Η Έμμα (Πέγκυ Τρικαλιώτη) είναι ένα κορίτσι που διψά για ζωή. Διψά για αγάπη, έρωτα και ονειρεύεται να ζήσει έντονες συγκινήσεις, σαν αυτές των μυθιστορημάτων που διαβάζει. Η ζωή τα φέρνει και παντρεύεται τον γιατρό του χωριού Σαρλ Μποβαρί (Κώστας Βασαρδάνης). Ο Σαρλ είναι ένας ήρεμος άνθρωπος, γεμάτος καλοσύνη, που αγαπά την Έμμα με τον δικό του τρόπο. Η πραότητα του Σαρλ κάνει την Έμμα να αισθάνεται πλήξη. Θέλει περισσότερα και τα αναζητά όπου μπορεί. Μοιραία η αναζήτηση για περιπέτεια και έρωτα θα οδηγήσει σε ερωτικά αλλού και μάλιστα δύο. Ο πρώτος έρωτας, ο Ροδόλφος (Πάρης Θωμόπουλος), είναι ένα κόμης που κατέχει σπουδαία θέση στη κοινωνία. Την σαγηνεύει το κύρος του και ο τρόπος ζωής του. Ο επόμενος είναι ένας νεαρός υπάλληλος (Γιάννης Εγγλέζος), ο Λεόν, που αγαπά τη μουσική. Η μποέμικη ζωή του γίνεται μαγνήτης για κείνη.
Ο κάθε ένας από αυτούς θα γίνει ο κόσμος της για όσο διάστημα διαρκέσει η παράνομη σχέση.
Θα τους δοθεί ολοκληρωτικά και θα πονέσει όταν εκείνοι σπάσουν τη φυσαλίδα που εκείνη έχει φτιάξει και απομακρυνθούν. Η Έμμα ψάχνει απεγνωσμένα να βρει τον εαυτό της, να δηλώσει την ανεξαρτησία της. Δεν δίνει όμως μάχη για να ισορροπήσει και να σταθεί στα πόδια της κάθε φορά μετά από ένα χωρισμό. Καταθέτει τα όπλα, μαραζώνει, μέχρι τη στιγμή που θα βρεθεί μπροστά της ο επόμενος έρωτας.
Ο σύζυγός της Σαρλ δεν μπορεί να εξηγήσει τις αυτοκαταστροφικές της τάσεις, τη μελαγχολία αλλά και την κατάθλιψη που αντικρύζει στα μάτια της Έμμα. Ούτε αντιλαμβάνεται τον λόγο, όταν εκείνη αναθαρρεί από τη μαυρίλα της και θεριεύει.
Με τα καμώματα και τις αποφάσεις της γονατίζει το σπιτικό της οικονομικά και φτάνει σε τέλμα. Η ψυχρή αλήθεια έρχεται και την κοιτάζει κατάματα για πρώτη φορά. Η ίδια έχει ηττηθεί και έχουν γκρεμιστεί σαν τραπουλόχαρτα τα κάστρα που έχτιζε. Τι θα συμβεί;
Σε ένα σκηνικό με τρεις θεόρατες σκαλιστές κορνίζες, η παράσταση «Μαντάμ Μποβαρί» επικεντρώνεται στον ψυχισμό και την πάλη της ηρωίδας.
Μέσα από αυτές και με τη βοήθεια των Ανδρέα Νάτσιου, Πάρη Θωμόπουλου και Γιάννη Εγγλέζου, που πέραν των βασικών ρόλων που υποδύονται, έχουν και την ευθύνη της πολυδιάστατης αφήγησης, η παράσταση παίρνει τρισδιάστατη μορφή. Γίνεται πολύ οικεία και διασκεδαστική.
Η Πέγκυ Τρικαλιώτη γίνεται Έμμα, γίνεται ένας στρόβιλος που θα παρασύρει στο πέρασμά του τα πάντα. Είναι εξαιρετική στον ρόλο, δίνοντάς του αστείρευτη τραγικότητα, πλησιάζοντας την Έμμα ρεαλιστικά. Κινείται στη σκηνή σαν αερικό, σαν οπτασία, αναδύοντας ρομαντισμό αλλά και γυναικεία τόλμη ταυτόχρονα.
Ο Σαρλ, η ήρεμη δύναμη, αντιπροσωπεύεται μοναδικά από τον Κώστα Βασαρδάνη. Η ευελιξία αλλά και ο τρόπος που χειρίζεται τον ήρωά του, κάνει την ερμηνεία του καθηλωτική σε όλη τη διάρκεια της παράστασης. Η σκηνοθεσία της Λίλλυς Μελεμέ είναι μοναδική. Μου άρεσε πολύ ο τρόπος προσέγγισης του έργου και των χαρακτήρων.
Τα σκηνικά της Νατάσσας Παπαστεργίου μιλούν και διογκώνουν τις σκηνές, δίνοντας μια ακόμα στιβαρή αίσθηση στην ψυχολογία του έργου.
Τα κοστούμια της Βασιλικής Σύρμα πνέουν ρομαντισμό, ενώ είναι πλήρως λειτουργικά για τους χαρακτήρες. Τα φώτα της Μελίνας Μάσχα και η κίνηση των ηθοποιών από την Κική Μπάκα είναι υπέροχα, κάνοντας τις αισθήσεις μας να στροβιλίζονται νοερά.
Αν ακόμα δεν έχετε δει αυτή την παραστασάρα, σπεύσατε! Εγώ σκοπεύω να ξαναζήσω την μαγεία!
Μαίρη Ζαρακοβίτη
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.
Συντελεστές παράστασης:
Κείμενο-Διασκευή: Έλσα Ανδριανού
Σκηνοθεσία : Λίλλυ Μελεμέ
Μουσική: Ειρήνη Σκυλακάκη
Κίνηση: Κική Μπάκα
Σκηνικά Νατάσσα Παπαστεργίου
Κοστούμια : Βασιλική Σύρμα
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Βοηθός σκηνοθέτη: Λίνα Οικονόμου
Βοηθός ενδυματολόγου : Λίλη Ζωγραφάκη
Βοηθός σκηνογράφου : Μαριάνθη Ράδου
Ηθοποιοί: Πέγκυ Τρικαλιώτη, Κώστας Βασαρδάνης, Ανδρέας Νάτσιος, Πάρης Θωμόπουλος, Γιάννης Εγγλέζος
Φωτογραφίες παράστασης : Γιώργος Καλφαμανώλης
Παραγωγή : Αθηναϊκά Θέατρα
0 Comments