Third time is a charm λένε οι Σάξονες και η τρίτη βερσιόν του “One more for the road” κατευθύνθηκε προς μια πλευρά που ομολογουμένως δεν περιμέναμε. Πήρε το διαδραστικό στοιχείο και το έκανε παντιέρα της. Όχι πώς δεν το είχαμε δει στις προηγούμενες διανομές… Τούτο εδώ όμως ήταν κάτι πρωτοφανές. Ο Θοδωρής Βουρνάς σκηνοθέτησε την πιο τρελοκομειακή του παράσταση και οι ηθοποιοί το κανιβάλισαν με μπρίο, όρεξη και συνεχείς αυτοσχεδιασμούς.
Λίγο πριν ξεκινήσει το έργο, βρεθήκαμε στο φουαγιέ με τον σκηνοθέτη και «υπαίτιο» και μιλήσαμε για την καινούργια απόπειρα. «Το πείραξες, έτσι»; Και εκείνος χαμογέλασε καλοκάγαθα πριν παραδεχθεί ότι δεν το άφησε καν σε ησυχία! Λίγη ώρα μετά… Κάθεστε αναπαυτικά; Το παραμύθι μας αρχίζει.
Ο ένας άξονας, πάνω στον οποίο κινείται το παραμύθι, οριοθετείται ως εξής. Τρεις ηθοποιοί ετοιμάζουν τους μονολόγους τους για να περάσουν τις εξετάσεις τις σχολής και να πάρουν το πτυχίο τους. Και αυτή η ιστορία με το πανάκριβο παράβολο; Τι είναι πάλι τούτο;
Είναι διευρυμένοι οι μονόλογοι, που σημαίνει ότι συμμετέχουν και άλλοι κατά τη διάρκεια εκφοράς τους. Οι ηθοποιοί εναλλάσσονται στους κεντρικούς και περιφερειακούς ρόλους. Και κάπως έτσι μαθαίνουμε για τον μουσικό που έχει έλθει σε απόγνωση και ετοιμάζει το τελευταίο κονσέρτο της ζωής του, μαθαίνουμε για τον μπάρμαν που ετοιμάζει «ένα ακόμα για τον δρόμο», μαθαίνουμε για τον υπάλληλο σε ρουχάδικο που του πήγανε όλα στραβά εκείνη την ημέρα… Οι τρεις ηθοποιοί που μοιράζονται τους μονολόγους… Μισό, μισό! Τι θεοπάλαβοι τυπάδες είναι τούτοι; Ο έτερος άξονας. Αυτός του πηγαίου αυτοσχεδιασμού.
Καταρχάς να αναφερθώ στον τέταρτο της παρέας… Μπα; Σας πείραξε που ενώ ξεκίνησα να γράφω πως οι ήρωες της παράστασης είναι τρεις, ξαφνικά εστίασα σε έναν τέταρτο; Βρε, θα με τρελάνετε; Δεν γνωρίζετε ούτε τα βασικά; Δεν γνωρίζετε, για παράδειγμα, ότι ακόμα και οι τρεις σωματοφύλακες ήταν… εεε… ήταν τελοσπάντων παραπάνω από τρεις; Να αναφερθώ λοιπόν στον τέταρτο της παρέας, τον κύριο Φάνη Αριτζή, ο οποίος λειτουργεί ως κονφερασιέ και ως ενδιάμεσος με το κοινό. Αφηγείται παράλληλα ή ευθέως, επεμβαίνει, λοιδορεί και… χειρονομεί.
Δίπλα του τρεις άξιοι καρατερίστες. Οι κύριοι Νεκτάριος Μάστορης, Γιώργος Χατζηθεοδώρου και Γιώργος Κορρές. Ο τελευταίος μάλιστα πρόλαβε και έμαθε τα λόγια και κάνει ό,τι είδατε, βλέπετε και θα δείτε, μέσα σε μόλις δύο ημέρες! Οι τρεις τους λοιπόν δεν άφησαν πέτρα πάνω στην πέτρα, έχοντας σαν βάση δυο-τρία απλά πραγματάκια. Τον Ανδρέα, συναδέλφου ενός εκ των τριών (εννοείται ότι ΔΕΝ θα σας πούμε τίνος), ο οποίος καθόταν κοντά στη σκηνή και τον οποίο έπιασαν στο στόμα τους ουκ ολίγες φορές, αυτοσχεδιάζοντας και προκαλώντας αυθόρμητο γέλιο. Στη συνέχεια… η Μαρία. Α, μια χαρούλα το Μαράκι, με τα αυτά του και τα τέτοια του, αποτέλεσε για κάμποση ώρα διακαή πόθο για κάποιους από τους πρωταγωνιστές. Αν και θα πρέπει να πως ότι γέλασα πολύ, ΠΟΛΥ όμως, όταν σε ένα από τα σκετς αναφέρθηκαν σε μια γατούλα, τη Ζήνα, την οποία παρομοίασαν με εκείνη την… Top MILFάρα (το έχει πει και η ίδια, κατά συνέπεια αναπαράγω και μόνον) και μίλησαν για… ξεπλύματα; Της μουρλής, κύριε εισαγγελεύ! Για να μην πω για τις ατάκες για τον ύψους 188 εκατοστών μπροστάρη μας.
Το κείμενο βασίζεται στο βιβλίο «Αθήνα 2012 μ.Χ.», του κυρίου Γιώργου Αράπογλου και πρέπει να τονίσω πως το αξιοποίησαν χίλια τα εκατό, γράφοντας πολλά χιλιόμετρα στο Secret Room του θεάτρου. Ήταν μία απρόσμενη στροφή, η οποία δημιούργησε με τη σειρά της μικρές εστίες, μία σε κάθε θέση. Σπάνια δεν απολαμβάνω μία παράσταση. Συνήθως σχεδόν όλες τους έχουν κάτι να μου πουν. Κάποιες πάλι μου λένε παραπάνω πράγματα. Τούτη εδώ το πήγε ένα βήμα παραπέρα. Είναι το σημείο που σε συναντά ο εαυτός σου και σου χώνεται. «Κάνε κάτι! Βγες έξω, δες ένα θεατρικό έργο, ξέφυγε επιτέλους από την αποχαύνωση της τηλεόρασης». Ευχαριστούμε πολύ, παιδιά!
Κώστας Κούλης
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Δυστυχώς δεν έχει αλλάξει κάτι προς το καλύτερο. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.
Συγγραφέας: Γιώργος Αράπογλου
Σκηνοθεσία & Απόδοση: Θοδωρής Βουρνάς
Ηθοποιοί (αλφαβητικά):
Γίαννης Κορρές, Νεκτάριος Μάστορης, Γιώργος Χατζηθεοδώρου και φιλική συμμετοχή Φάνης Αριτζής
Βασισμένο στο βιβλίο Αθήνα 2012 μ.Χ. του Γιώργου Αράπογλου, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Υδροπλάνο.
0 Comments