Το μετρό της Θεσσαλονίκης… Οξύμωρο; Ίσως και ο ορισμός του οξύμωρου; Ίσως μία παραφωνία χωρίς τέλος; Οψόμεθα. Α, μια και το πιάσαμε, κάτσε να το πάρουμε από την αρχή. Αντιγράφω από το Wikipedia. «Η πρωτοβουλία για την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης ανήκει στον Κωνσταντίνο Πυλαρινό, που ως νομάρχης είχε καταφέρει να περιληφθεί στον προϋπολογισμό του 1976 κωδικός που ανέφερε: Μετρό Θεσσαλονίκης».
Δύο νέοι, κάπου στη συμπρωτεύουσα, περιμένουν το μετρό. Απευθύνονται ο ένας στον άλλο. «Θα περάσει»; «Ναι». «Πότε»; «Σήμερα». «Αλλιώς»; «Αύριο». «Αλλιώς»; «Παραμεθαύριο». Αλλιώς; Τον μήνα που δεν έχει Σάββατο. Εντάξει;
Πανέξυπνη ιδέα, ομοίως πανέξυπνο κείμενο και πέντε ηθοποιοί επί σκηνής – παρέα τους και ένας κιθαρίστας – με τρελή όρεξη να πάνε την κουβέντα στα άκρα. Ο περίφημος «τσακωμός», με τους δύο εκ των πρωταγωνιστών να ανταγωνίζονται ο ένας τον άλλον σε… αργοπορία και τις δύο από τις τρεις συμπρωταγωνίστριες να λειτουργούν σαν κόουτς σε αγώνα μποξ, είναι απλά απολαυστικός. «Πόσο καιρό, ρε»; «Δύο χρόνια, ρε»! «Δύο χρόνια και μια βδομάδα, ρε»! «Τρία χρόνια»! «Τρία και δέκα μήνες»! «Μία ζωή, ρε»! «Δυο ζωές και έξι λεπτά, ρε»! Κάπως έτσι λειτουργεί το δίπολο και κάπως έτσι αντιλαμβανόμαστε μία κατάσταση, κατά την οποία η εξαγγελία ενός δημόσιου έργου γίνεται κάτι περισσότερο από ΜπενΧουρικό έργο.
Οι κυρίες Μαρία Καραγκιοζίδου, Χάρις Σερδάρη και Σοφία Στυλιανού, οι κύριοι Δημήτρης Γούλιος και Βασίλης Μπόγδανος, καθώς και ο μουσικός Γρηγόρης Λιόλιος, ο οποίος έχει συνθέσει και τη μουσική της παράστασης, έχουν σκοπό να μας ψυχαγωγήσουν. Εκ βαθέων. Θα γελάσουμε και μάλιστα πολύ, θα προβληματιστούμε όμως περισσότερο. Βλέπετε, το θέμα εδώ δεν είναι μόνο το μετρό της Θεσσαλονίκης, που έχει καταντήσει σύντομο (σε ποσότητα λέξεων) ανέκδοτο. Έχει να κάνει με τη χώρα μας και το γεγονός ότι τίποτα δεν πάει καλά. Και οι ηθοποιοί το επισημαίνουν αυτό. Στέκονται όλοι τους σαν ήρωες χωρίς όνομα, έχοντας μαζί τους την ιστορία και τη θεώρηση για αυτά που έρχονται, ΑΝ θα έλθουν.
Αυτό που θα σας κάνει εντύπωση και μάλιστα μεγάλη, είναι η ταχύτατη εναλλαγή στις ατάκες. Η ομάδα είναι εντελώς συντονισμένη, έχω μάλιστα την αίσθηση πως ο ένας ξέρει και τα κείμενα των άλλων, με αποτέλεσμα να γνωρίζει ακριβώς πότε σταματούν, πότε συνεχίζουν, ακόμα και το πότε ανασαίνουν. Η ταχύτητα είναι απίστευτη και υπάρχουν στιγμές που η απογείωση δεν γίνεται καν αντιληπτή. Ο ηθοποιός που δεν βρίσκει δουλειά στη Σαλονίκη και κατεβαίνει στην Αθήνα, μπας και… Ο επιστήμονας που εγκλωβίζεται και αναζητά διέξοδο. Οι πολιτικοί που εδώ και πενήντα χρόνια έχουν υποσχεθεί ένα μετρό, το έχουν μάλιστα ορίσει ως πλήρως αυτοματοποιημένο, δηλαδή ΧΩΡΙΣ οδηγούς και – καθώς φαίνεται – θα πρέπει να λογοδοτήσουν τον προσεχή Νοέμβριο. Και μέσα σε όλη αυτή την ανακατωσούρα, ο κύριος Λιόλιος, με την κιθάρα του και τα πεταλάκια του, με τις λουπιέρες του και τη φαντασία του. Του αρέσουν πολύ οι Fleetwood Mac, οι Dire Straights, οι Pink και οι Floyd, ίσως και ο Roy Orbison, παρέα με τον Harry Chapin;
Στο μπιζάρισμα – τέσσερις φορές, παρακαλώ – φροντίζουμε να πάρουν τα χέρια μας φωτιά και θαυμάζουμε την ομάδα που δούλεψε τόσο πολύ για αυτή τη δουλειά. Η κυρία Νοεμή Βασιλειάδου, η οποία είχε την ιδέα και σκηνοθέτησε το έργο, η Ομάδα Τροχιές, που εμφάνισε στο τραπέζι το πρωτότυπο κείμενο, βασισμένο στην έρευνά της και η σκηνοθέτις, όπως και η κυρία Χάρις Σερδάρη (θυμίζουμε ότι επίσης πρωταγωνιστεί), που επιμελήθηκαν τη δραματουργία. Το σύνολο αποτελεί ένα θέαμα που αξίζει να δείτε για πολλούς λόγους, τον εξής ένα. Μιλάει στην ψυχή σας. Είναι εκεί μπροστά μας η αλήθεια. Πάνω στη σκηνή. Πότε θα έλθεις στο σπίτι, μπαμπά; Δεν ξέρω, γιε μου. Αλλά όταν γίνει αυτό, θα περάσουμε καλά. Ήτοι το ποτέ δεν είναι το πολύ πολύ πολύ αργά;
Κώστας Κούλης
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.
Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Νοεμή Βασιλειάδου
Πρωτότυπο κείμενο – Έρευνα: Ομάδα Τροχιές
Δραματουργία: Νοεμή Βασιλειάδου, Χάρις Σερδάρη
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Γρηγόρης Λιόλιος
Κίνηση: Μαίρη Γιαννούλα
Βοηθός σκηνοθεσίας: Χάρις Σερδάρη
Σύμβουλος δραματουργίας: Πάνος Δεληνικόπουλος
Σύμβουλος σκηνογραφίας/ενδυματολογίας: Μαρία Καραδελόγλου
Σχεδιασμός φωτισμών: Αθηνά Μπανάβα
Φωτογραφίες: Βαγγέλης Ευαγγελίου, Σταυρούλα Ντολοπούλου
Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Γιώτα Δημητριάδη
Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου ΤΡΟΧΙΕΣ
Επί σκηνής: Δημήτρης Γούλιος, Μαρία Καραγκιοζίδου, Βασίλης Μπόγδανος, Χάρις Σερδάρη, Σοφία Στυλιανού και ο μουσικός Γρηγόρης Λιόλιος
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Από 2 έως 17 Οκτωβρίου 2024, κάθε Τετάρτη και Πέμπτη, στις 21:15
Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων: 14€ Κανονικό | 12€ Φοιτητικό, 65+ | 10€ Ανέργων, ΑΜΕΑ, Ομαδικό (με κράτηση στο τηλέφωνο 6984364843) | 8€ Ατέλεια (από το ταμείο)
Προπώληση εισιτηρίων: www.more.com/theater/prosoxi-ektelountai-erga-athina-olvio/
Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=GsCAp9SeMgw
Χώρος: Θέατρο OLVIO, Ιερά Οδός 67 & Φαλαισίας 7, μετρό Κεραμεικός
INSTAGRAM: caution_workinprogress
FACEBOOK: Προσοχή: εκτελούνται έργα
0 Comments