάθε Τετάρτη στις 21:15.
Διάρκεια 80 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων:
12€ (κανονικό)
8€ (φοιτητικό, μαθητικό, άνω των 65 ετών)
8€ (άνεργοι, ΑΜΕΑ, ομαδικό άνω των 6 ατόμων)
5 € (ατέλειες ΣΕΗ, ΑΣΚΤ, ΠΕΣΥΘ)
Προπώληση TICKETSERVICES
https://www.ticketservices.gr/event/alkmini-bed-time-stories
και στο ταμείο του Θεάτρου
Κρατήσεις:
Για κρατήσεις θέσεων, επικοινωνήστε με το Θέατρο Αλκμήνη στο τηλέφωνο 210-3428650
Θέατρο Αλκμήνη
Αλκμήνης 8, Γκάζι (μετρό Κεραμικός)
Πληροφορίες χώρου: Θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ, Αλκμήνης 8-12, Κάτω Πετράλωνα Μετρό: Στάση Κεραμεικός,Τρόλεϋ: 21 Στάση ΚΑΜΠΑ, ΟΑΣΑ: 049,815,838,914,Γ18 Στάση ΚΑΜΠΑ,035 Στάση ΙΚΑ
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΜΗΝΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΑΜΕΑ
0 Comments