Μια παράσταση που θα αγαπήσουν μικροί και μεγάλοι σας περιμένει στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού.
Το συγκλονιστικό βιβλίο του Βίκτωρος Ουγκό, «Οι Άθλιοι» σε διασκευή και σκηνοθεσία της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη, είναι ένα πραγματικό υπερθέαμα που δεν πρέπει να χάσετε.
Ο Ιβάν Σβιτάιλο υποδύεται συγκλονιστικά τον Γιάννη Αγιάννη. Χειρίζεται γήινα και μοναδικά τον ρόλο του. Σκιαγραφεί με ευκολία όλες του τις μεταπτώσεις, κάνοντας τον ήρωα του άμεσο και τρισδιάστατο.
Το πολυεργαλείο που ακούει στο όνομα Ορέστης Τρίκας δεν σταματά να μας εκπλήσσει. Ίσως είναι ο καλύτερος ηθοποιός της γενιάς του και με διαφορά από τον δεύτερο. Έχει απίστευτη εκφραστικότητα, μπορεί να γίνει δραματικός αλλά και αστείρευτα κωμικός, ανάλογα με τη συνθήκη. Αρκεί κανείς να τον δει σε αυτή την παράσταση και θα καταλάβει την πολυμορφικότητα του συγκεκριμένου καλλιτέχνη. Η αγαπημένη μου Νίκη Παλληκαράκη, με τη μελιστάλαχτη φωνή, νοιώθει τον ρόλο σε όλο της το είναι. Τα χρώματα και οι εντάσεις στη φωνή της είναι ανατριχιαστικά. Αγαπώ βαθύτατα τον τρόπο που χειρίζεται κάθε ρόλο, την εκφραστικότητά της και τον τρόπο που δίνει στο κοινό δυνατές συγκινήσεις. Η Βασιλική Ανδρίτσου με τον Κωνσταντίνο Μουταφτσή λειτούργησαν με άνεση σε κωμικούς ρόλους που λατρέψαμε. Ο Ραφαέλ Αριστοτέλους και η Φιλίππα Κουτούπα, δυο νέα παιδιά με ξεκάθαρα πηγαίο ταλέντο, βρέθηκαν σε ρόλους που κουμπώνουν υπέροχα στην ψυχοσύνθεσή τους. Ο Τάσος Χαλκιάς σε δυο ρόλους κλειδιά, έδωσε έντονες συγκινήσεις σε πολλά επίπεδα.
Δεν χρειάζεται πολλά μια παραγωγή που τιμά τον εαυτό της, όταν έχει την Κωνσταντίνα Νικολαΐδη στη σκηνοθεσία. Είναι από τους πιο ισορροπημένους ανθρώπους στον χώρο, στέκεται στο κείμενο αλλά και στα μηνύματα των έργων με σεβασμό και πάντα η ματιά της κερδίζει τον θεατή. Δεν θα κρυφτώ πίσω από το δάχτυλό μου. Έχω παρακολουθήσει πολλές παραστάσεις της Κωνσταντίνας. Πάντα «φέρνει» τα έργα κοντά μου, γίνονται μικρές ή μεγάλες αφορμές για πολύ σκέψη. Δίνει τις σωστές διαστάσεις και πραγματικά «κεντάει» παραγωγές.
Μαίρη Ζαρακοβίτη
Είδα εκείνα τα παιδιά πάνω στο οδόφραγμα… Να κοιτούν τον θάνατο κατάματα και να θεωρούν ότι έχουν νικήσει. Να κείτονται χωρίς ανάσα και να θεωρούν ότι έχουν κερδίσει. Να έχουν ήδη «φύγει» και να θεωρούν ότι είναι αθάνατα. Και εκεί δεν άντεξα. Δάκρυσα και σκέφτηκα πως πραγματικά θέλει αρετήν και τόλμην. Και όλοι οι ελεύθεροι άνθρωποι, όλων των εποχών, που δεν έζησαν ελεύθερα, καθρεφτίζονται εδώ. Να φυλάττουν Θερμοπύλες, ανεξαρτήτως χρονιάς, καθεστώτος, ανεξαρτήτως προσωπικών βιωμάτων.
Υπέρ-παραγωγή, όνομα και πράγμα! Η Κωνσταντίνα Νικολαΐδη στήνει ένα θεατρικό θέαμα, βασισμένη σε ένα αθάνατο κείμενο, ένα από τα πιο σημαντικά της παγκόσμιας λογοτεχνίας, με την αρωγή ενός στόλου συντελεστών. Είκοσι και τρεις ηθοποιοί και ένα σωρό άνθρωποι πίσω από τη σκηνή. Το αποτέλεσμα μιλά από μόνο του. Πάνω από δυόμισι ώρες (μαζί με το διάλειμμα) στον χώρο και δεν θέλαμε να φύγουμε. Το κοινό εκεί, να ρουφά τις εικόνες και τις λέξεις. Αν και υπήρχαν πολλά παιδάκια στον χώρο, δεν ακουγόταν ο παραμικρός θόρυβος. Μία παράσταση υπόδειγμα. Η λέξη ΕΠΟΣ μου ήλθε αρκετές φορές στον νου.
Δεν θα ήθελα να εστιάσω σε κάποιον ηθοποιό συγκεκριμένα, γιατί όλοι τους αποτελούν γρανάζια καλό-λαδωμένης μηχανής. Στάθηκαν τόσο άψογα όλοι τους, που θα ήταν ασφαλές να πει κάποιος πως αυτή η παράσταση βάζει άνετα υποψηφιότητα να ανέβει και του χρόνου, εξαιτίας της χημείας μεταξύ των ηθοποιών και της σκηνοθέτιδας και του τρόπου έκφανσης και έκφρασης. Δυο λόγια μόνο να πω. Για τον κύριο Μιχάλη Μαρκάτη, που είναι ένας απίστευτος Ιαβέρης και για τον κύριο Ιβάν Σβιτάιλο, ο οποίος μάλλον μπορεί να ξεριζώσει δέντρο μόνο με τη χρήση της φωνής του. Τονίζω ξανά πως ΟΛΟΙ οι ηθοποιοί που εμφανίζονται στη σκηνή είναι απλά εκπληκτικοί και το ίδιο θα σας πουν όσοι παρακολούθησαν την παράσταση.
Υπεράνω κάθε περιγραφής σκηνικά και κοστούμια, υπέροχα τραγούδια, θαυμάσια κίνηση… Στο τέλος ιδίως, που η μόνη μουσική για συγκεκριμένο τραγούδι είναι τα παλαμάκια των θεατών… Τι να πω, δεν ήθελα να τελειώσει. Ήθελα απλά να χτυπάω στον ρυθμό για την επόμενη μία ώρα και βάλε. Μην απορείτε. Θα πάτε και εσείς και θα το ζήσετε όλο αυτό.
Δεν έχω κάτι άλλο να ευχηθώ στην Κωνσταντίνα και τους λοιπούς συντελεστές. Τα είπαμε όλα και τα εξαντλήσαμε όλα στις συνεντεύξεις που έχουν πραγματοποιηθεί. Το μόνο που θέλω είναι να πάει ακόμα περισσότερος κόσμος να δει το έργο. Κάποια στιγμή, στη σκηνή του δικαστηρίου, ο κύριος Σβιτάιλο περνάει ανάμεσα από τους θεατές. Γυρίζει, κοιτάει, ξανακοιτάει. «Sold out είναι σήμερα; Αντί να πηγαίνει στα θέατρα ο κόσμος, πάει στα δικαστήρια»… Γέλασα, κοίταξα προς το κοινό και ξανά προς τη σκηνή. Όμορφα πράγματα… όμορφα έργα.
Κώστας Κούλης
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.
Διάρκεια
- 135’
- (με διάλειμμα 15’)
Κατάλληλο για όλους
Προτεινόμενη ηλικία από 6 ετών
Ημέρες και Ώρες Παραστάσεων
- Σάββατο στις 14:30
- Κυριακή στις 11:30
- Έναρξη παραστάσεων:
21 Οκτωβρίου 2023
Σκηνοθεσία
- Κωνσταντίνα Νικολαΐδη
Πρωταγωνιστούν
- Γιάννης Αγιάννης, ο Ιβάν Σβιτάιλο
- Ιαβέρης, ο Μιχάλης Μαρκάτης
Πρωταγωνιστούν: Νίκη Παλληκαράκη, Ορέστης Τρίκας, Κωνσταντίνος Μουταφτσής, Ελευθερία Πάλλα, Φιλίππα Κουτούπα, Ραφαέλ Αριστοτέλους, Ειρήνη Αγγελοπούλου,
Βασιλική Ανδρίτσου
και ο Τάσος Χαλκιάς
Μαζί τους, οι ηθοποιοί: Ελίνα Γιαννάκη, Παναγιώτης Δελαβίνιας, Στεφανία Δράκου, Νικόλας Καλιδώνης, Στέφανος Καλτσής, Δημήτρης Μπαμπανιώτης, Ρίνο Τζάνι, Τζούλι Τσόλκα, Κωνσταντίνος Τσουμπάρης, Γιώργος Τσουρουνάκης, Γιάννης Φιλίππου
Συντελεστές
- Η Μαρία Φιλίππου υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια,
- η Χριστίνα Φωτεινάκη τις χορογραφίες,
- η Μελίνα Μάσχα τους ατμοσφαιρικούς φωτισμούς,
- ο Γιάννης Οικονόμου την πρωτότυπη μουσική και τα live τραγούδια
- σε στίχους Μαγδαληνής Παλιούρα,
- η Βικτωρία Βελοπούλου το video art
- και ο Ραφαέλ Αριστοτέλους τη μουσική διδασκαλία.
- Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου είναι η Κατερίνα Σβορώνου,
- βοηθός χορογράφου η Δέσποινα Τριάντου
- και μακιγιέζ η Ράνια Γιαννάκη.
Τιμές Εισιτηρίων
- Κανονικά εισιτήρια: €16, €14, €12 (θεωρείο)
- Ισχύουν ειδικές τιμές για Α.Μ.Ε.Α., φοιτητές, νέους & ανέργους
- Ειδικές τιμές για ομαδικές κρατήσεις (από 20 άτομα και πάνω) οικογενειακά εισιτήρια
Προπώληση Εισιτηρίων
- Στα ταμεία του Θεάτρου (Πειραιώς 254, Ταύρος, 177 78)
- Προμηθευτείτε τα εισιτήριά σας
ηλεκτρονικά, εδώ - Τηλεφωνικά, στο 212 254 0300
Κρατήσεις για Σχολεία – Ομάδες
- Τμήμα Κρατήσεων και Εισιτηρίων «Ελληνικού Κόσμου»
- T. 212 254 0300 & K. 698 254 0300
- e-mail: tameio@hellenic-cosmos.gr
Απαραίτητη η Έγκαιρη Προσέλευση
- Εάν δεν έχετε τα εισιτήρια σας είναι απαραίτητη η προσέλευση τουλάχιστον 30 λεπτά πριν από την έναρξη της παράστασης και 15 λεπτά εφόσον τα έχετε.
- Μετά την έναρξη της παράστασης είναι πιθανό να σας απαγορευθεί η είσοδος στην αίθουσα. Σε περίπτωση καθυστερημένης προσέλευσης, ο θεατής, εφόσον του επιτραπεί η είσοδος, ενδέχεται να οδηγηθεί σε διαφορετική θέση από αυτή του εισιτηρίου.
Πρόσβαση
- Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»
Πειραιώς 254, 177 78 Ταύρος - Λεωφορείο: 049 (Πειραιάς – Ομόνοια): στάση Σχολή Καλών Τεχνών
- Λεωφορείο: 914 (Ομόνοια – Πειραιάς – Παλαιά Κοκκινιά): στάση Σχολή Καλών Τεχνών
- Τρένο (γραμμή ΗΣΑΠ): Ηλεκτρικός Σταθμός Καλλιθέας
- Χάρτης Πρόσβασης
Δωρεάν Χώρος Στάθμευσης
Για τη διευκόλυνση του κοινού διατίθενται: χώροι ελεύθερης στάθμευσης δύο επιπέδων κάτω από τα κτήρια «Θόλος» και «Θέατρον» (με περισσότερες από 225 θέσεις) και εξωτερικός χώρος στάθμευσης (άνω των 100 θέσεων).
Πρόσβαση για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες (ΑΜΕΑ)
Διατίθεται πρόσβαση για άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ) σε όλους τους χώρους καθώς και θέσεις στάθμευσης ΑΜΕΑ στον υπόγειο χώρο στάθμευσης του Κτηρίου 2.
0 Comments