6949256666 press@keysmash.gr

Contractions @ Θέατρο Μικρό Άνεσις

keysmash powered by dycode

Κάπου, σε ένα γραφείο πολυεθνικής εταιρίας, δυο γυναίκες συζητούν. Η μία έχοντας τον ρόλο του μάνατζερ, ενώ η άλλη τον ρόλο του εργαζομένου, διαπραγματεύονται ένα συμβόλαιο. Συγκεκριμένα, τον όρο του συμβολαίου που απαγορεύει οποιαδήποτε είδους ερωτικής σχέσης μεταξύ υπαλλήλων. Όσο διατηρούνται οι σχέσεις σε επίπεδο επαγγελματικό, τηρούνται η πειθαρχία, η τάξη και οι κανόνες του γραφείου. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που δύο υπάλληλοι αναπτύξουν κάτι παραπάνω από συναδελφική σχέση; Ίσως μια πιθανή φιλία; Ή ακόμη χειρότερα, έναν έρωτα;

Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.

oroi2318

Διαβάζοντας τα ψιλά γράμματα αυτού του συμβολαίου, γνωρίζει κανείς πως κάτι τόσο ανθρώπινο όχι μόνο προβλέπει κυρώσεις, αλλά τιμωρείται άκρως αυστηρά. Αφού εξάλλου διαβάλλει όχι μόνο την ομαλή λειτουργία, αλλά εν τέλει την ίδια την ανάπτυξη της σοβαρής πολυεθνικής. Πώς λοιπόν θα αντιδράσει η εταιρία στο άκουσμα μιας τέτοιας ερωτικής σύναψης; Πώς θα χωρέσει τα ανθρώπινα συναισθήματα στα καλούπια ενός μελετημένου και τυπικού συμβολαίου; Και αντιστοίχως, ποιο τίμημα καλούνται να πληρώσουν οι υπάλληλοι επειδή ερωτεύθηκαν; Μέχρι πού είναι διατεθειμένοι να υποστούν τις σοβαρές κυρώσεις και πιέσεις της εταιρείας για κρατήσουν την θέση τους; Τελικά ο υπάλληλος θα σπάσει το σύστημα ή θα γίνει ένα ακόμη γρανάζι του;

oroi2316

Το έργο του πολυβραβευμένου Βρετανού συγγραφέα Μάικ Μπάρτλετ “Contractions”, σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου και σε συμπαραγωγή των Λυκόφως και Zero Gravity, που έκανε την πρεμιέρα του την περασμένη Δευτέρα στο θέατρο Μικρό Άνεσις (και για περιορισμό αριθμό παραστάσεων), αποτελεί ένα σατιρικό θρίλερ που καταδεικνύει με πολύ έξυπνο χιούμορ την ιδιαίτερη σύνδεση μεταξύ εργασιακών και ερωτικών σχέσεων. Ένα γραφείο γίνεται η σκηνή, το σημείο συνάντησης των δυο ταλαντούχων ηθοποιών, της Κάτιας Γέρου και της Μαριλίτας Λαμπροπούλου, όπου με αφορμή την ερωτική σχέση της νεοφερμένης στο γραφείο Έμας ( Μαριλίτα Λαμπροπούλου), ξεκινάει μια πολύωρη συζήτηση διαπραγμάτευσης για το πώς μπορεί να περιορίσει έως να εξαφανίσει η Έμα τα συναισθήματά της, για το καλό της εταιρίας και της καριέρας της. Μήπως τελικά πρέπει να περιορίσει περισσότερα από τα συναισθήματά της;

oroi2314

Το έργο θίγει σε ένα πρώτο επίπεδο το θέμα σχέσεων μεταξύ υπαλλήλων και τον τρόπο που αντιμετωπίζεται, μέσα σε ένα κλίμα τυπικότητας και καθωσπρεπισμού. Με μια δεύτερη ανάγνωση όμως, όσο εξελίσσεται η πλοκή του έργου, καταλαβαίνεις πως δεν πρόκειται μόνο για την παραβίαση ενός όρου. Στην εποχή της τεχνοκρατίας και του αθέμιτου ανταγωνισμού, η εργασία δεν γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι της προσωπικότητας του ατόμου, αλλά όλη η προσωπικότητα του ατόμου περιστρέφεται γύρω από αυτή, την εργασία. Οι πολυεθνικές ψυχρές και απρόσωπες, ζητάνε, απαιτούν, χειραγωγούν, εκμεταλλεύονται τον εργαζόμενο για να εξυπηρετήσει τους σκοπούς τους, με εκείνον να βρίσκεται έρμαιο μπροστά στις απαιτήσεις τους και ανίκανο να ξεφύγει από τον φαύλο κύκλο τους. Η στατικότητα αυτού του επαναλαμβανόμενου κύκλου φαίνεται ακόμη και στις κινήσεις, στα λόγια, στις πράξεις των ηθοποιών, που παρόλο που η ροή αλλάζει κατά τη διάρκεια του έργου, εκείνοι παραμένουν αμετάβλητοι στα τυποποιημένα τους μοτίβα. Άραγε θα καταφέρει η Έμα να σπάσει αυτόν τον κύκλο ή θα χαθεί τελείως μέσα του;

oroi2315

Η παράσταση μεταλαμπαδεύει, καθόλη τη διάρκειά της, κύμα συναισθημάτων. Το έξυπνο χιούμορ της προσφέρει μπόλικο γέλιο, ενώ κατά τη διάρκεια της πλοκής η συγκίνηση κορυφώνεται. Οι «Όροι Συμβολαίου» αποτελούν ένα εύστοχο παράδειγμα πλήρης ενσωμάτωσης του ανθρώπου στο σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον, με ό,τι συνεπάγεται αυτή, αλλά και μια αφύπνιση του ατόμου για το πώς θυσιάζεται ολοκληρωτικά για την επαγγελματική του καριέρα.

Αναστασία Τζάνου

Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου
Κείμενο: Μάικ Μπάρτλετ
Μετάφραση: Χριστίνα Μπάμπου-Παγκουρέλη
Μουσική: Γιώργος Φουντούκος
Επιμέλεια σκηνικού-κοστουμιών: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Επιμέλεια κίνησης: Πάρης Μαντόπουλος
Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου
Βοηθός σκηνοθέτη: Καλή Βοϊκλή
Παραγωγή: Λυκόφως και Zero Gravity
Διεύθυνση παραγωγής: Κωνσταντίνα Αγγελέτου
Οργάνωση παραγωγής: Δήμητρα Σταύρου
Επικοινωνία: Αντώνης Κοκολάκης

Παίζουν (αλφαβητικά): Κάτια Γέρου, Μαριλίτα Λαμπροπούλου

oroi2317

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Σάββατο στις 18:00
Κυριακή στις 21:00

Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: 17 ευρώ
Μειωμένο: 14 ευρώ

Προπώληση εισιτηρίων: https://www.viva.gr/tickets/theater/contractions/

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ ΣΤΟ VIVA.GR
Από τις 25 Ιανουαρίου έως και τις 3 Φεβρουαρίου η προπώληση των εισιτηρίων
για όλες τις παραστάσεις του έργου “Contractions”
προσφέρεται στην τιμή των 14 ευρώ από 17 ευρώ.
Η προσφορά προπώλησης ισχύει για την αγορά εισιτηρίων μέσω viva
μέχρι την Παρασκευή 3 Ιανουαρίου, για οποιαδήποτε ημερομηνία.

Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά

Υπεύθυνος Επικοινωνίας: Αντώνης Κοκολάκης

Please follow and like us:
Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
LinkedIn

0 Comments