Ο ήρωας της ιστορίας μας δεν είναι τραγικό πρόσωπο… Ναι… Το παίρνω πίσω αυτό. Ο ήρωας της ιστορίας μας ΕΙΝΑΙ τραγικό πρόσωπο. Αποτελεί το κέντρο των εξελίξεων, αρκετές από τις οποίες γίνονται εν τη απουσία του. Τα μαθαίνει όλα κάποια στιγμή, αλλά μάλλον είναι πολύ «δεσμευμένος», προκειμένου να αντιδράσει με νηφαλιότητα.
Παντρεύτηκε μία γυναίκα, μόνο και μόνο επειδή δεν μπορούσε να αντέξει τη μοναξιά. Δεν περνούσε καλά στον γάμο του και δεν έφταιγαν για τούτο μόνο τα κρύα πόδια της συζύγου. Είχε μεν την πρωινή δουλειά του, αλλά το μυαλό του ήταν αλλού… Το πάθος του ήταν να ζωγραφίζει, αλλά στο σπίτι έτρωγε τρελό bullying. Ξέρετε από ποια, ναι; Κάποια στιγμή πήγε να υπερασπιστεί μία νεαρά, που, εκεί στον δρόμο, την χτυπούσε ο «διπλανός» της. Πού να ‘ξερε ότι επρόκειτο για δόλωμα, για να τσιμπήσει, να μπλεχτεί στα δίχτυα της νεαράς και να τη σπιτώσει, αναλαμβάνοντας όλα τα έξοδα, τα οποία τον βύθιζαν όλο και περισσότερο…

Τρομερό κείμενο! Οι Γάλλοι έχουν μία απίστευτη ιδιαιτερότητα στον τρόπο γραφής, στο πόσο λεπτεπίλεπτα χειρίζονται τον λόγο και στο πόσο εντυπωσιακά αφηγούνται μία ιστορία. Το εκπληκτικό, λοιπόν, κείμενο του Georges de la Fouchardiere πήρε στα χέρια της η κυρία Ισμήνη Δούκα, το μετέφρασε εξίσου εκπληκτικά και από κει και πέρα ανέλαβε η ιδιοφυία που ακούσει στο όνομα Κερασία Σαμαρά. Το έστησε, το σκηνοθέτησε και έφερε μαζί της στη σκηνή μερικούς θαυμάσιους κατατερίστες ηθοποιούς, οι οποίοι έσπειραν, θέρισαν και τσάκισαν!
H δαιμόνια καλλιτέχνιδα χρησιμοποίησε δύο αφηγητές επί σκηνής, οι οποίοι μάλιστα παρενέβαιναν όποτε ήθελαν και μεταμορφώνονταν, ανάλογα με τις ανάγκες του έργου. Μιλούσε ο τάδε χαρακτήρας; Έμπαιναν εκείνοι στη μέση και συνέχιζαν την αφήγηση, μέσα από το δικό του στόμα. Χρειάζονταν κάποιοι άλλοι ρόλοι να εμφανιστούν; Το έπαιρναν πάνω τους εκείνοι οι δύο. Η ίδια υποδύθηκε τον ένα μπαλαντέρ, με τον κύριο Δημήτρη Καραβιώτη στον ρόλο του έτερου, με τους δυο τους να χαζεύουν τον κόσμο με την άνεση και την εφευρετικότητά τους. Χρησιμοποιήθηκε όλη η σκηνή, οι θέσεις των θεατών, τα σκαλοπάτια των διαδρόμων… Παντού ο θίασος!

Ο κύριος Μανώλης Ιωνάς υποδύεται τον «κεντρικό» ήρωα, τον Μωρίς, τον άνθρωπο που γίνεται μία σαρκώδης χερσόνησος του Γιουκατάν και υπομένει τη σύγκρουση με τον μοιραίο μετεωρίτη. Ήταν απλά συγκινητικός, καθώς έβγαλε άνετα γέλιο και προβληματισμό με την κίνηση σώματος και τις ατάκες, καθώς και με το βλέμμα του. Η σύζυγός του, την οποία υποδύεται η κυρία Χίλντα Ηλιοπούλου, είναι μια γιορτή πάνω στη σκηνή. Ο τρόπος ομιλίας, η χροιά, η κίνησή της, ακόμα και η πνοή της… Όλα άψογα συντονισμένα στη ροή της παράστασης.
Η κυρία Μιράντα Ζησιμοπούλου (εναλλάξ με την κυριά Αγγελική Ξενία – στην εν λόγω παράσταση είδαμε την κυρία Ζησιμοπούλου) στον ρόλο της Λουλού ή Λισιέν, είναι μία γλυκύτατη ύπαρξη, η οποία αλλάζει και παραλλάζει, ανάλογα με τον ποιο έχει απέναντί της. Ενζενί και λέαινα ανά περίσταση, με πλαστικότητα και ένα πρόσωπο που φλερτάρει μεταξύ αγίας και πεσούσας, πλάθει έναν ρόλο πάνω στον οποίο κουμπώνει άψογα ο «προστάτης» άλλως Ντεντέ, ο κύριος Χρήστος Κασιέρης, ένας ηθοποιός που διαθέτει υπέροχη άρθρωση, ένας ηθοποιός που παίζει με όλο του το σώμα. Την όργωσε τη σκηνή, ήταν απόλυτα πειστικός.
Θεωρώ όμως ότι τη μεγάλη έκπληξη προκαλεί ο κύριος, ο οποίος υποδύεται τον Βασίλης Βλάχος… Όχι, όχι, δεν το δίνω το στοιχείο! Φανταστείτε μόνο αυτό. Τον είχαν όλοι για… Όχι, όχι, ούτε αυτό! Ο κύριος ανθυπασπιστής λοιπόν είναι χάρμα οφθαλμών και μας έκανε να γελάσουμε ουκ ολίγες φορές.

Οι φωτισμοί του κυρίου Βαγγέλη Μούντριχα είναι ιδανικοί καθόλη τη διάρκεια του έργου και θα πρέπει εδώ να εξάρω την, θα τη βάφτιζα κινηματογραφική, κίνηση να αποδοθεί μία σκηνή από το τέλος στην αρχή, ώστε να έχουμε το reprise την κατάλληλη στιγμή. Είπαμε, η κυρία Σαμαρά είναι δαιμόνια. Η παράσταση ενδείκνυται για όλες και για όλους και – αν θέλετε τη γνώμη μου – θα πρέπει να χορηγείται με ιατρική συνταγή, όποτε κάποιος ή κάποια από εμάς χρειάζεται να περάσει ενενήντα λεπτά ποιοτικής ψυχαγωγίας.
Κώστας Κούλης
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.
Η Σκύλα
(LA CHIENNE, 1929)
του Georges de la Fouchardiere
Μετάφραση: Ισμήνη Δούκα
Σκηνοθεσία- Θεατρική απόδοση- Στίχοι τραγουδιών: Κερασία Σαμαρά
Εικαστική απόδοση: Εύα Μελά
Σκηνικά-Κοστούμια: Εύα Μελά, Άννα Λουκίδη-Ανδρέου
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Τάκης Μπαρμπέρης
Κίνηση-Χορογραφίες: Ρούλα Κουτρουμπέλη
Φωτισμοί: Βαγγέλης Μούντριχας
Βοηθός σκηνοθέτη: Τώνια Αποστόλου
Διεύθυνση παραγωγής: Τζένη Αναγνωστοπούλου
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου
Φωτογραφίες: Τζένη Γαβρά, Αντιγόνη Νουφαρίτση
Teaser: Γιάννης Νικέλλης
Σχεδιασμός αφίσας -προγράμματος: Πέτρος Αργυρός
Social Media: Εύα Καραχάλιου
Παραγωγή: ΘΕΣΙΣ www.thesisproduction.gr
ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ
Μανώλης Ιωνάς, Βασίλης Βλάχος, Κερασία Σαμαρά,
Δημήτρης Καραβιώτης, Χίλντα Ηλιοπούλου,
Μιράντα Ζησιμοπούλου – Αγγελική Ξενία (εναλλάξ),
Χρήστος Κασιέρης
Η ΔΙΑΝΟΜΗ
Μανώλης Ιωνάς: Μωρίς
Ο καταπιεσμένος υπάλληλος, ο κωμικός σύζυγος που αγαπά τον αγοραίο έρωτα και τη ζωγραφική.
Βασίλης Βλάχος: Αλέξις
Ο ήρωας του πολέμου που μετέρχεται όλα τα μέσα προκειμένου να επιβιώσει σε καιρό ειρήνης.
Χίλντα Ηλιοπούλου: Αντέλ
Η στερημένη και πικρόχολη σύζυγος.
Μιράντα Ζησιμοπούλου / Αγγελική Ξενία: Λουλού
Η πέτρα του σκανδάλου, μια ηρωίδα που κινείται ανάμεσα στη Νανά του Ζολά και τη Λούλου του Βέντεκιντ.
Χρήστος Κασιέρης: Ντεντέ
Ο άξεστος, γοητευτικός και βίαιος τυχοδιώκτης, «ο τύπος που εμφανίστηκε μετά τον πόλεμο», όπως λέει ο συγγραφέας.
Κερασία Σαμαρά και Δημήτρης Καραβιώτης: Αφηγητές και Έμποροι Τέχνης
Οι δύο παρουσιαστές του βαριετέ, που αφηγούνται και σχολιάζουν την ιστορία, αλλά και οι Έμποροι Τέχνης, που αντιμετωπίζουν την Τέχνη ως «προϊόν».
Ο καλλιτέχνης μετατρέπεται σε πηγή κέρδους και η αμάθεια επιτρέπει στο ευρύ κοινό να καθοδηγείται από μεροληπτικές κριτικές και εμπόρους Τέχνης. Το χρήμα καθορίζει το πλαίσιο μέσα στο οποίο η Τέχνη αναγνωρίζεται.
Οχήματα σ’ αυτήν την κούρσα διαφθοράς είναι η βαθιά πολιτισμική άγνοια του κοινού και ως εκ τούτου, η αναξιοκρατία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
«Θέατρο Αλκμήνη» | Αλκμήνης 12, Πετράλωνα.
Από 27 Απριλίου, για λίγες μόνο παραστάσεις
Παραστάσεις: Τετάρτη & Κυριακή, στις 20:00 | Παρασκευή & Σάββατο στις 21:15
Διάρκεια: 90’ | TRAILER: https://youtu.be/XFx1LjRlunI
Κατάλληλο άνω των 16 ετών
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
Στο ταμείο του Θεάτρου | Τ.: 210 342 86 50, από τις 16:00
Στο Ticketservices: Πανεπιστημίου 39, (Στοά Πεσμαζόγλου)
Online: https://www.ticketservices.gr/event/alkmini-i-skyla/
Τιμές εισιτηρίων: 16 € κανονικό, 12 € μειωμένο (μαθητές, φοιτητές, ΑΜΕΑ, ανέργους και άνω των 65 ετών), 5 € για ατέλειες
Η παράσταση Η Σκύλα πραγματοποιείται
ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ & ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Με την Ευγενική Χορηγία της Εταιρείας SARKK SA
(Αποκλειστικός Αντιπρόσωπος της TOMMY HILFIGER & CALVIN KLEIN για την Ελλάδα & στα Βαλκάνια)
0 Comments