Ένας συγγραφέας νεκρός, ένα χειρόγραφο σε αναζήτηση και δύο γυναίκες. Α! Και το νούμερο εννιά.
Στο έργο «Εννιά», ο συγγραφέας Δημήτρης Τσεκούρας βαδίζει ανάμεσα σε δύο κόσμους. Τον πραγματικό και τον φανταστικό. Ανάμεσα σε δύο καταστάσεις, τη ζωή και τον θάνατο. Κάπου εκεί οι ηρωΐδες του έργου, θα προσπαθήσουν να λύσουν το μυστήριο με το νούμερο εννιά.
Η Κυρία και η Μπέρτα, είναι δύο δυνατοί αλλά αντίθετοι χαρακτήρες, που η σχέση τους αποκαλύπτει μυστικά και μνήμες. Η Μπέρτα είναι αυτή που θέλει να ζήσει το τώρα. Θέλει να βγει από το σπίτι και να δει από κοντά τα δέντρα, τα φύλλα, το χώμα. Θέλει να αισθανθεί τη ζωή εκτός σπιτιού. Η Κυρία, βουτηγμένη στο πένθος, αντιστέκεται. Θεωρεί ότι είναι πλέον αδύνατον να περπατήσει, δεν θέλει το έξω παρά μόνο να βρει το χειρόγραφο. Δεν γίνεται να μην το βρίσκει. Έχουν ψάξει όλο το σπίτι, αλλά μάλλον δεν έχουν ψάξει καλά. Την επόμενη στιγμή θα συναντηθούν σε κάποιον άλλο κόσμο, που ο χρόνος δεν έχει σημασία. Προσμονή για να περάσει κάποιος, αλλά και αυτό δεν έχει σημασία. Ή έχει; Θα έρθουν σε σύγκρουση, θα θυμώσουν, θα τα βρούνε και θα θυμηθούνε πώς βρέθηκαν εκεί. Επιστροφή στο τώρα. Ή όχι πάλι. Οι μεταβάσεις στους κόσμους πολλές και οι συνδέσεις ακόμα περισσότερες. Και τελικά το χειρόγραφο θα βρεθεί. Το είχε η Μπέρτα στο παπούτσι της χωμένο. Θα το διαβάσουν, αλλά δεν θα μπορέσουν να αντιληφθούν τα πάντα. Και πιθανά η λύση στο μυστήριο να είναι ο αριθμός Εννιά. Είναι σύμβολο της γέννησης (οι εννέα μήνες κύησης), αλλά και σύμβολο πένθους (εννιά ημέρες περιφέρεται η ψυχή). Είναι η ώρα που έχει σταματήσει το ρολόι αλλά και το νούμερο που λείπει από τη ρεσεψιόν.

Για τις ίδιες είναι αυτό που θα ολοκληρώσει το ταξίδι τους σε μία ιστορία αληθινή ή και όχι. Σε μία πραγματικότητα ή σε κάποια φαντασία;
Η Ναταλία Στυλιανού και η Αγγελική Καρυστινού εμφανίζονται στη σκηνή δυναμικές και ουσιαστικές, σε μία ιστορία γεμάτη μυστήριο και σκέψη. Οι εναλλαγές στους κόσμους του έργου γίνονται αβίαστα και γεμάτες νόημα. Θα αποδώσουν έντονες στιγμές αλλά και στιγμές γέλιου, με τον ίδιο ρυθμό και όρεξη. Δεν σε αφήνουν στιγμή να παρασυρθείς αλλού. Σε οδηγούν στο κείμενο φτιάχνοντας τις εικόνες που χρειάζεσαι, μέσα σε ένα όμορφο σκηνικό που έχει επιμεληθεί η Χαρά Κονταξάκη. Κοστούμια και μουσική θα ντύσουν πολύ όμορφα το έργο που η Θωμαΐς Τριανταφυλλίδου σκηνοθέτησε μαζί με τη Μελίνα Καριώρη, χτίζοντας μια παράσταση με συναισθήματα και εικόνες.
“Όταν περνάει πολύς καιρός, αρχίζεις να μη θυμάσαι καλά τι υπήρξε και τι δεν υπήρξε. Τα κάνει κάτι τέτοια το μυαλό…”
Καλή θέαση,
Πάρης Μακρίδης
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.

Με τις: Ναταλία Στυλιανού, Αγγελική Καρυστινού
Σκηνοθεσία: Θωμαΐς Τριανταφυλλίδου
Σκηνικά – Κουστούμια: Χαρά Κονταξάκη
Μουσική: Νάσσος Σωπύλης
Βοηθός σκηνοθέτη: Μελίνα Καριώρη
Φωτογραφίες – Trailer παράστασης: Δώρα Πανταζοπούλου
Σχεδιασμός αφίσας: Δημήτρης Καραΐσκος
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Νταίζη Λεμπέση
Παραγωγή: Έως
Info: Από 2 Δεκεμβρίου στο Θέατρο Φούρνος
Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος: 15 ευρώ, Μειωμένο: 12 ευρώ
Θέατρο Φούρνος, Μαυρομιχάλη 168, Αθήνα 114 72 Τηλέφωνο: 21 0646 0748
0 Comments