Όχι, δεν είπε κάτι. Ίσως και να ήθελε όμως. Η συνεπιβάτιδα στο κουπέ είναι όμορφη. Καλοντυμένη. Ελκυστική. Εκείνος πάλι… Μόνο απαρατήρητος δεν περνά. Κατά περιγραφική έπαρση «Κατίξανθος, με γαλαζοπράσινα μάτια». Συστήνονται – μάλλον δηλαδή – και μιλούν για το παρελθόν τους. Έχουν παντρευτεί, έχουν χωρίσει, εκείνη μόλις πριν λίγο έφυγε από το δικαστήριο. Τι έχει μείνει για τον καθένα; Ο έρωτας και η αγάπη τέμνονται κάπου; Είναι ο ενθουσιασμός κακός σύμβουλος για να πάει μία σχέση παρακάτω;
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.
Οι παραστάσεις στο Τρένο στο Ρουφ έχουν από μόνες τους τη μαγεία τους. Είναι ειδικές περιπτώσεις και πάντα θα είναι. Ο ιδιαίτερος χώρος του βαγονιού αποτελεί από μόνος του πρόκληση σκηνοθετικά. Και εδώ μιλάμε για την παράσταση, η οποία ενέπνευσε την Τατιάνα Λύγαρη να δημιουργήσει όλη αυτή την εξτραβαγκάνζα του Τρένου. Ο κύριος Ευθύμης Χρήστου σκηνοθέτησε με πολύ μεράκι, βασισμένος στο κείμενο της Πολωνής ποιήτριας και συγγραφέα Agnieszka Osiecka, σε μετάφραση της κυρίας Ηρούς Μαυροειδή και χρησιμοποίησε κάθε τετραγωνικό εκατοστό του χώρου, προκειμένου να μας δώσει μία παράσταση που μας έκανε να ξεχαστούμε για μιάμιση ώρα. Η κίνηση των πρωταγωνιστών, οι συνεχείς εναλλαγές θέσεων, η πανέξυπνη σκηνή που βρίσκονται ακόμα και έξω από το βαγόνι… Προσθέστε και δύο θαυμάσιους ηθοποιούς, που έπαιξαν και τραγούδησαν και έχετε ένα ωραιότατο θέαμα, το οποίο άνετα θα ξαναβλέπατε.
Ο κύριος Λεωνίδας Καλφαγιάννης είναι εντυπωσιακός οπτικά και περισσότερο εντυπωσιακός ερμηνευτικά. Ξεδιπλώνει τον χαρακτήρα ενός ανθρώπου που θέλει το καλό για τη σύντροφό του, που θέλει να χαρεί μαζί της, αλλά… Οι εποχές τότε στην Πολωνία δεν ήταν οι καλύτερες, απ’ την άλλη όμως, έχει να αντιμαχηθεί έναν άνθρωπο που δεν ήθελε από την αρχή να δεσμευτεί. Υποδύεται έναν χαρακτήρα γλυκύ, με χιούμορ, με κατανόηση… Η κυρία Έλενα Μεγγρέλη είναι απίστευτα γλυκιά! Όμορφη, καλοβαλμένη, να υποδύεται έναν χαρακτήρα που μάλλον δεν ήθελε, αλλά μάλλον θέλει. Αφηγείται την ιστορία της στον έτερο επιβάτη, στην ουσία όμως μαθαίνει τις λεπτομέρειες της δικής του ιστορίας. Διαθέτει πλαστικότητα και δύναμη, μπορεί να γίνει ορμητική μέσα σε δευτερόλεπτα.
Οι δύο ηθοποιοί περνούν μέσα από διπλές και τριπλές διανομές, υποδύονται μία σειρά ρόλων και το κάνουν με έναν τρόπο πανέξυπνο όσο και ερωτεύσιμο. Οι εμπνευσμένες «αλλαγές» κοστουμιών, οι αλλαγές προσώπων… πραγματικά πρόκειται για μία ευρηματική σκηνοθεσία, στην οποία οι επινοήσεις κάνουν τον θεατή να ενθουσιαστεί. Στο βαγόνι υπάρχει και μουσικός επί σκηνής, ο κύριος Αιμιλιανός – Γιώργος Σταυρινός, ο οποίος συνοδεύει τους ηθοποιούς όταν τραγουδούν. Και τα τραγούδια λοιπόν είναι σε ζωντανή μετάδοση. Και προσδίδουν στο έργο. Προσδίδουν στη ροή. Ένα μιούζικαλ «τσέπης», όπως διαβάζουμε στο δελτίο Τύπου, το οποίο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα «μεγάλα» τους είδους.
Στο μπιζάρισμα οι δύο πρωταγωνιστές δίνουν το spotlight και στον μουσικό. Και στο καπάκι… του το ξαναδίνουν! Άκρως χιουμοριστική στιγμή, μια και ο κύριος Σταυρινός δεν αντιλήφθηκε αμέσως το «χουνέρι» και άργησε να ανταποκριθεί. Είναι αυτά τα μικρά, που προσθέτουν στο μεγάλο. Εν προκειμένω, το «μεγάλο» είναι αυτή εδώ η παράσταση. Όμορφη, φρέσκια, δροσερή, ανασαίνει από μόνη της. Είναι που είναι το περιβάλλον τέλειο, η δομή της το κάνει ακόμα πιο ειδυλλιακό.
Να παρακαλέσω μόνο αυτό. Θα είναι καλό να μην πετάμε ατάκες και σχόλια κατά τη διάρκεια της παράστασης. Δεν είναι καλό, δεν προσφέρει τίποτα και μόνο ζημιά μπορεί να προκαλέσει. Το αν άναψαν φώτα από νέον δεν χρειάζεται να γίνει αντικείμενο σχολιασμού και μάλιστα δυνατά, μπορεί να ενοχλήσει τους ανθρώπου που ερμηνεύουν για χάρη μας. Θα είναι καλό να είμαστε καλοί επιβάτες και καλοί θεατές. Καλή χρονιά να έχουμε, σας ευχαριστώ!
Κώστας Κούλης
Καλλιτεχνική διεύθυνση Τατιάνα Λύγαρη
Πρωτότυπο κείμενο Αγνιέσκα Οσιέτσκα
Μετάφραση Ηρώ Μαυροειδή
Σκηνοθεσία Ευθύμης Χρήστου
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση Μηνάς Αλεξιάδης
Στίχοι Αφροδίτη Μάνου
Τραγούδι off Αφροδίτη Μάνου, Σπύρος Σακκάς
Χορογραφίες Νατάσσα Ζούκα
Επιμέλεια κοστουμιών Εβελίνα Δαρζέντα
Φωτισμοί Σάκης Μπιρμπίλης
Φωτογραφίες Υπατία Κορνάρου
Βοηθός σκηνοθέτη Μιράντα Ζησιμοπούλου
Πρωταγωνιστούν Λεωνίδας Καλφαγιάννης, Έλενα Μεγγρέλη
Μουσικός επί σκηνής Αιμιλιανός – Γιώργος Σταυρινός
Επικοινωνία ArtsPR
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Θεατρικό Βαγόνι
Κάθε Παρασκευή & Σάββατο στις 21.00, Κυριακή στις 20.00
16 Ευρώ Ολόκληρο / 10 Ευρώ Φοιτητικό – Εκπτωτικό – Ανέργων / 5 Ευρώ Ατέλειες
Προαγορά εισιτηρίων απαραίτητη:
- Ηλεκτρονικά στο www.viva.gr
- Τηλεφωνικά στο 11876 (viva)
- Φυσικά σημεία πώλησης viva (αφού προηγηθεί κράτηση ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά στο 11876)
Για το ποτό και το φαγητό σας στο Wagon-Bar & Wagon Restaurant της Αμαξοστοιχίας μπορείτε να κάνετε κράτηση στα τηλ. 6937604988 & 2105298922 καθημερινά από 18.00 (εκτός Δε-Τρ.) και ηλεκτρονικά στο e-table.gr
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ
Τηλ. 6937604988 & 2105298922 καθημερινά (εκτός Δευτέρας) 10.00 – 13.00
Σιδηροδρομικός & Προαστιακός Σταθμός Ρουφ, επί της Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως
10’ με τα πόδια από το ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός & από τη στάση Αγίας Μαρκέλλας (λεωφορεία 813, 026)
Δωρεάν Parking
ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ
www.totrenostorouf.gr
www.facebook.com/To-Treno-sto-Rouf-railway-carriage-theatre
https://twitter.com/ToTrenoStoRouf
https://instagram.com/ToTrenostoRouf
https://www.youtube.com/user/totrenostorouf
0 Comments