Βρισκόμαστε σε ένα δικηγορικό γραφείο, όπου ο Βίτεκ, βοηθός του καθηγητή Κολενάτι, τακτοποιεί τα χαρτιά μιας δικαστικής διαμάχης εκατό χρόνων. Η υπόθεση έχει πάει στο ανώτατο δικαστήριο και αναμένεται να βγει η απόφαση άμεσα. Εκεί βρίσκεται και ο Άλμπερτ Γκρέγκορ, ο πελάτης που εκπροσωπούν στο δικαστήριο. Είναι σε ανάμενα κάρβουνα, καθώς η απόφαση που θα παρθεί είναι πολύ σημαντική.

Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.

makropoulos2315

Ο καθηγητής Κολενάτι επιστρέφει και δεν είναι τόσο σίγουρος για το αποτέλεσμα αυτής της δίκης. Στον χώρο εμφανίζεται μια εντυπωσιακή γυναίκα με το όνομα Εμίλια Μάρτι, διακεκριμένη τραγουδίστρια της όπερας, η οποία ισχυρίζεται ότι διαθέτει στοιχεία προς όφελος του Γκρέγκορ. Τα πράγματα περιπλέκονται όταν η Εμιλία δίνει στοιχεία αλλά δεν αποκαλύπτει πώς γνωρίζει την ύπαρξή τους. Το μυστήριο περιπλέκεται ακόμα περισσότερο, ώσπου η ίδια αποκαλύπτει την απίστευτη ιστορία της. H Εμιλία Μάρτι δεν είναι άλλη από την Ελίνα Μακροπούλου, που έγινε Ευγενία Μοντέζ, μετά πήρε το ονοματεπώνυμο Ελιάν Μακ Γκρέγκορ, αργότερα έγινε η Εκατερίνα Μίσκιν, και η Ελσα Μίλερ. Τα αρχικά της πάντα Ε.Μ., για να μην χάνει την αρχική της ταυτότητα. Πολλές ζωές, ένας άνθρωπος, ένα μυστήριο, πολλά ερωτηματικά…

makropoulos2314

Το έργο του Τσέχου συγγραφέα Κάρελ Τσάπεκ είναι μια μαύρη κωμωδία με κινηματογραφικές εικόνες. Διακατέχεται από ένα ειρωνικά ρεαλιστικό πλαίσιο και ακροβατεί μοναδικά πάνω σε ζητήματα που μας απασχολούν ακόμα και τώρα. Άραγε τι θα έκανες αν ήξερες πως θα ζήσεις πάνω σε αυτή τη γη, βιώνοντας πόνο, αγάπη, λύπη, ξεριζωμό από όλα όσα αγαπάς, για να μην προδοθείς;

Η παράσταση είναι καταιγιστική. Η Κερασία Σαμαρά έχει κουμπώσει τόσο εκνευριστικά τέλεια στον ρόλο της Εμιλία Μάρτι, είχε και την ευθύνη της όλης σκηνοθεσίας, αγκαλιάζοντας το έργο με μοναδική ευφυΐα. Ο κύριος Κώστας Αρζόγλου, μας πήρε την ανάσα με τον ρόλο που υποδυόταν. Ο Περικλής Λιανός στον ρόλο το Βίτεκ ήταν εξαιρετικός. Έδωσε μια απόλυτα ρεαλιστική πνοή στον ήρωα που υποδυόταν. Πολλά συγχαρητήρια θα πρέπει να δοθούν και στον μικρό Αλέξη Ρηγόπουλο, που ανάβλυζε ευαισθησία και ζωντάνια. Ο Ευθύμης Χρήστου στον ρόλο του Άλμπερτ Γκρέγκορ πέρασε όλα τα γήινα στοιχεία που καθόριζαν τη ψυχοσύνθεση του ήρωά του. Οι εντάσεις αλλά και τα δρώμενα σε έκαναν να ταλαντεύεσαι στη θέση σου καθόλη τη διάρκεια της παράστασης.

makropoulos2316

Ελπίζω να έχουμε τη χαρά να το δούμε και την επόμενη σεζόν. Πολλά συγχαρητήρια σε όλους.

Μαίρη Ζαρακοβίτη

ΥΠΟΘΕΣΗ «ΜΑΚΡΟΠΟΥΛΟΣ»
(Věc Makropulos)

Κείμενο
ΚΑΡΕΛ ΤΣΑΠΕΚ (Karel Čapek)

Μετάφραση
ΣΟΝΙΑ ΝΤΟΡΝΙΑΚΟΒΑ-ΣΤΑΜΟΥ (SoňaDorňáková-Stamu)-
ΚΕΡΑΣΙΑ ΣΑΜΑΡΑ

Σκηνοθεσία
ΚΕΡΑΣΙΑ ΣΑΜΑΡΑ

Μουσική
ΤΑΚΗΣ ΜΠΑΡΜΠΕΡΗΣ

Σκηνικά-Κοστούμια
ΤΟΝΙΑ ΑΒΔΕΛΟΠΟΥΛΟΥ

Επιμέλεια κίνησης
ΜΑΡΙΝΑ ΝΟΤΗ

Στίχοι τραγουδιών
ΚΕΡΑΣΙΑ ΣΑΜΑΡΑ

makropoulos2317

Φωτισμοί
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΟΥΝΤΡΙΧΑΣ

Βοηθός σκηνοθέτη-Οργάνωση παραγωγής
ΤΩΝΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ

Εικαστική δημιουργία
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

Κινηματογράφηση αρχείου
ΝΙΚΟΣ ΒΟΥΤΕΝΙΩΤΗΣ

Δημιουργία TRAILER
ΤΖΕΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ-ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΝΟΥΦΑΡΙΤΣΗ

Social media
ΠΡΑΞΙΤΕΛΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

Επικοινωνία
ΑΝΤΖΥ ΝΟΜΙΚΟΥ

Τμήμα marketing

ΕΥΑ ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ- ΘΕΟΔΩΡΑ ΠΑΥΛΙΔΟΥ

Παραγωγή ΘΕΣΙΣ, www.thesisproduction.gr

ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ:

Κώστας Αρζόγλου, Ρήγας Αξελός, Κερασία Σαμαρά, Περικλής Λιανός, Δημήτρης Καραβιώτης, Ευθύμης Χρήστου, Αλίκη Αβδελοπούλου, Τζώρτζης Παπαδόπουλος, Ξένια Παυλοπούλου και ο μικρός Αλέξης Ρηγόπουλος.

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΥΠΟΘΕΣΗ «ΜΑΚΡΟΠΟΥΛΟΣ» ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ :

ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ.
ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΩΓΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΣΕΧΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.
ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ SARKK SA (ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΗΣ TOMMY HILFIGER & CALVIN KLEIN ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ).

Με την πολύτιμη βοήθεια των: KATERINA KAROUSSOS (Hats and accessories), Sisi Art, Πέτρου Αργυρού, Μαρίας Ντούσκα.