Φεύγοντας από το Αγγέλων Βήμα, είχα κατά νου εκείνη τη σκηνή… του πυροβολισμού, που δεν απεικονίστηκε στη σκηνή, αλλά που η αναφορά του και μόνο αποτέλεσε την προμετωπίδα μίας παράστασης, που μας ταξίδεψε πολλά χρόνια πίσω. Στις παραστάσεις «κλασσικού ρεπερτορίου», έτσι όπως τις απέδιδε το αγαπημένο «Θέατρο της Δευτέρας». Ένα έργο για τα έργα και τις ημέρες των τεράτων, που ποδοπατούν τον πλανήτη και που θέλουν το κακό όλων. Γνωστά τα τέρατα αυτά και ως άνθρωποι, έχουν μάθει να αποκαλούν εαυτούς διαφεντευτές της Γης και αυριανούς κατοίκους του διαστήματος. Στην πραγματικότητα πρόκειται για άθλια πλάσματα, διψασμένα για δύναμη και κατ’ ουσίαν σμάρι κορακιών σε έρημη αρένα…
Δύο νομικοί συναντώνται για μία σημαντική υπόθεση. Ο ένας, συνεργάτης επί πολλά χρόνια του στρατηγού Παραντάιν, ήρωα πολέμου και μεγάλης προσωπικότητας. Ο έτερος, ανερχόμενος δικηγόρος, συζητά να αναλάβει και τελικά αναλαμβάνει την υπεράσπιση της συζύγου του στρατηγού, ο οποίος έφυγε από τη ζωή από δηλητήριο. Νέα και όμορφη η χήρα, με την υπόνοια για δολοφονία να στέκεται πάνω από το κεφάλι της ως άλλη Δαμόκλεια Σπάθη, με τον κόσμο να παρακολουθεί τα τεκταινόμενα με κομμένη ανάσα, με το περιβάλλον των δύο ανδρών να κλειδώνεται στο χωροχρονικό δωμάτιο μίας προαναγγελθείσας καταδίκης και ενός δικαστή, ο οποίος ηδονίζεται να αποφασίζει και να «εφαρμόζει» τη θανατική ποινή. Αυτά που συμβαίνουν στην υπόθεση θα τρομάξουν κάθε τίμιο άνθρωπο.
Ο κύριος Αλέξιος Κοτσώρης σκηνοθετεί με τρόπο που εξάρει το κείμενο και την όλη παραγωγική διαδικασία. Ειδικά η πρώτη σκηνή, μία σουρεάλ χορογραφημένη άψογα σκηνή, η οποία είναι στην ουσία ο επίλογος του έργου, μας προδιαθέτει για μία σχεδόν κινηματογραφική μεταφορά. Η κίνηση των ηθοποιών, ο τρόπος που εναλλάσσονται οι σκηνές, οι φωτισμοί και οκτώ άνθρωποι σε μία σκηνή, σε παραλλαγές ή και όλοι μαζί, είναι ένα στοίχημα που κερδίζει άνετα ο σκηνοθέτης, ο οποίος χρησιμοποίησε με φαντασία και πλήρη αίσθηση του χώρου, δύο τραπέζια και μερικές καρέκλες και έπλασε σαλόνια, γραφεία και μπαρόκ χώρους μίας Αγγλίας άλλης εποχής. Οι ηθοποιοί του, με εξαιρετικό φιζίκ όλοι τους και με θαυμάσια κοστούμια, παίζουν σαν καλοκουρδισμένη μηχανή. Με τους κυρίους Βαγγέλη Μάγειρο, Γιώργο Λουράκη, Στέφανο Κακαβούλη, Απόστολο Μαλεμπιτζή και Θάνο Κρομμύδας, να πλέκουν και να μπλέκουν τον μύθο, με τις κυρίες Ηλέκτρα Μαγγίνα και Φωτεινή Τεντολούρη να φαίνονται απίστευτα εντυπωσιακές στα πάλλευκα φορέματά τους και την κυρία Μαρίνα Παντελάκη, ως μαυροντυμένη θύελλα, να μάχεται με θηρία και ανθρώπους – ανθρώπους και ανθρώπους δηλαδή – για να αποδείξει το αυτονόητο. Την αθωότητά της (;). Και ενώ βρίσκεται στον σωστό δρόμο ή θεωρεί ότι βρίσκεται… Κάποιοι άλλοι αποφασίζουν αλλιώς. Εκνευριστικά επίκαιρο και δη διαχρονικό κείμενο, του Robert Hichens, που στη συνέχεια έγινε ταινία από τον ίδιο τον Alfred Hitchcock και το οποίο έρχεται για πρώτη φορά και επισκέπτεται τα θεατρικά δρώμενα, μέσα από την απόδοση της αεικίνητης Μαργαρίτας Δαλαμάγκα-Καλογήρου. Ένα κείμενο, το οποίο καθρεφτίζει την έμφυτη μανία του ανθρώπου. Οι Αμερικανοί λένε “Don’t fix it if it isn’t broken”. Δηλαδή, μην πας να το φτιάξεις αφού δεν έχει πρόβλημα. Αλλά φευ…
Η παράσταση θα σας καθηλώσει. Για πολλούς λόγους, τον εξής έναν. Τη ροή της. Είναι γάργαρη, είναι φυσική, είναι όπως πρέπει και όπως την ονειρεύτηκε ο δημιουργός της. Είναι μία από τις πιο καλές προτάσεις για θεατρική έξοδο, είναι μία καλή βάση για κουβέντα μετά το πέρας, είναι τρόπος να κοιτάξουμε κατάματα το κακό στα μάτια και να το εξορκίσουμε. Δεν ξέρω αν θα επιτύχουμε, αλλά – επιτέλους – μπορούμε να δοκιμάσουμε.
Κώστας Κούλης
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.
Επιλογή Δραματολογίου – Θεατρική διασκευή μυθιστορήματος: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου
Σκηνοθεσία: Αλέξιος Κοτσώρης
Σκηνικά: Alkot
Κοστούμια: Nora Ponti
Πρωτότυπη μουσική: Φάνης Κακοσαίος
Επιμέλεια κίνησης: Χρήστος Νικολάου
Σχεδιασμός Φωτισμού: Αλέξανδρος Πολιτάκης
Βοηθός σκηνοθέτη: Αριστείδης Βέβης
Φωτογραφίες: Νικόλας Παπουτσάκης
Tρέιλερ: Μιχαήλ Μαυρομούστακος
Επιμέλεια κοστουμιών: Θεοδώρα Βεστάρχη
Επικοινωνία: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου | Art Ensemble
Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Μαρίνα Παντελάκη, Φωτεινή Τεντολούρη, Ηλέκτρα Μαγγίνα, Βαγγέλης Μάγειρος, Γιώργος Λουράκης, Στέφανος Κακαβούλης, Απόστολος Μαλεμπιτζής, Θάνος Κρομμύδας
Αγγέλων Βήμα – Τόπος Συνάντησης Ανατολής-Δύσης Α.Μ.Κ.Ε
Διεύθυνση: Σατωβριάνδου 36, Ομόνοια (πίσω από το Εθνικό Θέατρο Τσίλλερ)
Πληροφορίες-Κρατήσεις 210-5242211
Παραστάσεις: Σάββατο στις 21:00 & Κυριακή στις 18:00
Διάρκεια: 105 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων: 16 Ευρώ (Κανονικό), 12 Ευρώ (Μειωμένο), 5 Ευρώ (Ατέλεια)
Αγορά εισιτηρίων: www.more.com/theater/ypothesi-parantain/
www.aggelonvima.gr, και στο ταμείο του θεάτρου
Link ραδιοφωνικού σποτ: https://youtu.be/KZyV2e0Lcv4?si=BoIorYKFJ9nQBQkJ
Very interesting points you have observed, appreciate it for posting.Blog monry