Στον κόσμο της ελληνικής μουσικής σκηνής, ο Κώστας Λεμονίδης είναι ένας καλλιτέχνης που ξεχωρίζει για την αυθεντικότητα και την ποιότητα της δουλειάς του. Μετά από 5 προσωπικές δισκογραφικές δουλειές μέχρι την πρόσφατη κυκλοφορία του άλμπουμ “Ταίριασμα” σε συνεργασία με τον Αλέξανδρο Ιακώβου, ο Κώστας Λεμονίδης έχει καταφέρει να αφήσει το δικό του στίγμα στον χώρο.
Το “Ταίριασμα” αποτελεί την πρώτη κοινή δισκογραφική δουλειά των δύο καλλιτεχνών, ένα έργο που συνδυάζει τον μελωδικό ήχο του βιολιού του Ιακώβου με τις ροκ κιθάρες του Λεμονίδη. Το άλμπουμ, το οποίο περιλαμβάνει δώδεκα τραγούδια και κυκλοφορεί τόσο σε ψηφιακή μορφή όσο και σε περιορισμένα αντίτυπα βινυλίου, είναι ένα μωσαϊκό καθημερινών ιστοριών και ατμοσφαιρικών τοπίων που αποπνέει εξωστρέφεια και χαμόγελο.
Στη συνέντευξη που ακολουθεί, ο Κώστας Λεμονίδης μοιράζεται τις σκέψεις και τις εμπειρίες του γύρω από τη δημιουργία του δίσκου αυτού και μας δίνει την ευκαιρία να τον γνωρίσουμε καλύτερα.
Πώς προέκυψε η συνεργασία σου με τον Αλέξανδρο Ιακώβου και ποιο ήταν το πιο ενδιαφέρον κομμάτι αυτής της σύμπραξης;
Η συνεργασία μου με τον Αλέξανδρο Ιακώβου προέκυψε με έναν φυσικό και αυθόρμητο τρόπο, που χαρακτηρίζεται από την αμοιβαία εκτίμηση και τον κοινό μας καλλιτεχνικό προσανατολισμό. Γνωριζόμαστε εδώ και αρκετά χρόνια, και μάλιστα ο Αλέξανδρος είχε παίξει βιολί σε ένα από τα τραγούδια μου στον δίσκο “Πάραλος”, το «Λίγο Πολύ». Κατά τη διάρκεια της καραντίνας ξεκινήσαμε να επικοινωνούμε πιο τακτικά, συζητώντας πως φανταζόμασταν πως θα είναι η μουσική σκηνή μετά την πανδημία.
Κάπως έτσι του πρότεινα να παίξουμε μαζί και καταλήξαμε να κάνουμε δίσκο. Το πιο ενδιαφέρον ήταν πως φάνηκε σα να αλληλοσυμπληρωνόμαστε κι αυτό έγινε τόσο αβίαστα που γίναμε πολύ καλοί φίλοι.
Τι σημαίνει για σένα ο τίτλος “Ταίριασμα” και πώς αποτυπώνεται αυτός ο τίτλος στη μουσική σας;
Ο τίτλος “Ταίριασμα” έχει ιδιαίτερη σημασία για μένα, γιατί αντικατοπτρίζει την ουσία της συνεργασίας μας με τον Αλέξανδρο Ιακώβου. Νιώσαμε ότι ταιριάξαμε σε πολλά επίπεδα – μουσικά και ανθρώπινα – παρά τις διαφορετικές μας μουσικές εμπειρίες και επιρροές.
Η έννοια αυτού του “ταιριάσματος” φαίνεται περισσότερο στις ενορχηστρώσεις του άλμπουμ. Αν και δουλέψαμε μαζί, οι ενορχηστρώσεις ακούγονται σαν να έχουν δημιουργηθεί από έναν και μόνο άνθρωπο.
Για μένα, ο τίτλος “Ταίριασμα” συμβολίζει αυτή την αρμονία και τη συνέργεια που πετύχαμε, και πιστεύω ότι αυτό είναι κάτι που μπορεί να ακούσει και να νιώσει ο ακροατής.
Το άλμπουμ περιλαμβάνει διάφορους ερμηνευτές. Πώς επιλέξατε τους συγκεκριμένους καλλιτέχνες και πώς ήταν η συνεργασία μαζί τους;
Η επιλογή των ερμηνευτών για το άλμπουμ “Ταίριασμα” δεν έγινε τυχαία. Η λογική μας ήταν να συνεργαστούμε με καλλιτέχνες που, παρόλο που δεν είναι ευρέως γνωστά «ονόματα», έχουν αποδείξει την αξία τους μέσα από τις εμπειρίες και την πορεία τους στο χώρο της μουσικής. Θέλαμε άτομα με τα οποία θα μπορούσαμε να αναπτύξουμε μια πραγματική και ουσιαστική συνεργασία, αλλά και δυνητικά θα μπορούσαμε να κάνουμε παρέα.
Η συνεργασία με τον Γιώργο Μιχαήλ, τη Βάσια Δανιά, την Ιωάννα Κωτσαρέλη και τον Απόστολο Ψυχράμη ήταν εξαιρετικά αρμονική και αβίαστη. Όλοι τους έφεραν τις δικές τους μοναδικές πινελιές στα τραγούδια και συνέβαλαν στο να δημιουργηθεί ένα σύνολο που μοιάζει πραγματικά σαν να είναι όλοι μέλη μιας μπάντας. Το αποτέλεσμα είναι ένας ήχος ενιαίος και συνεκτικός, που αντικατοπτρίζει την ατμόσφαιρα συνεργασίας και το φιλικό κλίμα που επικράτησε καθ’ όλη τη διάρκεια της ηχογράφησης. Είμαστε ευγνώμονες και τους ευχαριστούμε θερμά για τη συμβολή τους στην πραγματοποίηση αυτού του άλμπουμ.
Ποιες ήταν οι σημαντικότερες στιγμές στην καριέρα σου από την εποχή του πρώτου group σου “Blowing Free” μέχρι σήμερα;
Υπάρχουν μερικές στιγμές που πραγματικά ξεχωρίζουν στη μνήμη μου, ξεκινώντας από τις πρώτες μου εμφανίσεις με το πρώτο μου συγκρότημα, τους “Blowing Free” και τις πρώτες μου απόπειρες να παίξω δικό μου υλικό ζωντανά.
Μια από τις πιο αξέχαστες στιγμές ήταν όταν παίξαμε στον αύλειο χώρο του Μουσείου των Δελφών. Το μέρος έχει μια μοναδική, σχεδόν μαγική ενέργεια που έκανε την εμπειρία ακόμα πιο ιδιαίτερη.
Επίσης, οι εμφανίσεις μου στη Θεσσαλονίκη έχουν μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου. Η πόλη αυτή έχει ένα μοναδικό vibe και το κοινό της είναι πάντα θερμό και ενθουσιώδες. Οι συναυλίες εκεί ήταν πάντα γεμάτες ενέργεια και πάθος κάνοντας κάθε εμφάνιση μια ξεχωριστή εμπειρία.
Αναφορικά με τις συνεργασίες μου, κάθε μία είναι ιδιαίτερη και σημαντική. Ωστόσο, πάντα ξεχωρίζω κάποιες ηχογραφήσεις με την Αγγελική Τουμπανάκη. Μου αρέσει να την παρακολουθώ να δουλεύει στο στούντιο.
Ποιο από τα προσωπικά σου άλμπουμ θεωρείς το πιο αντιπροσωπευτικό της μουσικής σου ταυτότητας και γιατί;
Νομίζω ότι το άλμπουμ που θεωρώ το πιο αντιπροσωπευτικό της μουσικής μου ταυτότητας είναι το “Soul Lament”. Αυτό το έργο γεννήθηκε εντελώς αυθόρμητα και εξελίχθηκε με έναν τρόπο που αποτύπωσε απόλυτα τις εσωτερικές μου αναζητήσεις και την καλλιτεχνική μου φιλοσοφία. Ήταν ένα ορχηστρικό project, κάτι που ονειρευόμουν από τα πρώτα μου βήματα στη μουσική.
Το “Soul Lament” ακούγεται ακριβώς όπως ήθελα να ακουστεί, με την κάθε νότα να αντικατοπτρίζει τα συναισθήματα και τις σκέψεις μου. Ήταν ένας δίσκος που ήθελα να δημιουργήσω από την αρχή μέχρι το τέλος, χωρίς καμία παρέμβαση ή συμβιβασμό. Η διαδικασία της δημιουργίας του ήταν μια πραγματική αποκάλυψη για μένα, καθώς μου επέτρεψε να εξερευνήσω βαθύτερα τη μουσική μου ταυτότητα και να εκφραστώ με έναν τρόπο που δεν είχα καταφέρει πριν.
Πώς βλέπεις την εξέλιξη της μουσικής βιομηχανίας τα τελευταία χρόνια σε συνάρτηση με την «κυριαρχία» των social media και πώς επηρεάζει αυτό τη δουλειά σου;
Δεν καταλαβαίνω την εξέλιξη της μουσικής βιομηχανίας πλέον, ούτε ως μέρος της (έστω και μικρό), ούτε ως ακροατής. Η ταχύτητα με την οποία εξελίσονται τα πράγματα ξεπερνούν τους ρυθμούς μου και οι νέοι τρόποι διαφέρουν με την αισθητική μου. Τα social media είναι άλλοτε ευχή κι άλλοτε κατάρα. Χωρίς αυτά οι λιγότερο ή καθόλου εμπορικοί καλλιτέχνες δεν θα είχαν καμία ελπίδα ν’ ακουστούν. Απ’ την άλλη είναι τέτοιος ο καταιγισμός εικόνων, ήχων, πληροφοριών, όχι πάντα σχετικών, που δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσεις τι συμβαίνει.
Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης ή είδος μουσικής με το οποίο θα ήθελες να πειραματιστείς στο μέλλον;
Θα ήθελα να παίξω με τον George Gaudy με κάποιο τρόπο. Στο στούντιο ή ζωντανά ή και τα δύο.
Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου μετά την κυκλοφορία του άλμπουμ “Ταίριασμα”;
Σχεδιάζω να επιστρέψω στις ζωντανές εμφανίσεις. Δεν έχω ιδέα για πόσο ή πόσες εμφανίσεις ή σε τι πλαίσιο,αλλά αυτό είναι στη σκέψη μου αυτή τη στιγμή.
Μαίρη Ζαρακοβίτη
Επιμέλεια: Κώστας Κούλης
0 Comments