Η κακιά στιγμή και πώς αυτή μπορεί να συντροφεύει για μιλιούνια στιγμές. Η μητέρα που υπέπεσε σε αμάρτημα και δεν το άφησε να «φύγει» ούτε για ένα δευτερόλεπτο. Που αυτό σκεφτόταν συνεχώς στη ζωή της. Πού της έδωσαν συγχώρεση, αλλά εκείνη δεν αισθάνθηκε ποτέ λύτρωση. Ο Γεώργιος Βιζυηνός έγραψε το περίφημο αυτό έργο το 1883 (έτος δημοσίευσης) και σκιαγράφησε μία «ομάδα» ανθρώπων με αρχές ιδιάζουσες και ιδιόμορφες, ίσως και πέρα από τη λογική. Ήταν το πρώτο διήγημά του, είναι γραμμένο στην αρχαΐζουσα και αποτελεί, ως μονόλογος, πρόκληση από μόνο του.
Ο κύριος Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος εμφανίζεται στη σκηνή, η οποία περιλαμβάνει ένα τραπέζι, καρέκλες και δύο κουβάδες… Οι συμβολισμοί πλείστοι, αλλά θα το αφήσω όλο αυτό σε εσάς, να το χαρείτε κατά τη διάρκεια και μετά το πέρας της παράστασης. Ο κύριος Γιαννακόπουλος εμφανίζεται μπροστά μας ως ο αφηγητής. Μειλίχιος, με θαυμάσια χροιά και έκφανση υποδειγματική. Το πανδύσκολο κείμενο κυλάει σαν νεράκι από το στόμα του, οι χειρονομίες του και οι εντάσεις προκαλούν και προσκαλούν για ενδελεχή ακρόαση και η ιστορία γίνεται δεκτή από τα αυτιά μας σε ολόκληρο. Δεν υπάρχουν κενά, δεν υπάρχουν «τρύπες» στην πλοκή. Όλα είναι εκεί μπροστά μας.
Το σημείο στο οποίο μαθαίνουμε για το αμάρτημα αυτό καθαυτό, είναι ανατριχιαστικό. Οι αντιδράσεις του πατέρα, ο πόνος της μητέρας, τα συναισθήματα των παιδιών. Τα αγόρια που δεν κατάλαβαν ποτέ την «εμμονή» της μητέρας τους να μεγαλώνει κορίτσια, ακόμα και να υιοθετεί όταν δεν έχει δικά της. Τα αγόρια που μεγάλωναν και δεν καταλάβαιναν τι συνέβαινε, μέχρι…
Δεν είναι εύκολο να τα περιγράψεις όλα αυτά. Μόνο να γίνεις δέκτης τους, αφού ο τρόπος που ο καλλιτέχνης επικοινωνεί το κείμενο, είναι τουλάχιστον άψογος. Ο ίδιος υπογράφει τη σκηνοθεσία, ενώ ένα πλήθος από εξαιρετικούς επαγγελματίες του χώρου έχει φροντίσει τα «περιρρέοντα». Τη μουσική έχει αναλάβει ο κύριος Θοδωρής Οικονόμου, τα σκηνικά και τα κοστούμια ο κύριος Πάρις Μέξης, τον σχεδιασμό κίνησης η κυρία Βρισηίδα Σολωμού και τον σχεδιασμό των φωτισμών η κυρία Χριστίνα Θανάσουλα. Αυτό που βλέπετε στη σκηνή θυμίζει πίνακα ζωγραφικής. Και ίσως να είμαι και μαζεμένος με αυτό που έγραψα.
Είναι πολύ δύσκολο να σε καθηλώσει ένας μονόλογος που ξεπερνά τα εβδομήντα – εβδομήντα πέντε λεπτά. Εδώ όμως μιλάμε για σχεδόν μιάμιση ώρα και δεν ανοιγόκλεισε βλέφαρο! Η περίφημη μάλιστα συνάντηση της μητέρας του αφηγητή με τον Πατριάρχη Ιωακείμ, ο οποίος την εξομολόγησε, αποτελεί ίσως το επιστέγασμα του κειμένου και του μονολόγου.
Τί ν? σ? ‘π?, παιδί μου! ? Πατριάρχης ε?ναι σοφ?ς κα? ?γιος ?νθρωπος. Γνωρίζει ?λαις τα?ς βουλα?ς κα? τ? θελήματα το? Θεο?, κα? συγχωρν? τα?ς ?μαρτίαις ?λου το? κόσμου. Μά, τί ν? σ? ‘π?! Ε?ναι καλόγερος. Δέν ?καμε παιδι?, γι? ν? ‘μπορ? ν? γνωρίσ?, τί πρ?γμα ε?ναι τ? ν? σκοτώσ? κανε?ς τ? ?διο τ? παιδί του!
Από τους καλύτερους μονολόγους των τελευταίων δέκα ετών! Μία παράσταση που μοσχοβολά αγιόκλημα, που μας ταξιδεύει σε μία εποχή, θεωρητικά πίσω από τη δική μας, πρακτικά πολύ μπροστά από τη δική μας. Σε μία εποχή που το ήθος δεν είναι απλά μία λέξη, ούτε ένα τσιτάτο αμφιλεγόμενου χαρακτήρα. Σε μία εποχή που το χώμα οδηγεί στο χώμα χωρίς παρεμβολές. Πλησιάστε ελεύθερα, προσεγγίστε ελεύθερα, αφεθείτε στη μαγεία ενός αθάνατου κειμένου και ενός ηθοποιού που αναμιγνύει το τότε με το τώρα μέσα από το αύριο. Ένας Γολγοθάς χωρίς τέρμα στην ανηφοριά του…
Κώστας Κούλης
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.

Συγγραφέας: : Γεώργιος Βιζυηνός
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Σκηνικά/ Κοστούμια: Πάρις Μέξης
Σχεδιασμός κίνησης: Βρισηίδα Σολωμού
Σχεδιασμός φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα
Βοηθός φωτισμών: Ιφιγένεια Γιαννιού
Βοηθός Σκηνοθέτη: Φάνης Σακελλαρίου
Φωτογραφίες: Μαριλένα Αναστασιάδου
Video: Θάνος Μαργαρίτης
Γραφιστική επιμέλεια: xMx graphics
Επικοινωνία – Γραφείο τύπου: Χρύσα Ματσαγκάνη
Παραγωγή: Phronesis – AMKE
Επί σκηνής: Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος

Πληροφορίες Παράστασης
Παραστάσεις: Από Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου
Ημέρες & ώρες παραστάσεων :Δευτέρα & Τρίτη στις 21.00
Τιμές εισιτηρίων
Γενική Είσοδος: 13€
Μειωμένο: 11€
Ατέλειες: 8€
Διάρκεια παράστασης 85 λεπτά
Προπώληση εισιτηρίων : MORE.COM
https://www.more.com/theater/to-amartima-tis-mitros-mou/
Θέατρο Εν Αθήναις
Ιάκχου 19, Γκάζι (απέναντι από τη στάση Μετρό Κεραμεικός)
специальная оценка условий труда вредность соут специальная оценка условий
Работая с нами, вы получаете возможность оформить микрозайм быстро, безопасно и с минимальными затратами. Мы предлагаем только проверенные и надежные решения, что делает процесс получения финансовой помощи легким и удобным.
микрозайм [url=https://microloans.kz/]займы онлайн Казахстан[/url] .
Мы понимаем, что каждый клиент уникален, поэтому наш сервис направлен на индивидуальный подбор микрозаймов, максимально соответствующих вашим потребностям. Независимо от того, требуется ли вам срочный заем на небольшую сумму или долгосрочный микрозайм с гибкими условиями, мы поможем вам найти лучшее решение. Наша платформа удобна и проста в использовании, что позволяет быстро сравнить условия различных микрофинансовых организаций и выбрать наиболее выгодное предложение.
микрозайм [url=https://microloans.kz/]займы онлайн Казахстан[/url] .