Και το μετρό σταμάτησε! Αμηχανία στο βαγόνι. «Ρε πούστη μου, θα πεθάνουμε, από Πανεπιστήμιο για Ομόνοια»! O έτερος επιβάτης είναι πιο ψύχραιμος. Να δεις που τον συμπάθησες όταν σου είπε να κάνετε ένα σκετσάκι, για να περάσει η ώρα. Κάτσε, κάτσε, κάπου είχα διαβάσει ότι έτυχε η Meryl Streep να μπλοκαριστεί σε ασανσέρ με ένα μάτσο κόσμο και «διοργάνωσε» διαγωνισμό τραγουδιού, για να περάσει η ώρα. Κάπως έτσι; Μμμ, κάπως. Ο «αρμόδιος» υπάλληλος αρκέστηκε να σας πει ότι αν θελήσετε κάτι – νεράκι, κάνα σνακ – μπορεί να βοηθήσει. Τον στολίσατε από μέσα σας αμφότεροι, σωστά; Να σου πω εσένα, τη δασκάλα χορού… Και κείνος σε πρόσεξε, να ξέρεις. Μπορεί να σκίστηκε ο Δίας και να «αγκυροβόλησε» το μετρό, αλλά ουδέν κακόν…
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.
Ο κύριος Γιάννης Οικονόμου σκηνοθετεί ένα δικό του κείμενο και έχει ως συμμάχους του τρείς ηθοποιούς που όργωσαν τη σκηνή του θεάτρου μπόλικες φορές. Από την αρχή κάτι συμβαίνει. Από την ώρα που καθόμαστε στις θέσεις μας και περιμένουμε το τρίτο κουδούνι, με τους θορύβους από αναχωρήσεις και αφίξεις μετρό να ακούγονται από τα ηχεία… Από εκεί αρχίζεις και σκέφτεσαι διάφορα πράγματα. Ιδίως όταν δεν έχεις διαβάσει το δελτίο Τύπου και πας εντελώς «απροετοίμαστος», που είναι και το καλύτερό μου. Η κυρία Σοφία Νικολοπούλου και οι κύριοι Λάζαρος Βαρτάνης και Θάνος Παπαθανάσης, χρησιμοποιούν όλο τον χώρο που τους δίνεται, τρέχουν και σταματούν, πορεύονται και σκαρφαλώνουν, συνομιλούν και σιωπούν. Οι εντάσεις είναι συνεχείς ανά σημεία, ενώ υπάρχουν παύσεις που δίνουν ακόμα όγκο και χρώμα σε αυτές τις εντάσεις.
Κορυφαία σκηνή του έργου, το χορευτικό σμίξιμο Βαρτάνη – Νικολοπούλου. Δεν σποϊλάρω και δεν επιθυμώ να πω περισσότερα, γιατί θεωρώ ότι ο θεατής πρέπει να το ζήσει αυτό χωρίς να έχει προσφύγει σε «λυσάρια». Είναι πραγματικά ευφυής ο τρόπος που η γνωριμία γίνεται κάτι περισσότερο. Και πως αυτό το «περισσότερο» μετατρέπεται σε «γιατί, ρε γαμώτο» πριν προλάβει να ανασηκωθεί φρύδι. Είμαστε περίεργα όντα εμείς οι άνθρωποι, δεν το συζητώ. Μάλλον… το συζητώ και το παρασυζητώ! Και αυτή είναι η ουσία της παράστασης. Να αφυπνιστούμε, όσον αφορά τον περίγυρό μας και τις σχέσεις μας.
Το κείμενο είναι δύσκολο και δύσκαμπτο. Η ιδέα αστράφτει, έχει όμως μπροστά της ένα κλειστοφοβικό κύκλωμα. Πόρτες ανοίγουν και κλείνουν με μανία. Τρέξιμο, ψάξιμο, σκοτεινή αναζήτηση. Και τότε αντιλαμβάνεσαι πως το άτομο για το οποίο αισθανόσουν τόσο όμορφα, δεν είναι πια το ίδιο και πως τα σημάδια στο κορμί σου, ορατά και αόρατα σε κάνουν να μην θέλεις να το ξαναδείς. Είναι δύσκολη η θεώρηση, είναι ακόμα πιο στριφνή η εφαρμογή.
Ο κύριος Βαρτάνης λάμπει στον ρόλο του. Κόβεται στα δυο, μιλάει και φωνάζει, ανεβοκατεβάζει ταχύτητες με χαρακτηριστική άνεση, δίνει την εντύπωση του πιο γλυκού πλάσματος στον κόσμο, για να φανεί, μερικά δεύτερα λεπτά μόλις, σαν ό,τι πιο σκοτεινό και βορβορώδες. Η κυρία Νικολοπούλου είναι γλυκύτατη, διαθέτει όμορφη χροιά και εκφορά και η κίνησή της είναι αξιοζήλευτη. Ο κύριος Παπαθανάσης μας κέρδισε με τον δικό του τρόπο. Όταν ξεστόμισε την ατάκα «Καμιά κροκέτα αν θέλετε» μας ξετρέλανε. Ήταν όλο αυτό κομμάτι μίας επίσης εντυπωσιακής σκηνής, εκεί που η βασίλισσα πλένει τα μαλλιά της; Όχι, δεν θα πω περισσότερα. Πρόκειται για μία κίνηση που φέρνει τον ζόφο από το πίσω παράθυρο της φωτεινότητας. Θα γελάσετε σίγουρα. Θα προβληματιστείτε ακόμα πιο σίγουρα.
Στον γυρισμό το μετρό δεν κόλλησε πουθενά. Λες και είχε μιλήσει με τους συντελεστές της παράστασης. Λες και δεν ήθελε να μας κάνει να λαχταρήσουμε. Σημεία των καιρών; Ευκαιρία να το διαπιστώστε και εσείς.
Κώστας Κούλης
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Γιάννης Οικονόμου
Μουσική: Harry Huta
Σκηνικά: Πέτρος Κρητικός – Ιωάννα Χαλά
Κοστούμια: Μάρα Ανδρέου
Επιμέλεια κίνησης: Μαργαρίτα Κώστογλου – Φλοριάν Παπά
Βοηθός σκηνοθέτης: Δήμητρα Τζιάννη
Φωτογραφίες – Trailer – Γραφιστικά: Λιλή Νταλανίκα
Φωτογραφίες παράστασης: Βαγγέλης Ευαγγελίου
Υπεύθυνοι επικοινωνίας: Μαριάννα Παπάκη – Νώντας Δουζίνας
Παραγωγή: ONORIO AMKE
Στην παράσταση ακούγεται η φωνή της Αλεξίας Μιχελακάκη
Ερμηνεύουν
Λάζαρος Βαρτάνης
Σοφία Νικολοπούλου
Θάνος Παπαθανάσης
Δείτε το trailer:
Info
Τοποθεσία: Θέατρο Άβατον, Ευπατριδών 3, Αθήνα (στάση μετρό – Κεραμεικός)
Ημερομηνία: Πρεμιέρα: Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023, Ώρα έναρξης: 21:00. Παραστάσεις: Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00. Έως 28/03/23.
Πληροφορίες: Τηλ.: 210 341 26 89
Τιμές εισιτηρίων: 12€, 10€ μειωμένο
Ηλεκτρονική προπώληση: Viva.gr
Very good information can be found on web blog.Raise your business