6949256666 press@keysmash.gr

Θεώμενοι: Σεσουάρ για δολοφόνους @ Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

keysmash powered by dycode

Ο δολοφόνος ξαναγυρίζει στον τόπο του εγκλήματος; Μωρέ, αν είναι κομμωτήριο, το κάνει συνεχώς και για χρόνια. Η μακροβιότερη παράσταση στις ΗΠΑ, η οποία έχει σημειώσει ανάλογα ρεκόρ και στη χώρα μας, βρίσκεται ξανά εδώ. Ανεβαίνει και ιντριγκάρει. Την είχα δει στην τρίτη χρονιά της, την είχα ξαναδεί δυο χρόνια μετά. Ακόλουθος, λάτρης και οπαδός από τότε. Επιστροφή στο παρόν. Αυτή τη φορά ποιος ευθύνεται για τον φόνο; Αυτή τη φορά τι θα δείξει η ετυμηγορία;

Πάνω από δυόμισι ώρες κράτησε η παράσταση! Μπεν Χουρικών διαστάσεων μοτίβο, μόλις στην πρώτη από τις πολλές στάσεις της περιοδείας. Και αυτό έχει να κάνει φυσικά με το πόσο συμμετέχει το κοινό και σε τι κέφια είναι οι ερωτώντες. Κάπως έτσι επηρεάζονται η δομή και η πλοκή και κάπως έτσι έγινε θρύλος αυτή η παράσταση. Ο κόσμος που ήλθε το θέατρο ήξερε τι να περιμένει; Ήξερε ότι από ένα σημείο και μετά θα ανάψουν τα φώτα;

Όταν έχεις έναν μπαρουτοκαπνισμένο stand up κωμικό στη διανομή, εκεί πλέον ξέρεις ότι η βραδιά θα είναι γεμάτη γέλιο και τρελό ατακαριό. Ο κύριος Δημήτρης Μακαλιάς το πήρε πάνω του, ως γενικός κονφερασιέ και σύνδεσμος των συναδέλφων του με τους θεατές. Δεν είναι δυνατό να σας περιγράψω τι ατάκες αντάλλαξε με το ακροατήριο. Ιδίως με αυτούς που «τσίμπησαν» κατάτι… Έγινε όλο αυτό μία παράσταση από μόνο του. Η αλληλεπίδραση μας κράτησε σε εγρήγορση, δεν προλαβαίναμε να γελάσουμε με το ένα αστείο και στο καπάκι «τρώγαμε» το επόμενο. Και φανταστείτε ότι σε έναν από τους ρόλους βρίσκουμε τον κύριο Αλέξανδρο Παπατριανταφύλλου, ο οποίος επίσης λειτούργησε σαν δαιμονισμένος stand up κωμικός. Το έδειξε κάμποσες φορές και μας έκανε να ξεκαρδιστούμε. Άψογος, χειμαρρώδης, με φοβερές εξάρσεις και θαυμάσιο στυλ. Θεωρώ ότι ο συγκεκριμένος ηθοποιός μπορεί να κάνει θαύματα σε οποιονδήποτε ρόλο.

Ο κύριος Χάρης Χιώτης, ο «όργανον» Πανάγος, αποτέλεσε τρελή αιχμή του δόρατος κατά τη διάρκεια της παράστασης. Στη διάδραση μάλιστα έβγαλε απίστευτο γέλιο απευθυνόμενος σε θεατή με την ατακάρα «Καταρχάς, πες μου ποιος είσαι, μην κοιτάω τσάμπα». Για να μην μιλήσω για κάτι απίστευτα κρεσέντο ψαρωτικού οργάνου της τάξεως και χειρονομιών, ιδίως με το περίστροφο. Τρομερός καρατερίστας, πηγαίος και πανέτοιμος λεκτικά. Κάτι που φυσικά ισχύει για όλους τους πρωταγωνιστές. Και εκεί συνειδητοποιούμε τι μοναδικά πλάσματα είναι οι ηθοποιοί. Ό,τι και να τους πεις, ό,τι και να σκεφτείς να τους πετάξεις, θα στο επιστρέψουν κατάμουτρα και κατακέφαλα, με χίλια χιλιόμετρα την ώρα. Είναι βέβαιο πως ανάλογα με το κοινό παίζουν και οι ερωτήσεις και τα μοτίβα τους, είναι εξίσου σίγουρο όμως πως αυτή η ετοιμότητά τους είναι από άλλο πλανήτη. Η κυρία Αρετή Πασχάλη επίσης μας ξετρέλανε. Κόντρα ρόλο τον λες, αλλά η ηθοποιός ανταποκρίθηκε πέρα από κάθε λογική. Ναι, εννοείται ότι είναι και εκείνη βιονική στην κατασκευή και εννοείται ότι το τάλαντο επισκίασε ακόμα και τον βιονισμό! Δικό μου είναι το κείμενο, ό,τι λέξεις θέλω βάνω. Ξηγηθήκαμε; Η εν λόγω κυρία γκέιβ δε μπερντ – κυριολεκτικά – και ανέβηκε σφαιράτη τα σκαλιά του θεάτρου, προκειμένου να κάνει τσαμπουκά. Απογείωσε περσόνα και κατάσταση.

Μου αρέσει η κυρία Βάσω Γουιλελμάκη. Μου αρέσει σε όποιον ρόλο την έχω δει. Πικάντικη, κουμπωμένη στον χαρακτήρα. Και ήταν και κείνη μία γιορτή. Μεγάλη κυρία του Κολωνακίου, με χρήμα, δύναμη, σοφέρ και μπάτλερ, η σπουδαία ηθοποιός ήταν εξαιρετική στη διάδραση και έδωσε από τη δροσιά της σε ρόλο και κοινό. Στον ρόλο του δαιμόνιου κομμωτή Τόνι, ο κύριος Ιωάννης Απέργης, ο οποίος έλαμψε, ξετρέλανε και έβαλε φωτιά στους θεατές με τις ατάκες του. Φοβερά κινητικός, φοβερά ετοιμόλογος, εκνευριστικά καλός.

Ο κύριος Νικορέστης Χανιωτάκης έχει πάρει το κείμενο του κύριου Θοδωρή Πετρόπουλου, έχει παίξει μπάλα με άνεση, έχει κρατήσει το τρελοκομειακό του χαρακτήρα, ενώ έχει προσθέσει τις δικές του καλλιτεχνικές πινελιές, απογειώνοντας το θέαμα και κάνοντας το δρώμενο ακόμα πιο διαδραστικό. Έχουν προστεθεί πραγματάκια, τα οποία μεταμορφώνουν το κείμενο σε ό,τι πιο σωστό “politically incorrect” έχουμε ακούσει τα τελευταία χρόνια.

Πάω και το βλέπω και αύριο και μακάρι να κρατήσει πέντε ώρες αυτή τη φορά. Όχι μόνο δεν με νοιάζει, μην σας πω ότι θα το επιδίωκα κιόλας. Θα συμμετείχα κι εγώ… Ξέρω ‘γω, μια-δυο ερωτήσεις τις έχω. Βλακώδεις φυσικά, αλλά μπούγιο θέλω να κάνω. Είδα τα πρόσωπα του κόσμου, όταν έφευγε από το θέατρο. Είδα τα χαμόγελα, άκουσα τα σχόλια. Παραστασάρα, όνομα και πράμα. Κι αυτό γιατί αρκούν το άξιο κείμενο, οι συντελεστές και η καλή διάθεση. Όλα τα άλλα είναι μιζέριες. Άριστα-δέκα και όποιος τολμήσει να αργήσει ξανά για το Studio Antony, θα έχει να κάνει με τον όφις-ερ Πανάγο. Μιλημένα-ξηγημένα, ναι;

Κώστας Κούλης

Ευχαριστώ θερμά τον Μάξιμο, τον Γιώργο (πατέρα του Μάξιμου), τη Blue Star Ferries (αμέ!), τη Ματίνα, τη Στέλλα (αμφότερες θεάρες), τον Βασίλη (τον πρώην του πρώην, καλέ), τον Ολυμπιακό, κάτι άπορους ταλαντούχους, την Αρετή Πασχάλη (μέχρι Δευτέρας Παρουσίας, μάτια μου – αν μάλιστα σκουρίνεις το μαλλί), τη Γιώτα και τον Μάκη, που αγαπημένοι και αγκαλιασμένοι γελούσαν κάθε επτά δευτερόλεπτα, τα πετεινά του ουρανού, τα φερέρο ροσέ της πλούσιας… δεν θυμάμαι παρακάτω, ΔΕΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ! (δις)

Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.

By arrangement with Laugh Along Productions, LLC and Marilyn Abrams & Bruce Jordan

Πρωταγωνιστούν (αλφαβητικά):

Ιωάννης Απέργης, Βάσω Γουλιελμάκη, Δημήτρης Μακαλιάς, Αλέξανδρος Παπατριανταφύλλου, Αρετή Πασχάλη, Χάρης Χιώτης

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Απόδοση-Διασκευή: Θοδωρής Πετρόπουλος

Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης

Σκηνικά-Κοστούμια: Αρετή Μουστάκα

Σχεδιασμός Φωτισμών : Χριστίνα Θανάσουλα

Βοηθός Σκηνοθέτη: Βαγγέλης Πρασσάς

Βοηθός σκηνογράφου: Δήμητρα Τριανταφύλλου

Μουσική επιμέλεια: Ο θίασος& Ρυθμός 9,49

Φωτογραφίες: Γιώργος Καλφαμανώλης

Γραφιστική επιμέλεια: Πασχάλης Ζέρβας

Επικοινωνία: Le Canard qui Parle / lecanardpr@gmail.com

– Διάρκεια παράστασης: 120 λεπτά με διάλειμμα

– Τιμές εισιτηρίων: €20 Γενική είσοδος / €17 Φοιτητικό, ανέργων, άνω των 65 / €15 Παιδικό

– Κρατήσεις θέσεων: https://www.more.com/theater/sesouar-gia-dolofonous-kalokairini-periodeia/

– Επόμενες στάσεις:

ΙΟΥΛΙΟΣ: 2/7/2024 ΠΑΤΡΑ, 3/7/2024 ΓΡΕΒΕΝΑ, 4/7/2024 ΓΙΑΝΝΕΝΑ, 5/7/2024 ΑΡΤΑ, 6/7/2024 ΧΑΛΚΙΔΑ, 9/7/2024 ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, 10/7/2024 ΠΑΠΑΓΟΥ, 15/7/2024 ΒΟΛΟΣ, 16/7/2024 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 17/7/2024 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 18/7/2024 ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ, 19/7/2024 ΒΕΡΟΙΑ, 22/7/2024 ΗΡΑΚΛΕΙΟ, 23/7/2024 ΗΡΑΚΛΕΙΟ, 24/7/2024 ΡΕΘΥΜΝΟ, 25/7/2024 ΧΑΝΙΑ, 27/7/2024 ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ, 28/7/2024 ΑΙΓΙΟ, 29/7/2024 ΛΕΥΚΑΔΑ, 30/7/2024 ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ: 1/8/2024 ΣΕΡΡΕΣ, 2/8/2024 ΠΟΛΥΓΥΡΟΣ, 3/8/2024 ΣΙΒΗΡΗ, 4/8/2024 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ, 7/8/2024 ΧΙΟΣ, 8/8/2024 ΜΥΤΙΛΗΝΗ, 10/8/2024 ΚΑΤΕΡΙΝΗ, 17/8/2024 ΚΑΛΑΜΑΤΑ, 18/8/2024 ΚΑΛΑΜΑΤΑ , 19/8/2024 ΣΑΛΑΜΙΝΑ, 21/8/2024 ΚΑΣΤΟΡΙΑ, 25/8/2024 ΛΙΒΑΔΕΙΑ, 26/8/2024 ΛΑΡΙΣΑ, 30/8/2024 ΚΟΖΑΝΗ

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ: 1/9/2024 ΛΑΥΡΙΟ , 2/9/2024 ΧΙΛΙΟΜΟΔΙ, 3/9/2024 ΖΑΚΥΝΘΟΣ, 8/9/2024 ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ, 14/9/2024 ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ

Please follow and like us:
Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
LinkedIn

0 Comments