6949256666 press@keysmash.gr

Θεατρίζομαι: #Cancel @ Θέατρο Αθηνών

keysmash powered by dycode

Η λέξη σημαίνει ακυρώνω, αλλά σε μια ασφυκτική κοινωνία, γεμάτη απρέπεια και ανακρίβεια, όπου ο καθένας μπορεί να κάνει ό,τι θέλει, τι θα μπορούσε να σημαίνει;

Η παράσταση #Cancel βασίζεται στο θεατρικό έργο “Ulster American” του David Ireland.

Ο Τζέι Ο’Νιλ (Αιμίλιος Χειλάκης) είναι ένας Αμερικάνος σταρ. Ξέρετε, από εκείνους που κάνει ουρές ο κόσμος να τους δει στο σινεμά. Αυτούς που κανακεύει το Hollywood. Το Όσκαρ που έχει κερδίσει έχει κάνει να πάρουν τα μυαλά του αέρα, αν και δεν το παραδέχεται. Θεωρεί ότι είναι προοδευτικός σαν άνθρωπος και έρχεται γεμάτος ενθουσιασμό σε θέατρο της Ιρλανδίας για να κάνει κάτι ποιοτικό… κάτι «αληθινό», όπως λέει ο ίδιος. Ένα έργο που θα του χαρίσει κύρος, θα αποδείξει ότι δεν είναι απλώς ένας όμορφος σταρ του Hollywood, αλλά ένας ηθοποιός με βάθος και συνείδηση.

Ο Λι (Θανάσης Κουρλαμπάς), ο σκηνοθέτης της παράστασης, είναι ένας αντιφατικός χαρακτήρας. Θεωρεί τον εαυτό του πολιτικά ευαισθητοποιημένο, ανοιχτόμυαλο και καλλιεργημένο. Θέλει να δείχνει σύγχρονος, προοδευτικός, χωρίς να παίρνει ποτέ πραγματικά θέση.

Η Ρουθ (Αθηνά Μαξίμου) είναι η Ιρλανδή συγγραφέας του έργου που πρόκειται να ανεβάσουν. Είναι ανεξάρτητη, δεν ανήκει σε καλλιτεχνικά κυκλώματα, είναι αθυρόστομη και παρόλο που ζει στην Ιρλανδία, θεωρεί ότι είναι Βρετανίδα. Είναι σαρκαστική και επίμονη σχετικά με το έργο της. Δεν θέλει να αλλάξουν ούτε κόμμα.

Γρήγορα οι μάσκες πέφτουν και οι τρεις ήρωες συγκρούονται. Η πρόβα γίνεται μικρογραφία της κοινωνίας που ζούμε και ο εγωισμός, ο θυμός, η ντροπή και οι απωθημένες αλήθειες βγαίνουν στην επιφάνεια. Τι θα συμβεί;

Αυτό δεν θα σας το αποκαλύψω, γιατί η παράσταση που θα παρακολουθήσετε θα σας κόψει πολλές φορές την ανάσα. Ο σκηνοθέτης Μανώλης Δούνιας χειρίζεται κινηματογραφικά όλο το έργο. Οι εξάρσεις των ηρώων, τα κωμικά πλαίσια, αλλά και η όλη στάση τους, πάνω και κάτω από τη σκηνή, δημιουργεί ηλεκτρισμό σε όλη την αίθουσα.

Τα κοστούμια της Έλενας Σκουλά είναι σαν να βγήκαν από οίκο μόδας. Ειδικά ο Αιμίλιος Χειλάκης θα μπορούσε να είναι μοντέλο σε κάποιο ντεφιλέ. Παρόλη τη μοδάτη εικόνα, τα κοστούμια εδραιώνουν τους χαρακτήρες των ηρώων και καταφέρνουν να ενωθούν υπέροχα μαζί τους. Τα σκηνικά του Δημήτρη Πολυχρονιάδη έχουν τη δική τους ταυτότητα και δυναμώνουν τις σκηνές της παράστασης.

Ο Θανάσης Κουρλαμπάς είναι μοναδικός στον ρόλο του. Με ό,τι καταπιάνεται αυτός ο καλλιτέχνης, το κάνει με τόσο πάθος και επαγγελματισμό, που το ανυψώνει, το κάνει πολυδιάστατο. Στον ρόλο του Λι, έδωσε στον τρισδιάστατο χαρακτήρα του όλη την ουσία του ρόλου του. Άλλοτε κωμικά και άλλοτε δραματικά, πέρασε την αλήθεια ή το ψέμα του ήρωά του, κεντώντας πραγματικά ένα πολυεπίπεδο ψυχολογικό πορτρέτο. Η ερμηνεία του είχε ρυθμό, μέτρο και εσωτερική ένταση. Κάθε παύση, κάθε βλέμμα, κάθε μικρή κίνηση φανέρωνε κάτι για τον Λι, κάνοντάς μας να νιώθουμε ταυτόχρονα συμπάθεια και αποστροφή για τον ήρωά του.

Ο Αιμίλιος Χειλάκης είναι καταιγιστικός στον ρόλο του Τζέι Ο’Νιλ. Γεμίζει τη σκηνή με την αλαζονεία, την γοητεία, αλλά και την ενέργεια του ήρωά του. Η δύναμη της ερμηνείας του κρύβεται στην αντίθεση. Στο χαμόγελο που τρέμει από πόνο, στην έκρηξη που δεν κραυγάζει αλλά αποκαλύπτει.

Οι στιγμές της σύγκρουσής του με τον Θανάση Κουρλαμπά είναι τόσο έντονες, λες και ένα ολόκληρο σύστημα εξουσίας και προκαταλήψεων ξεσπά μπροστά σου, μέσα από δύο σώματα που παλεύουν όχι μόνο για επικράτηση, αλλά για δικαίωση, αναγνώριση και επιβίωση. Οι δυο τους δεν συγκρούονται απλώς ως χαρακτήρες. Συγκρούονται ως σύμβολα. Ο ένας εκπροσωπεί τη λάμψη, τη δύναμη και την αλαζονεία του κόσμου της επιτυχίας, ο άλλος τη σιωπηλή ανασφάλεια, την ανάγκη να φανεί «σωστός» μέσα σε έναν κόσμο που αλλάζει.

Η Αθηνά Μαξίμου, ως Ρουθ, αναδεικνύει απόλυτα το εκρηκτικό ταπεραμέντο της ηρωίδας της. Γίνεται η φωνή μιας γυναίκας που διεκδικεί χώρο, δικαιοσύνη, αξιοπρέπεια. Κάθε της φράση κόβει σαν λεπίδι, αλλά πίσω από αυτό υπάρχει μια βαθιά πληγή. Είναι μια γυναίκα που πρέπει να αποδεικνύει συνεχώς την αξία της. Στο πρόσωπό της βλέπεις όλες τις γυναίκες. Ταυτίζεσαι χωρίς να το καταλάβεις.

Το #Cancel είναι μια παράσταση που δεν θα σε αφήνει αδιάφορο. Σε προκαλεί να σκεφτείς, να ανοίξεις διάπλατα καρδιά και μυαλό.

Μαίρη Ζαρακοβίτη

To Συμβούλιο Επικρατείας έκρινε πως το προεδρικό διάταγμα 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου, ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ το ελληνικό σύνταγμα (παράγραφοι 1 και 7 του άρθρου 16). Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε τι πρόκειται να πράξουν οι ιθύνοντες. Θα επανέλθουμε. Φαίνεται ότι κάτι πάει να γίνει.

Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Μανώλης Δούνιας

Σκηνικά – Δημήτρης Πολυχρονιάδης

Κοστούμια: Έλενα Σκουλά

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Θάνος Χατζόπουλος

Φωτογραφίες – Artwork: Gridfox

Πρωταγωνιστούν οι Αιμίλιος Χειλάκης, Αθηνά Μαξίμου και Θανάσης Κουρλαμπάς.

Παραγωγή: Θεατρικές επιχειρήσεις Κάρολου Παυλάκης

Επικοινωνία – Γραφείο τύπου: Μαρκέλλα Καζαμία

Θέατρο Αθηνών

Βουκουρεστίου 10

Τηλ.: 2103312343

Ώρες ταμείου: 10:30 – 13:30 & 17:00 – 21:30 (από Τρίτη έως και Κυριακή)

Πρεμιέρα: 2 Οκτωβρίου 2025

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Τετάρτη – Κυριακή: 19:00

Πέμπτη: 20:00

Παρασκευή: 21:00 & 12:00 (μεταμεσονύκτια)

Σάββατο: 18:00 (λαϊκή απογευματινή) & 21:00  

Για την πρώτη εβδομάδα παραστάσεων, διατίθενται τα πρώτα 100 εισιτήρια με γενική είσοδο 13 ευρώ, αποκλειστικά στην πλατφόρμα πώλησης της Ticketmaster

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

€25 (γενική είσοδος), €22, €18 (λαϊκή απογευματινή),

€16 (φοιτητικό, νεανικό έως 26 ετών, άνω των 65 ετών, ΑΜΕΑ κάθε Τετάρτη & Πέμπτη),

€13 (ανέργων κάθε Τετάρτη & Πέμπτη)

Προπώληση εισιτηρίων: https://www.ticketmaster.gr/cancel_sen_2007333.html

Please follow and like us:
Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
LinkedIn

0 Comments