6949256666 press@keysmash.gr

Παρατηρώντες: Σουίνι Τόντ: Ο Δαιμόνιος Κουρέας της Fleet Street @ ΟΛΥΜΠΙΑ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ «ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ»

keysmash powered by dycode

Κάπου στο Λονδίνο βρίσκεται ένα άθλιο παράπηγμα που η ιδιοκτήτριά του θέλει να πιστεύει ότι μπορεί να λειτουργήσει σαν κατάστημα που πουλάει πίτες. Οι πίτες της εν λόγω κυρίας όμως δεν κάνουν ούτε για προσάναμμα και οι υποψήφιοι πελάτες αποφεύγουν να περπατούν ακόμα και στο ίδιο στενό με το χαμαιτυπείο της. Να δεις πώς τη λένε… Α, ναι… Κυρία Lovett.

Κάπου στο Λονδίνο ζούσε ένας μπαρμπέρης. Το όνομα αυτού Benjamin Barker. Εξαιρετικός στη δουλειά του, αγαπητός στους πελάτες του, καλός οικογενειάρχης… Δυστυχώς, όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, η όμορφη γυναίκα του και μητέρα του παιδιού του έτυχε να είναι παραπάνω όμορφη απ’ ό,τι πρέπει. Ο δικαστής της περιοχής και ο «κολαούζος του», ο επίτροπος, θέλησαν να καρπωθούν τη σύζυγό του και έτσι τον κατηγόρησαν και τον καταδίκασαν σε εκπατρισμό, υποχρεώνοντάς τον να εγκαταλείψει την Αγγλία και να πάει στην Αυστραλία. Η πίκρα είναι μεγάλη, ο θυμός ακόμα μεγαλύτερος… Ο Benjamin το σκάει και επιστρέφει στη Γηραιά Αλβιώνα και εγκαθίσταται σε ένα δωματιάκι, πάνω από ένα άθλιο παράπηγμα, στην οδό Fleet. Καλά, αυτή η μίζερη που παρουσιάζεται ως ιδιοκτήτρια… Να δεις πώς τη λένε… Α, ναι…

Ο Benjamin διαπιστώνει πως οι λεπίδες με τις οποίες ξύριζε τους πελάτες τους και απόκτησε τη φήμη του τότε, υπάρχουν ακόμα. Τις μάζεψε και τις φύλαξε η Lovett. Ο ίδιος είναι πια ένα πλάσμα που το μόνο που το ενδιαφέρει είναι η εκδίκηση. Σε αυτές τις περιπτώσεις όμως καλό θα είναι να θυμόμαστε τι έχει πει ο Κομφούκιος… «Προτού ξεκινήσεις ένα ταξίδι εκδίκησης, σκάψε δυο τάφους»… Ο κολασμένος όμως τι να μασήσει με όλα αυτά που έχει περάσει; Έχει ήδη αλλάξει το όνομά του σε Sweeney Todd και το μόνο που τον απασχολεί πλέον είναι να σκοτώσει τους πρωταίτιους της συμφοράς του και να σφίξει στην αγκαλιά του την κόρη του. Η γυναίκα του – λένε – δεν άντεξε όλο αυτό που της συνέβη…

Ο Todd δεν αργεί να βάλει μπροστά το μαύρο σχέδιό του. Καμώνεται πως είναι κορυφαίος στο ξύρισμα, ο κόσμος δεν αργεί να τσιμπήσει και κάποιοι ανηφορίζουν προς το μαγαζάκι του. Οι φαλτσέτες του δεν αργούν να πιάσουν δουλειά και τα πτώματα καταλήγουν σε ένα σημείο του «μαγαζιού» της κυρίας Lovett, η οποία μάλιστα καλοβλέπει τον Sweeney… Οι δολοφονίες μένουν ανεξιχνίαστες, λόγω του ότι τα πτώματα εξαφανίζονται. Για την ακρίβεια, αλλάζουν υπόσταση… Γίνονται πίτες! Οι πίτες της κυρίας Lovett είναι στην ουσία ένα μελλοντικό προϊόν κανιβαλισμού! Το παράπηγμα αποκτά τρελή πελατεία και η σκότεινη ιδιοκτήτρια κάνει όνειρα πλέον. Θα μπορέσει να πάει σε ένα νησί με τον «αγαπημένο της», τον κύριο ST… Στο μεσοδιάστημα, ο δικαστής και ο επίτροπος μαθαίνουν για τον καινούργιο, άψογο μπαρμπέρη της οδού Fleet. Επιθυμούν να διαπιστώσουν δια ζώσης τα ταλέντα του νεοφερμένου. Το κόστος το αντέχουν. Έτσι νομίζουν τουλάχιστον…

Η Συμφωνική Ορχήστρα και Χορωδία του Δήμου Αθηναίων έρχονται να μας χαρίσουν ένα άνευ προηγουμένου θέαμα. Η απόδοση είναι εξωγήινη και οι ερμηνευτές έχουν δίπλα τους μία ορχήστρα, η οποία, πολύ απλά και με δύο λόγια, σπέρνει. Γιατί η Συμφωνική ακούγεται δίσκος! Χωρίς εισαγωγικά. Οι μουσικοί που την αποτελούν είναι κάτι παραπάνω από υπέρ-βιρτουόζοι. O μαέστρος, αρχί-μουσικός και πρωτομάστορας της εν λόγω παράστασης, Γιώργος Πέτρου, ο οποίος στην ουσία έχει φροντίσει τη γένεση και μεταφορά τη σκηνή όλου τούτου του ομορφακίου, μας παρέδωσε ένα μουσικό κομψοτέχνημα και μία από τις πλέον απολαυστικές ηχητικές απολαύσεις της τελευταίας εικοσαετίας. Από την άλλη μεριά, οι ερμηνευτές… Τόσο υπέροχοι όλοι τους! Πέρα από το πρωταγωνιστικό ζευγάρι, τον κύριο Χάρη Ανδριανό (ομάδα που κερδίζει ΔΕΝ αλλάζει) και την κυρία Σία Κοσκινά, που έδειξαν το υψηλότατο επίπεδό τους για άλλη μια φορά, δεν θα μπορούσα να μην εστιάσω στην υπέρτατη φωνάρα της κυρίας Βάσιας Ζαχαροπούλου, η οποία είναι απλά μαγική! Όλη η ομάδα όμως είναι τόσο τέλεια, που δεν αναφέρομαι σε ονόματα, απλά θα παραθέσω όλους όσους πήραν μέρος. Είναι το λιγότερο που μπορώ να κάνω, είναι όμως και το πιο σωστό. Πρέπει όμως να αναφερθώ σε αυτό. Λίγο πριν ξεκινήσει η παράσταση, μας πληροφορούν ότι ο κύριος Μπάμπης Βελισσάριος, ο οποίος υποδύεται τον Άντονι, νοσεί, αλλά θα συμμετάσχει. Συγγνώμη… Και τραγούδησε ΕΤΣΙ; Τι λέγαμε προηγουμένως για εξωγήινες αποδόσεις;

Στις τρεις περίπου ώρες που κρατά αυτό το ανυπέρβλητο θέαμα, μπορείς να αναρωτηθείς για το μεγαλείο του ανθρώπινου τάλαντου και για το πώς μια ιστορία μπορεί να απογειωθεί χάρη στη δημιουργική μεγαλοσύνη των συντελεστών. Άψογα τα κοστούμια της κυρίας Γιωργίνας Γερμανού, υπέροχοι οι φωτισμοί της κυρίας Στέλλας Κάλτσου και για βραβείο όλο τούτο το gloomy μοτίβο που τόσο αξιότεχνα αναπαρήγαγαν οι τεχνικοί, μέσα από ένα θαυμαστό σκηνικό, το οποίο υπογράφει ο κύριος Πάρις Μέξης. Το μπιζάρισμα κράτησε σχεδόν πέντε λεπτά και ήταν μέσα από την καρδιά του κοινού, το οποίο έμεινε με το στόμα ανοιχτό σε όλο αυτό το υπερθέαμα.

Πιο πάνω μίλησα για απορίες… Ναι, ξέρετε τι… Δεν είχα καταλάβει κάποια πράγματα πάνω στη μουσική δομή και αγωγή των κομματιών. Με την επανάληψη όλα αυτά λύθηκαν. Είδα πώς πατάνε οι τραγουδιστές, πως εκτελούν οι μουσικοί και απλά τους θαύμασα. Απίστευτος ο τρόπος απόδοσης, πραγματικά απίστευτος! Θα ήθελα να είμαι παρών στις πρόβες, να δω πώς αντιλαμβάνονται όλα αυτά τα θέματα και πως θυμούνται κάθε λεπτομέρεια. Το έργο είναι ένα οπερετικό μιούζικαλ και οι μελωδίες είναι τόσο ψαγμένες, που θέλει τρελή σπουδή για να μπορέσεις να ανταπεξέλθεις. Και τότε θαύμασα τους συντελεστές ακόμα περισσότερο.

Είναι ευτυχές το ότι καταφέραμε πάλι να απολαύσουμε τον αιμοσταγή κουρέα και τις λεπίδες του. Δεν είναι τυχαίο ότι ο κόσμος κατέκλυσε το Ολυμπία, το οποίο είναι «μαγαζί γωνία» και αξίζει να το βλέπουν όλοι έτσι. Όσο για το βαθύτερο νόημα της παράστασης… Η εκδίκηση αποτελεί έναν πρώτης τάξεως καμβά για τέτοιες «τελετουργίες». Όσο για τους δύο τάφους… Τι, θέλετε να σας αποκαλύψω το τέλος; Το θέλετε πραγματικά;

Κώστας Κούλης

Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.

Σκηνοθεσία: Γιώργος Πέτρου | Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Πέτρου (17, 19, 22, 24/01) / Νίκος Λαάρης (18, 25, 26, 27/01) |Σκηνικά: Πάρις Μέξης | Διδασκαλία Χορωδίας: Σταύρος Μπερής|Κοστούμια: Γιωργίνα Γερμανού |Χορογραφία: Ζωή Χατζηαντωνίου | Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου |Βοηθός σκηνοθέτης: Κωνσταντίνα Ψωμά|Μουσική προετοιμασία: Βασίλης Αλεβίζος

Διανομή

Σουίνι Τοντ: Χάρης Ανδριανός | Κυρία Λάβετ: Σία Κοσκινά |Τζοάννα: Μυρσίνη Μαργαρίτη | Τομπίας: Γιάννης Φίλιας |Αντόλφο Πιρέλλι: Αντώνης Κορωναίος |Επίτροπος Μπάμφορντ: Δημήτρης Ναλμπάντης |Ζητιάνα: Βάσια Ζαχαροπούλου |Δικαστής Τέρπιν: Γιάννης Σελητσανιώτης |Άντονι: Μπάμπης Βελισσάριος

Με τη Συμφωνική Ορχήστρα & Χορωδία του Δήμου Αθηναίων

Προπώληση Εισιτηρίων ticketplus.gr

INSTAGRAM | FACEBOOK | WEBSITE

Please follow and like us:
Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
LinkedIn

0 Comments