Είδαμε την παράσταση «Anna & Margot» της Κωνσταντίνας Ράικου, στο φιλόξενο και ατμοσφαιρικό Θέατρο Βαφείο, η οποία θα παίζεται έως 10 Δεκεμβρίου, κάθε Τρίτη, στις εννέα και μισή το βράδυ. Και μπορώ να πω ότι ήταν ιδιαίτερη παράσταση. Ένα έργο εμπνευσμένο από το «Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ», που βασίζεται σε αληθινά γεγονότα, έχοντας και μυθοπλαστικά στοιχεία, ένα έργο σε σκηνοθεσία Γιώργου Δρίβα. Η ίδια η συγγραφέας, η Κωνσταντίνα Ράικου, συμπρωταγωνιστεί με τη Φιλία Κανελλοπούλου και οι δυο τους ανταπεξέρχονται εντυπωσιακά, έχοντας τρομερή χημεία και σύνδεση μεταξύ τους, απέναντι σε ένα απαιτητικό έργο. Οι συμβολισμοί (κόκκινο μαντίλι, φωτογραφίες, εικόνες, χαρτιά) κυριαρχούν σε μεγάλο μέρος της παράστασης και μέσα από αυτούς αποτυπώνονται τα βαθιά νοήματα του έργου.
Συγκεκριμένα, το θεατρικό έργο βασίζεται στη ζωή των δύο αδελφών, που πέθαναν μέσα σε στρατόπεδο συγκέντρωσης των Ναζί, πριν από την απελευθέρωση. Εκεί οι δύο αδελφές βιώνουν την απομόνωση αλλά και τον εγκλωβισμό και διατυπώνουν την ουσία της ζωής τους πριν τον πόλεμο, αλλά και τις αντίξοες συνθήκες διαβίωσης (στην ουσία και επιβίωσης) στο στρατόπεδο, στο όποιο βρίσκονται, μιλούν για τα μαρτύρια στα οποία υπόκεινται καθημερινά και τις οδυνηρές συνέπειες της ανυπακοής. Το έργο εστιάζει στην επανασύνδεση των δύο αδερφών και μέσα από τους διαλόγους τους αυξάνεται η αντίθεση των συνθηκών και τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν.
Αυτό όλο γίνεται σε έναν ατμοσφαιρικό χώρο, στον οποίο πρωτεύοντα ρόλο παίζει και ο φωτισμός, που τονίζει άψογα τις ερμηνείες των ηθοποιών.
Η σκηνοθεσία είναι μετρημένη και βασίζεται εξ ολοκλήρου στις δύο πρωταγωνίστριες, ενώ είναι και εναρμονισμένη με την ερμηνευτική βαρύτητα των ρόλων. Εξυπηρετούν επαρκών τα σκηνικά και κουστούμια, όπως, για παράδειγμα, η ολόσωμη φόρμα και οι φθαρμένες μπότες, που παραπέμπουν στην ατμόσφαιρα του έργου και στην εποχή που όλα αυτά συμβαίνουν. Οι σωματικές κινήσεις, μέσω του φωτισμού, διαμορφώνουν την επεξηγηματική εικόνα του έργου και γενικά η παράσταση θίγει κρίσιμα ζητήματα της εν λόγω εποχή, που αποδίδονται μέσω των εξαιρετικών ερμηνείών.
Νικόλας Κεραμήτσος
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.
Θέατρο Βαφείο
Αγίου Όρους 16 & Κων/πόλεως 115, Βοτανικός 10447 Αθήνα ⦁ https://shorturl.at/bG049
Τηλ: 210 3425 637
0 Comments