Πέλβοτρον! Χθες, φεύγοντας από το Θέατρο Βρετάνια, ούτε καν είχε περάσει από το μυαλό μου. Φυσικό ήταν, καθώς με είχε ξετρελάνει η παράσταση. Ναι, είναι θετικό το πρόσημο και αν διαφωνείτε, σας ευχαριστώ. Μου δίνετε περισσότερο χώρο, ώστε να πω και να γράψω ακόμα περισσότερα. Πριν από όλα αυτά όμως… Pelvotron!
O Bruce Dickinson (πού σας πάω τώρα και χωρίς καν να σας χρεώνω), στο πρώτο του βιβλίο “The adventures of Lord Iffy Boatrace”, κάπου κάνει λόγο για ένα «μηχάνημα ευόδωσης του σεξ». Ποιος θα μου το έλεγε πως εκείνο το πράγμα που είναι παρκαρισμένο μπροστά από την αυλαία, θα είναι ένας γνήσιος πρόγονος του περίφημου Pelvotron… Για άλλη χρήση, θεωρητικά, αλλά όταν ο άνθρωπος κάνει σχέδια…
Εξωφρενικό κείμενο, εξωφρενικό θέμα, πρόσφατα γραμμένο μάλιστα, με την υπογραφή της Sarah Ruhl, μεταφρασμένο με την καλύτερη των αισθητικών και το λεπτό χιούμορ του Μ.Α.Λ.Ε. της καρδιάς μας. Ο κύριος Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης μετέφερε με περισσή καλλιτεχνία και ακόμα πιο πολλή έμπνευση το γραπτό στη σκηνή και εκεί ευτύχησε να έχει ένα τσούρμο από λαμπρούς συμπρωταγωνιστές. Στον ρόλο του κυρίου της κυρίας, του πρωτοποριακού γιατρού και καινούργιου πατέρα, έγραψε πολλά χιλιόμετρα, έκανε φασαρία με το χιούμορ του και τον τρόπο που, πολύ ψύχραιμα, έλεγε αυτά που έλεγε και μας έκανε να γελάμε αβίαστα. Αεικίνητος, με εξωτερική περιβολή που παρέπεμπε σε κόμικ και με μια τεχνική που έδειχνε προς τα θηρία του παρελθόντος, κατάφερε να μας μπάσει στην ιδιοσυγκρασία του δρώμενου και να μας κάνει να προσδοκούμε με λαχτάρα την κάθε επόμενη στιχομυθία.

Στον ρόλο της κυρίας του κυρίου, της συζύγου του γιατρού Γκίβινγκς, ένα πραγματικό μαργαριτάρι! Η κυρία Γαλήνη Χατζηπασχάλη, είναι μάλλον η αιχμή του δόρατος, ελέω ρόλου και λόγω της εκπληκτικής υποκριτικής της ικανότητας. Ατάκες τύπου «Πού να ξέρω εγώ» και «Πω-πω κακό που μας βρήκε» όχι μόνο απέκτησαν νέα διάσταση… Ήταν απλά καταιγιστικές! Μουρλαθήκαμε από το γέλιο και εκείνη ούτε καν ανοιγόκλεισε τα μάτια της. Από κοντά η έτερη απίστευτη «πελάτισσα» του Pelvotron. H κυρία Κωνσταντίνα Κλαψινού έχει κερδίσει την αγάπη και συμπάθειά μας εδώ και πολύ καιρό, αφού σε όποια παράσταση την έχουμε δει, είναι εξαιρετική. Εδώ όμως έσπασε τα κοντέρ! Παράγει ήχους που δεν είχα ιδέα ότι μπορεί να παράξει ανθρώπινο πλάσμα. Ήταν τόσο καλή στον ρόλο της, αυτόν της κυρίας Ντάλντρυ, που μας έβγαλε γέλιο και μάλιστα πολύ, καθώς και συγκίνηση σχεδόν παράλληλα. Επική!
Άψογη ερμηνεία από τον κύριο Δημήτρη Δεγαίτη, στον ρόλο του συζύγου Ντάλντρυ, ο οποίος στάθηκε με μεγαλοπρέπεια και με ύφος μεγάλου ηθοποιού ενδόξων εποχών. Καθαρά θεατρικός, ανόθευτα σκηνικός. Στον ρόλο της τροφού συναντάμε την κυρία Δανάη Ομορεγκιέ Νεάνθη, η οποία είναι ωραιότατη, πειστικότατη, απίστευτα γλυκιά και πολύ συγκινητική. Θαυμάσιο «ντελίβερι» που λένε και οι ξένοι. H κυρία Ελευθερία Μπενοβία στον ρόλο Άννι, της βοηθού του γιατρού και μαίας, είναι μία υπέροχη φράου Κάτι-γερμανικόνεν, με την αψεγάδιαστη συμπεριφορά επί σκηνής και το αγέρωχο ύφος. Όσο για τον κύριο Δημήτρη Σαμόλη, πρόκειται απλά για μία παρουσία-γιορτή, η οποία χαρακτήρισε ολόκληρη δεύτερη πράξη. Από μηχανής διάβολος; Ναι, ναι, ΝΑΙ, Άννι μου, Άννι μου, ΑΝΝΙ ΜΟΥ! Μμμ… ελπίζω να μην ήταν σπόιλερ αυτό.

Η παράσταση πηγαίνει τρένο και πολύ λίγο έχει ανάγκη το δικό μου σχόλιο. Όλο αυτό που διαβάσατε, ήταν κατ’ ουσία δικό μου ψώνιο, ώστε να αναφερθώ στον Dickinson, εννοείται και να πω πόσο απίστευτα έχει αποδοθεί το έργο. Μία δοκιμή θα σας πείσει. Όχι, δεν αναφέρομαι στον εξοπλισμό καταπολέμησης της γυναικείας υστερίας. Πώς είπατε; Δεν αναφέρθηκα καθόλου στο έργο και δεν γράφω πουθενά για την υπόθεση; Φυσικά!
Κώστας Κούλης
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.

Παίζουν:
Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Δημήτρης Σαμόλης. Κωνσταντίνα Κλαψινού, Δημήτρης Δεγαίτης, Ελευθερία Μπενοβία, Δανάη Ομορεγκιέ Νεάνθη
Συντελεστές:
Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Μουσική: Μίνως Μάτσας
Σκηνικά: Αθανασία Σμαραγδή
Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέισγουελ Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου
Φροντιστήριο – κοστούμια: Βασιλική Τσιλιγκρού
Βοηθός σκηνοθέτη: Άρτεμις Δούρου
Βοηθός Μουσικού: Ιόλη Σιφονίου
Βοηθός Ενδυματολόγου: Εύα Κουρελιά
Art work: Mike Rafail
Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή, Δομνίκη Μητροπούλου
Trailer παράστασης: Χρήστος Συμεωνίδης
Επικοινωνία – προβολή: Μαρκέλλα Καζαμία
Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Κάρολου Παυλάκη

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Πέμπτη 21:00: 25 ευρώ (Α ζώνη: πλατεία)
22 ευρώ (Β ζώνη: Εξώστης, Θεωρεία)
20 ευρώ (Γ ζώνη: Εξώστης)
Παρασκευή 21:00: 25 ευρώ (Α ζώνη: πλατεία)
22 ευρώ (Β ζώνη, Εξώστης, Θεωρεία)
20 ευρώ (Γ ζώνη: Εξώστης)
Σάββατο 18:00: Γενική είσοδος 18 ευρώ (λαϊκή απογευματινή)
Σάββατο 21:00: 25 ευρώ (Α ζώνη: πλατεία)
22 ευρώ (Β ζώνη, Εξώστης, Θεωρεία)
20 ευρώ (Γ ζώνη: Εξώστης)
Κυριακή 19:15: 25 ευρώ (Α ζώνη: πλατεία)
22 ευρώ (Β ζώνη, Εξώστης, Θεωρεία)
20 ευρώ (Γ ζώνη: Εξώστης)
Φοιτητικό: 16 ευρώ (εκτός βραδυνής Σαββάτου)
Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη:
Ανέργων: 13 ευρώ
Άνω των 65, ΑΜΕΑ και έως 26 ετών: 16 ευρώ
Θέατρο Βρετάνια
Πανεπιστημίου 7, Τηλ: 210 3221579
Ώρες ταμείου: 10:30 – 13:30 & 17:00 – 21:30 (από Τρίτη έως και Κυριακή)
Προπώληση εισιτηρίων:
https://www.ticketmaster.gr/sto-diplano-dwmatio-h-to-ergo-toy-donhth_sen_2006773.html (Με προσφορά εισιτηρίου 16 ευρώ για την πρώτη
0 Comments