6949256666 press@keysmash.gr

Είδαμε πρώτοι: Άνθρωπος χωρίς όνομα @ Θέατρο Οδού Κυκλάδων – Λεύτερης Βογιατζής

keysmash powered by dycode

Λίγο πριν την πρεμιέρα, βρεθήκαμε στο θέατρο της Οδού Κυκλάδων – Λεύτερης Βογιατζής, για να παρακολουθήσουμε τη γενική πρόβα.

Η νουβέλα του Ονορέ Ντε Μπαλζάκ, «Άνθρωπος Χωρίς Όνομα», επικεντρώνεται σε έναν άνθρωπο «ανώνυμο», μια αινιγματική φιγούρα, που ζει χωρίς προφανή ταυτότητα ή ρίζες στην κοινωνία. Θίγει το θέμα της απομόνωσης, της κοινωνικής αποξένωσης και την αναζήτηση της ταυτότητας. Ο άνθρωπος αυτός περιφέρεται αόρατος, δίχως επιθυμία να διακριθεί ή να αφήσει ίχνη στην κοινωνία, αλλά και χωρίς να μπορεί να ανήκει πραγματικά κάπου. Είναι ένα έργο βαθιά υπαρξιακό, που εξετάζει τις κοινωνικές δομές και τις ατομικές ψυχολογικές διακυμάνσεις των χαρακτήρων, μέσα από τις οποίες αποκαλύπτεται η φύση της κοινωνίας του δέκατου ένατου αιώνα.

Ο Σαμπέρ (Θανάσης Κουρλαμπάς), τραυματισμένος και θαμμένος από λάθος στο πεδίο της μάχης, καταφέρνει να επιβιώσει και περνά τα επόμενα δέκα χρόνια της ζωής του προσπαθώντας να αποδείξει την ταυτότητά του και να επανενταχθεί στη ζωή που είχε πριν από τον πόλεμο. Η προσπάθειά του να διεκδικήσει το όνομά του και να πάρει πίσω τη ζωή του, έρχεται αντιμέτωπη με την απροθυμία της κοινωνίας να αναγνωρίσει την επιστροφή του και να θυσιάσει τις νέες ισορροπίες που έχουν προκύψει από την «απουσία» του. Στρέφεται στον δικηγόρο Ντερβίλ (Ορέστης Τρίκας) για βοήθεια. Ο Ντερβίλ είναι ένας έντιμος και φιλοσοφημένος δικηγόρος, που αντιμετωπίζει με ευαισθησία τα κοινωνικά ζητήματα και ενδιαφέρεται για τη δικαιοσύνη και την αλήθεια.

Αναλαμβάνει την υπόθεση του Σαμπέρ με πραγματικό ενδιαφέρον, προσπαθώντας να βρει νομικούς τρόπους για να επαναφέρει τον πελάτη του στην κοινωνία. Η σύζυγος του Σαμπέρ (Έρρικα Μπίγιου), μετά την ανακήρυξη του θανάτου του, έχει βρεθεί με μεγάλη περιουσία και δεν είναι διατεθειμένη να ρισκάρει την αυτή περιουσία και την κοινωνική θέση που έχει αποκτήσει με τον δεύτερό της γάμο. Η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, με αποτέλεσμα…

Η Μαρία Φιλίππου εκμεταλλεύεται στο έπακρον τον χώρο που της δίνεται και δημιουργεί πολυεπίπεδη εικόνα και αίσθηση. Με ένα γραφείο, μια καρέκλα, ένα ανάκλιντρο και ένα ξύλινο σκαμπό, με λίγα στάχυα ολόγυρα, οριοθετεί μοναδικά το πλέγμα που θα διαδραματιστεί η ιστορία. Η μουσική του Γιάννης Οικονόμου προσθέτει εντάσεις και δημιουργεί αρκετές φορές σκιρτήματα στην ψυχή μας. Τα κοστούμια της Μαντούς Ψυχουντάκη είναι πραγματικά υπέροχα! Σε μπάζουν στην εποχή, έχουν φινέτσα και στυλ.

Η σκηνοθεσία ανήκει στην Κωνσταντίνα Νικολαΐδη, που κάθε φορά μας κάνει να την αγαπάμε περισσότερο για το πάθος και την αγάπη που δείχνει σε κάθε έργο που σκηνοθετεί. Σκηνοθετεί με αγάπη και σεβασμό, στέκεται στην ουσία και όχι στον εύκολο εντυπωσιασμό. Είναι εγγύηση ότι θα δεις κάτι μοναδικό.

Ο Τάσος Τυρογαλάς υποδύεται με σθένος και κωμική διάθεση τον βοηθό του δικηγόρου Ντερβίλ, κάνοντας τον ήρωά του ολιστικό.

Η Έρρικα Μπίγιου, στον ρόλο της πρώην συζύγου του Σαμπέρ, έχει μια αέρινη προσέγγιση. Ακόμα και το παρουσιαστικό της σε περνάει σε μια άλλη εποχή. Η γλυκύτητα του προσώπου της έρχεται σε αντίθεση με την σκληρότητα του χαρακτήρα που υποδύεται. Μαγνητικός συνδυασμός που σε κερδίζει αμέσως.

Ο Ορέστης Τρίκας ή κατά το έργο δικηγόρος Ντερβίλ, είναι πραγματική απόλαυση στη σκηνή. Είναι άμεσος, είναι πολυμορφικός, αφού χειρίζεται και τον ρόλο του αφηγητή και κάθε φορά μας θαμπώνει με το ταλέντο του και τον πλήρη σεβασμό του σε κάθε ρόλο. Είναι από τους ηθοποιούς που αγαπάμε να βλέπουμε επί σκηνής, για το ήθος αλλά και τη μοναδικότητά του.

Οι λέξεις φαίνονται μικρές και λίγες για να περιγράψω τον υπερταλαντούχο Θανάση Κουρλαμπά. Κάθε φορά μεταμορφώνεται άριστα στον χαρακτήρα που υποδύεται. Κάθε φορά «μεγαλώνει» στα μάτια μας για τον τρόπο που χειρίζεται τον κάθε ρόλο. Τον παρακολουθείς με πραγματικό δέος εκεί πάνω, να αποτυπώνει βαθιά στον θεατή κάθε πτυχή του ρόλου του. Να τον αισθάνεται στο πετσί του.

Είναι ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του και αυτή τη διάκριση την έχει κερδίσει με το σπαθί του και το αστείρευτο ταλέντο του.

Ο ‘Ανθρωπος Χωρίς Όνομα είναι μια αλληγορία για την ανθρώπινη ψυχή, τη λαχτάρα για αποδοχή και κατανόηση και είμαι σίγουρη πως θα σας εντυπωσιάσει και θα σας συγκινήσει βαθιά.

Μαίρη Ζαρακοβίτη

Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Δημήτρης Στεφανάκης (εκδόσεις Έναστρον)

Θεατρική διασκευή/Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη

Σκηνική επιμέλεια: Μαρία Φιλίππου

Βοηθός σκηνογράφου: Κατερίνα Σβορώνου

Κοστούμια: Μαντώ Ψυχουντάκη

Βοηθός ενδυματολόγου: Κωνσταντίνα Εμμανουήλ

Σχεδιασμός φωτισμών: Αργύρης Θέος

Βοηθός φωτιστή: Τάσος Ατματζίδης

Πρωτότυπη μουσική: Γιάννης Οικονόμου

Κινησιολογία: Χριστίνα Φωτεινάκη

Μακιγιάζ/Special effects: Ράνια Γιαννάκη

Creative agency: GridFox

Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού

Παίζουν: Θανάσης Κουρλαμπάς, Ορέστης Τρίκας, Έρρικα Μπίγιου, Τάσος Τυρογαλάς

Ημέρες & ώρες παραστάσεων

Από 28 Οκτωβρίου 2024

Δευτέρα & Τρίτη στις 21.15

Διάρκεια παράστασης: 90’ (χωρίς διάλειμμα)

Τιμές εισιτηρίων

Γενικό: 16€

Μειωμένο: 14€

Εισιτήρια

  • www.more.com/theater/anthropos-xoris-onoma/
  • Στο ταμείο του θεάτρου (17.30-20.30)
  • Τηλεφωνικές κρατήσεις στο 2108217877 (17.30-20.30) και στο 2103314088 (καθημερινές 11.00-15.00)

Πρόσβαση στο θέατρο

Θέατρο Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής

Κυκλάδων 11 & Κεφαλληνίας, Κυψέλη Χάρτης: www.bing.com/search?q=θεατρο+οδου+κυκλαδων&qs=CT&pq=θεατρο+οδου&sc=5-11&cvid=577989E239A84477BD38EF232A4569A1&FORM=QBRE&sp=1&ghc=1&lq=0

Please follow and like us:
Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
LinkedIn

0 Comments