«Από όλα τα επίθετα που της χάρισαν, εκείνη επέλεξε μόνο ένα. Αμαζόνα!»
Πράγματι, η Σέβας Χανούμ ή Σεβαστή Παπαδοπούλου, υπήρξε μια από τις ωραιότερες λαϊκές φωνές της ελληνικής δισκογραφίας, μια γυναίκα που ξεχώρισε όχι μόνο για το ταλέντο της, αλλά και για το θάρρος, το πάθος και το τσαγανό της! Μια ανατολίτικη φωνή στο σώμα μιας γνήσιας Μακεδόνισσας, που ξεσήκωνε όλα τα πλήθη. Έζησε τη δόξα και την φήμη, τον παράφορο έρωτα, την ανέχεια, την αρρώστια, ενώ αντιμετώπισε όλες τις προκλήσεις της ζωής της με απαράμιλλο κουράγιο και σθένος! Ήταν μια μαχήτρια, μια αληθινή αμαζόνα!
Το 1983, ο ποιητής και εκδότης Γιώργης Χρονάς τη συναντά σε ένα σπιτάκι στη Θεσσαλονίκη, όπου εκείνη του διηγείται την ιστορία της ζωής της. Ο παράφορος έρωτας και παρολίγον γάμος με τον Στέλιο Καζαντζίδη, η απόλυτη καταξίωση το ’50, το ’60 αλλά και ’70, η σκοτεινή και απαγορευμένη Αθήνα του τότε, οι περιπέτειες της νύχτας και οι προσπάθειες επιβίωσης, η αρρώστια και η μάχη με τον θάνατο. Όλα τα παραπάνω κομμάτια φτιάχνουν το περίπλοκο παζλ της Σέβας Χανούμ, μιας μποέμ, θα λέγαμε, προσωπικότητας, που σίγουρα άφησε το δικό της στίγμα πάνω στο λαϊκό τραγούδι, στην Ελλάδα και όχι μόνο.
Τη Σέβας Χανούμ τη γνωρίσαμε καλύτερα μέσα από το μονόπρακτο έργο του Γιώργου Χρονά, ενώ το 2012 ο Κωνσταντίνος Ρήγος δημιούργησε και παρουσίασε μια θεατρική παράσταση, βασισμένη στο παραπάνω μονόπρακτο. Τώρα, η Σέβας Χανούμ μας ξανά-συστήνεται μέσω της ηθοποιού Κωνσταντίνας Μιχαήλ, σε μια νέα επαναπροσέγγιση του κ. Ρήγου, στο Θέατρο Σημείο.
Η Κωνσταντίνα Μιχάηλ «μεταμορφώνεται» στη θρυλική «Αγία Αμαζόνα» και μας διηγείται λεπτομερώς τη ζωή της. Διηγείται στον δημοσιογράφο (Ιάσονα Χρόνη) και σε εμάς. Οι εκφράσεις καθώς και οι κινήσεις της, μαρτυρούν μια γυναίκα ταλαιπωρημένη αλλά γεμάτη από όσα έχει ζήσει, όπως ακριβώς υπήρξε η Σέβας. Η κυρία Μιχάηλ ταυτοποιείται με τη Σέβας, γίνεται ένα κομμάτι της, ενώ η ερμηνεία της ξεχειλίζει από εκφραστικότητα. Η κυρία Μιχαήλ κινείται επί σκηνής, με απόλυτη φυσικότητα, ενώ μέσω του «διαλόγου» της με τον δημοσιογράφο, αισθάνεσαι ότι παρακολουθείς την πραγματική Σέβας Χανούμ να κάθεται στον καναπέ του μικρού σπιτιού της και να σου περιγράφει τις τρικυμίες της ζωής της. Παράλληλα, οι παρεμβάσεις, κυρίως οι «μουσικές», του δημοσιογράφου Ιάσονα Χρόνη, δίνουν έναν διαφορετικό τόνο που «σπάει» τη μονοτονία του «μονολόγου». Ιδιαίτερη εντύπωση, προκαλεί η σκηνοθετική παρέμβαση μέσω της κιμωλίας που χρησιμοποιεί ο δημοσιογράφος, για να μαρκάρει τα σημεία της ζωής της, βοηθώντας έτσι να καταλάβουμε καλύτερα την περίπλοκη Αμαζόνα.
Η Σέβας Χανούμ, ένα άγριο και ατίθασο “μαγκάγκι”, μια μεγάλη και ανατολίτικη φωνή, μια μαχόμενη γυναίκα, μια παθιασμένη αμαζόνα. Μια γυναίκα που πραγματικά επηρέασε το λαϊκό τραγούδι στις δεκαετίες του ’50, του ’60 και του ’70. Και τώρα έχουμε την ευκαιρία να τη γνωρίσουμε και να την ερωτευτούμε πάλι από την αρχή και οι εμείς οι μικροί, αλλά και οι μεγάλοι.
Αναστασία Τζάνου
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :
Κείμενο: Γιώργος Χρονάς
Σκηνοθεσία – διασκευή: Κωνσταντίνος Ρήγος
Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας
Ερμηνεύει η Κωνσταντίνα Μιχαήλ
Στο ρόλο του δημοσιογράφου ο Ιάσονας Χρόνης
Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Ρήγος
Δημιουργικο αφίσας: Κωνσταντίνος Γεωργαντάς
Γραφείο Τύπου – Προβολή: Μαρία Τσολάκη
Social Media -Διαφήμιση: Renegade Media / Βασίλης Ζαρκαδούλας
Παραγωγή: ΤΕΧΝΗΧΩΡΟΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ :
Θέατρο ΣΗΜΕΙΟ
Χαριλάου Τρικούπη 4, Καλλιθέα Τηλ. 210 9229579
Μέρες & Ώρες παραστάσεων
Παρασκευή: 21.00
Σάββατο: 21:00
Κυριακή: 20.00
0 Comments