Ποιος είπε πως ένα νανούρισμα πρέπει να είναι φωτεινό, πως πρέπει να σου χαϊδεύει τα αυτιά, πως «απαιτείται» να εκφράζει γούτσου-γουτσουκικό δείκτη και άθροισμα συνισταμένων; Οι Dirty Granny Tales, το σχήμα που συνδυάζει τραγούδι, δράση επί σκηνής, κουκλοθεατρικές εικόνες και εικόνες γενικότερα, ελέω προτζέκτορα, βρίσκεται εδώ, ακόμα μία φορά και μας σερβίρει την επόμενη ιστορία της.
Ένα σκοτεινό νανούρισμα λοιπόν, που σκοπό δεν έχει να κοιμήσει βγαλμένο από τους καλύτερους εφιάλτες του King Diamond και για όσους δεν είναι μυημένοι, μία ιστορία δυστοπική, εκπεφρασμένη μουσικά από ένα σύνολο εξαίρετων καλλιτεχνών. Κρατώ για το τέλος ότι οδεύσαμε προς μία ελπιδοφόρα κατάληξη, η ουσία όμως είναι η διαδρομή.
Οι μουσικοί παίρνουν τις θέσεις τους στη σκηνή. Ένα σετ τύμπανα, πλήκτρα, άλλα πλήκτρα στην έτερη πλευρά και τσέλο, μαντολίνο, μάντολα, φλογέρα, pad κρουστών… Τέσσερις μουσικοί και ακόμα περισσότερα πράγματα, αφού οι ίδιοι αποτελούν και μέρος του ευρύτερου performance και ένας πέμπτος. Μπαλαντέρ, αεικίνητο τέρας και γλυκύς άνθρωπος, μεσσίας και άρχων των μυγών μαζί, όλοι τους μέρος της αυτής ιστορίας.
Βασισμένοι στην οξύνοιά τους, στο τάλαντό τους, στη σκληρή δουλειά που έχουν ρίξει και στην τεχνολογία φυσικά, οι τέσσερις μουσικοί πλέκουν τον μύθο μέσα από τα τραγούδια. Χρησιμοποιούν looper και αυτό σημαίνει πως έχουν μηχανήματα, τα οποία αναπαράγουν άμεσα το μουσικό θέμα που παίζουν. Έτσι, πολύ γρήγορα, δημιουργούν ένα ολόκληρο μουσικό περιβάλλον, ο καθένας από μόνος του και όλοι μαζί ενορχηστρώνουν και προσθέτουν συνεχώς πράγματα.
Στη συνέντευξη που μας είχε παραχωρήσει λίγες ημέρες πριν, ο κύριος Σταύρος Μητρόπουλος, ο άνθρωπος που υπογράφει, μεταξύ άλλων, τη σκηνοθεσία και τη μουσική της παράστασης, μας είχε πει πως πρόκειται στην ουσία για ένα παραμύθι, για μία εξιστόρηση πέρα από ηλικίες. Θα μπορούσε άνετα να είναι η επόμενη εξτραβαγκάνζα του Tim Burton, θα μπορούσε πολύ εύκολα να στηθεί ολόκληρη ταινία στο μοτίβο που παρέλασε μπροστά από τα μάτια μας, στη σκηνή του Κακογιάννης.
Όσοι ασχολείστε με τη μουσική, θα πάθετε ΜΕΓΑΛΗ ζημιά με τον τρόπο που εκφράζονται αυτοί οι άνθρωποι επί σκηνής. Η κυρία Χριστίνα Συριοπούλου και οι κύριοι Σταύρος Μητρόπουλος, Μιχάλης Κασβίκης, Γιώργος Σμακ και Διονύσης Ανδριόπουλος. Το πώς παίζουν, το πώς βρίσκονται με κλειστά μάτια και κάνουν πράγματα που θυμίζουν μέχρι και Progressive Rock και Metal. Όσοι ασχολείστε με το θέατρο, θα θαυμάσετε την πλοκή και την εξέλιξη της ιστορίας, τον τρόπο με τον οποίο έρχεται η κάθαρση, μέσα από έναν τυφώνα δημιουργίας. Όσοι αγαπάτε τα κοστούμια και την όλη φτιασιδοποίηση, θα εξάρετε το πώς είναι ντυμένοι και μακιγιαρισμένοι οι ηθοποιοί και θα ενθουσιαστείτε με την αμφίεση του «πλάσματος» – η λέξη «τέρας» ΔΕΝ είναι εναλλακτική – που θα αντικρύσετε. Ποιος είχε αυτή την εκπληκτική ιδέα; Τα σέβη μας!
Είναι κάτι πρωτοποριακό, είναι απίστευτα καλαίσθητο και συνδυάζει όλες τις τέχνες στο αυτό έργο. Στο μπιζάρισμα χαρήκαμε – και μάλιστα με το παραπάνω – την ομάδα που παρουσίασε αυτό το θέαμα, η οποία μάλιστα χαιρέτισε, έτρεξε κατά μήκος της σκηνής, άπλωσε το χέρι για απανωτά hi-five και έδειξε ότι μπορεί να το διασκέδασε περισσότερο από όλους μας. Είναι μία παράσταση που αποτελεί πρώτης τάξεως ξύπνημα για τις αισθήσεις, τη λογική μας, τον ίδιο μας τον νου, αφού τον τσιγκλάει σε πολλά σημεία και δεν αφήνει τίποτα να πέσει κάτω.
Κάπως έτσι δημιουργείται το μέλλον στην τέχνη. Μέσω πανέξυπνων ιδεών που γίνονται πράξη, δράση, κίνηση και σπόρος για να ανθίσει η ίδια η τέχνη. Να σπεύσετε λοιπόν; Ναι, να το κάνετε. Το μέλλον ανθίζει στη σκηνή του ΙΜΚ.
Κώστας Κούλης
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σταύρος Μητρόπουλος : Φωνητικά, Μαντολίνο, Μάντολα, Τσέλο, Κρουστά, Φλογέρα, Synthesizer
θεατρικός ρόλος: The journalist
Χριστίνα Συριοπούλου: Πιάνο, Φωνητικά, Synthesizer
θεατρικός ρόλος: The journalist 2
Μιχάλης Κασβίκης: Κρουστά
θεατρικός ρόλος: The citizen
Γιώργος Σμακ: Ακουστική κιθάρα, Φωνητικά, Φλογέρα, Μελώντικα, Synthesizer
θεατρικός ρόλος: The citizen 2
Διονύσης Ανδριόπουλος: Χορός, κούκλες
θεατρικός ρόλος: Multi roles
Σενάριο – σκηνοθεσία: Σταύρος Μητρόπουλος
Light designer: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Μουσική σύνθεση: Σταύρος Μητρόπουλος
Κατασκευές: Διονύσης Ανδριόπουλος
Light manipulator: Γιώργος Πετράτος
Σχεδιασμός σκηνικών, κοστουμιών και χαρακτήρων: Σταύρος Μητρόπουλος, Διονύσης Ανδριόπουλος
Animation projection: Σταύρος Μητρόπουλος
Επικοινωνία /Γραφείο τύπου: Χρύσα Ματσαγκάνη
Πληροφορίες Παράστασης
Παραστάσεις: Από Τετάρτη 22 Μαΐου
Ημέρες & ώρες παραστάσεων
Τετάρτη 22 Μαΐου 2024
Δευτέρα 27 Μαΐου 2024
Τρίτη 28 Μαΐου 2024
Δευτέρα 3 Ιουνίου 2024
Τρίτη 4 Ιουνίου 2024
Ώρα έναρξης: 21:00
Τιμές εισιτηρίων
Προπώληση: 14€
Ταμείο: 18€
Διάρκεια παράστασης:
Προπώληση εισιτηρίων: TICKETSERVICES
– online: https://www.ticketservices.gr/event/mcf-the-philanthropist/
– τηλεφωνικά: 2107234567
– εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39, Αθήνα
ΤΑΜΕΙΑ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ Μ.ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ
– τηλ. 2103418550
ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ
Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα
τηλ. 2103418550 – info@mcf.gr
0 Comments