6949256666 press@keysmash.gr

Θεώμενοι: Μάρτυρας κατηγορίας @ Θέατρο Άνεσις

keysmash powered by dycode

To “The witness for the procecution” γράφτηκε από την Αγκάθα Κρίστι και δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1925, με άλλο τίτλο. Είναι χαρακτηριστικό ότι η τεράστια συγγραφέας δεν ήταν ικανοποιημένη με το τελείωμα, έτσι το ξανάγραψε, προσθέτοντας αυτή τη φορά… μία ερωμένη! Θα έλεγα ότι μπορεί και να είναι το μοναδικό βιβλίο της, το οποίο μου κάνει ότι έχει μία τεράστια τρύπα στη ροή του, αυτό που οι ξένοι ονομάζουν “plot hole”. Αλλά αυτό είναι απλά η γνώμη ενός ανθρώπου και τίποτα περισσότερο.

martyraskathgoriasphoto1

Θα πρέπει να πω ότι τα σκηνικά μου πήραν τα μυαλά. Η κυρία Αγγελίνα Παπαχατζάκη κατάφερε να μετατρέψει με μαγικό τρόπο ένα δικηγορικό γραφείο σε αίθουσα δικαστηρίου και από κει σε χώρο λιμανιού και πάλι πίσω σε αίθουσα δικαστηρίου. Εξαιρετική δουλειά, πραγματικά εμπνευσμένη. Πολύ όμορφα και τα κοστούμια, από την κυρία Ιωάννα Καλαβρού, με έμφαση στην εποχή (Λονδίνο του 1956) και την περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Με εξαίρεση το αγιοβασιλιάτικο κοστούμι της δικαστού, που έδωσε έναν άλλο τόνο, πιο χαρμόσυνο. Γιατί αυτή η παράσταση βγάζει ΚΑΙ γέλιο. Και μάλιστα πολύ. Διάφορες γκριμάτσες των πρωταγωνιστών και περίεργοι τρόποι ομιλίας κατά διαστήματα, διάφορες ατάκες πραγματικά θανατηφόρες και μία διάθεση διακωμώδησης, ενώ η ιστορία είναι πραγματικά πολύ σοβαρή. Όπως ακριβώς είναι και η ζωή μας. Πολύ σοβαρή, με πλήθος κωμικών στοιχείων.

Το κείμενο έχει αποδώσει στα ελληνικά ο αρχιμάστορας του είδους και κορυφαίος σε ό,τι έχει κάνει, ο κύριος Αντώνης Γαλέος, ο οποίος έχει φροντίσει να είναι γάργαρο και συνεχές, κάνοντας μία παράσταση σχεδόν δύο ωρών να φαίνεται σαν να κράτησε με το ζόρι μία ώρα. Σε αυτό, φυσικά, έχουν συντελέσει και οι πρωταγωνιστές, οι οποίοι στέκονται υψηλά ερμηνευτικά και οι οποίοι έχουν ψάξει και κουμπώσει στους ρόλους τους το ανθρώπινο στοιχείο όσο και αυτό της θεατρικής εξτραβαγκάνζας.

martyraskathgoriasphoto2

Ο κατηγορούμενος φέρεται ότι σκότωσε μία γηραιά κυρία, πολύ ευκατάστατη, μάλλον για ευνόητους λόγους, η οποία μόλις μία εβδομάδα πριν τον είχε ορίσει βασικό κληρονόμο της. Θα μου πεις, αφού την κληρονομεί γιατί να τη σκοτώσει; Τι λέγαμε πιο πάνω; Μάλλον φταίει το ότι έχω δει όλες τις σεζόν του Law & Order; Άγιε Στέιμπλερ και αγία Μπένσον, βοηθάτε με…

Βασικός μάρτυρας στην υπόθεση, κατ’ επέκταση και στη δίκη, είναι η Γερμανίδα σύζυγος του κατηγορούμενου, η οποία αρχικά τάσσεται υπέρ του και στο δικαστήριο ξεδιπλώνει έναν άλλο εαυτό. Και εκεί έρχεται η υπεράσπιση να κάνει τα αδύνατα δυνατά για να αθωώσει και η πολιτική αγωγή τα δυνατά αδύνατα, για να καταστήσει σαφή την ενοχή.

Ο κύριος Νικορέστης Χανιωτάκης, ο οποίος υπογράφει και τη δραματουργική επεξεργασία, χάρη στην εύστοχη και εύστροφη σκηνοθεσία του, καταφέρνει να δώσει στο κοινό μία παράσταση, στην οποία εξελίσσεται μία δίκη, οι ανατροπές είναι συνεχείς και σχεδόν με μορφή χιονοστιβάδας και οι χαρακτήρες διαθέτουν βρετανικό φλέγμα. Αγνό, γνήσιο και κάπου δηλητηριώδες βρετανικό φλέγμα, που κάνει το έργο να παρωδεί τον εαυτό του κατά διαστήματα. Κι αυτό χάρη στους πρωταγωνιστές, οι οποίοι δεν χρειάζονται ειδικότερες συστάσεις.

martyraskathgoriasphoto3

Ο κύριος Θανάσης Κουρλαμπάς είναι ένας τεράστιος ηθοποιός. Και μόνο να απαριθμήσω τι έχει κάνει και μόνο να πω για άλλες παραστάσεις του και μάλιστα μία που παίζει εδώ και χρόνια… Κυρίες και κύριοι! Ανοξείδωτος καρατερίστας, που στάζει στον ρόλο του πράγματα που μόνο μία ιδιοφυία του χώρου θα μπορούσε να πράξει. Δίπλα του ο κύριος Θοδωρής Κατσαφάδος, στον ρόλο του έτερου δικηγόρου. Πομπώδης, με στεντόρεια φωνή και ύφος κατά τι γκροτέσκο, ο ίδιος σκιαγραφεί ένα χαρακτήρα από άλλη εποχή, τόσο μακρινή αλλά και τόσο κοντινή.

Στον ρόλο της δικαστού συναντάμε την κυρία Νίκη Παλληκαράκη, η οποία έχει φροντίσει να τον αποδώσει τόσο καλά, που νομίσαμε ότι έφεραν κανονικό δικαστή για να παίξει τον εαυτό του. Ιδίως η σκηνή, στην οποία διορθώνει την πολιτική αγωγή, όσον αφορά τις λεπτομέρειες μίας παλιότερης υπόθεσης, είναι εκείνη στην οποία πραγματικά την απολαύσαμε. Στον ρόλο του δικηγόρου πολιτικής αγωγής βρίσκουμε τον κύριο Γιάννη Δρακόπουλο. Πανέξυπνη η ιδέα να παίξει τον ρόλο ένας ηθοποιός που είναι κατά βάση κωμικός. Το τάλαντό του δεδομένο και η άνεσή του χαρακτηριστική. Και το φλέγμα στα καλύτερά του.

martyraskathgoriasphoto6

Το «ζεύγος» αποτελείται από δύο εξαίρετους ηθοποιούς. Στον ρόλο του κατηγορούμενου ο κύριος Νίκος Πολυδερόπουλος κάνει πολλή και καλή δουλειά, αποδίδοντας τον χαρακτήρα του με ειλικρινή αφέλεια και έκδηλο το κωμικό στοιχείο, πάντα μέσα από αυτή την αφέλεια. Ήταν θαυμάσιος σε ό,τι έκανε και το ίδιο ισχύει για την κυρία Ευγενία Δημητροπούλου, στον ρόλο της «συζύγου» – ναι, σε εισαγωγικά – και όχι μόνο. Η ιδιαίτερη άρθρωση, ελέω γερμανικής ταυτότητας και η «άλλη» διανομή… Δεν σποϊλάρω, θα δείτε μόνοι σας και θα εντυπωσιαστείτε το ίδιο. Έπαιξε με τρόπο που άρεσε πολύ και που θα συζητηθεί άλλο τόσο.

Απλά τα πράγματα λοιπόν. Πάτε, παρακολουθείτε και φεύγετε από το θέατρο, έχοντας λάβει την κάθαρση, η οποία δεν έχω ιδέα αν είναι των «τοιούτων παθημάτων» ή αν είναι «δι’ ελέου και φόβου περαίνουσα». Θα έχετε όμως την ικανοποίηση ότι αυτή η «έξω από το κουτί» εξέλιξη είναι ό,τι πρέπει για να ευχαριστηθείτε ό,τι είδατε έτι περισσότερον.

Κώστας Κούλης

Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.

Διανομή (αλφαβητικά):
Βαμβακά Μελίνα
Γρηγορόπουλος Χάρης
Δημητροπούλου Ευγενία
Δρακόπουλος Γιάννης
Κατσαφάδος Θοδωρής
Κουρλαμπάς Θανάσης
Παλληκαράκη Νίκη
Πολυδερόπουλος Νίκος

Στη παράσταση συμμετέχουν η Ελισάβετ Κανέλλη και η Μέλπω Σφακιανάκη

Συντελεστές:
Συγγραφέας: Αγκάθα Κρίστι
Σκηνοθεσία- Δραματουργική Επεξεργασία: Νικορέστης Χανιωτάκης
Θεατρική Απόδοση: Αντώνης Γαλέος
Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση: Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος
Σκηνικά: Αγγελίνα Παπαχατζάκη
Κοστούμια: Ιωάννα Καλαβρού
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Βοηθός Σκηνοθέτη: Πηνελόπη Σκαλκώτου
Βοηθός Σκηνογράφου: Δημήτρης Κωνσταντάρας
Επιστημονικός Σύμβουλος: Φώτης Σπυρόπουλος
Φωτογραφία / Trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας
Γραφιστική Επιμέλεια: Μαύρα Γίδια
Ρούχα & Αξεσουάρ Εποχής: «Βεστιάριο»
Περούκες: Κωνσταντίνος Σαββάκης
Επιμέλεια Μαλλιά / Μακιγιάζ: Le Boudoir
Διεύθυνση Παραγωγής: Ιωάννης Παντελίδης

Προβολή/Επικοινωνία: Αγλαΐα Παγώνα

Παραστάσεις: Τετάρτη 20:00, Πέμπτη 20:00, Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:00 & 21:00, Κυριακή: 19:00

Τιμές Εισιτηρίων: Θέσεις Σκηνής (ενόρκων)*: 30€, Ζώνη Α: 25€, Ζώνη Β: 20€, Ζώνη Γ: 15

Άνεργοι–Πολύτεκνοι-AMEA–Νέοι έως 25 χρονών-Ατέλειες (κάθε Τετάρτη-Πέμπτη εκτός γιορτών): Ζώνη Α: 20€, Ζώνη Β: 15€

Ειδικές τιμές για ομαδικές κρατήσεις άνω των 20 ατόμων (στο τηλέφωνο 210 0080900 ή στο email info@happyproductions.gr)

* Σε κάθε παράσταση διατίθενται 12 προνομιακές θέσεις ενόρκων, πάνω στην σκηνή. Ζήστε την εμπειρία παρακολούθησης της παράστασης, ως ένορκος, πάνω στην σκηνή και συμμετέχετε στην εξέλιξη της δίκης!  ΠΡΟΣΟΧΗ στις θέσεις των ενόρκων τοποθετούνται ΜΟΝΟ ενήλικες.

Θέατρο Άνεσις: Κηφισιάς 14, Αθήνα Αμπελόκηποι

Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 210-0080900

Μεταφορές Εισιτηρίων επιτρέπονται έως και 24 ώρες πριν απο την έναρξη κάθε παράστασης.

Σε περίπτωση αναβολής κάποιας παράστασης λόγω έκτακτων περιστάσεων (πχ ασθένεια ηθοποιού, έκτακτα καιρικά φαινόμενα κτλ.), τα εισιτήρια δεν ακυρώνονται αλλά μεταφέρονται σε μεταγενέστερη ημερομηνία.

Η παράσταση είναι κατάλληλη για παιδιά όλων των ηλικιών. Συνίσταται σε μαθητές που επιθυμούν να έχουν μια πρώτη επαφή με το θέατρο.

Please follow and like us:
Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
LinkedIn

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *