Να μας αφήσει να το αγαπάμε όπως είναι, γι’ αυτό που είναι, από σήμερα και για πάντα.
Έτυχε να περνάω κάμποσες φορές τη βδομάδα από τον λόφο και το υψηλότερο σημείο του. Και εκεί έστεκε. Το γονεοτροφείο. Εκεί που τα παιδιά πήγαιναν και διάλεγαν τους γονείς τους. Ποιοι ήταν οι πιο κατάλληλοι; Ποιοι ήταν εκείνοι που θα περνούσαν την υπόλοιπη ζωή τους μαζί τους; Μία διευθύντρια και ένας επιστάτης κρατούσαν όλο το «μαγαζί» σε τέλεια κατάσταση. Καθαρό, ζεστό, όπως πρέπει. Και τα παιδιά έρχονταν και έφευγαν. Με τους νέους γονείς τους. Και η διευθύντρια με τον επιστάτη έμεναν εκεί. Να φροντίσουν για τα επόμενα. Μέχρι τη σειρά τους. Συγκρατήστε αυτό το τελευταίο…
Γέμισε μπόμπιρες το Nous. Ήλθαν τα πιτσιρίκια και κατέλαβαν το θέατρο. Κυριακή μεσημέρι και ο κόσμος είναι πολύς μέσα στον χώρο όσο και έξω. Τα μουσουδένια αδημονούν. Σιγά σιγά οδηγούμαστε στην αίθουσα. Καθόμαστε και ακούμε. Ένα πανέξυπνο μουσικό θέμα σε ρυθμό 3/4 μας εισαγάγει στη μεγάλη εικόνα. Ο ήλιος, το φεγγάρι, ένα λειτουργικότατο σκηνικό και οι χαρακτήρες του έργου. Ο Παύλος, με την εντυπωσιακή πιτζάμα – δεν αποκαλύπτω τα «γραφικά» – και τη Μοίρα δίπλα του – δεν θίγω προσωπικότητες, δεν σποϊλάρω τα της πλοκής – και οι ιθύνοντες του γονεοτροφείου, οι οποίοι διαθέτουν τρεις υποψήφιες οικογένειες.
Δεν πάνε και πολύ καλά τα πράγματα. Η πρώτοι γονείς είναι κεφάτοι και αθληταράδες και ψυχοκαιταλοιπάδες, αλλά δεν βοηθούν και πολύ στα του σχολείου και της μελέτης αυτού. Οι δεύτεροι είναι λαμπροί επιστήμονες, αλλά μόνο στη μελέτη εστιάζουν. Οι τρίτοι είναι «θύματα» των social media και σκλάβοι των τηλεφώνων τους. Και οι τέταρτοι; Καλά, υπάρχουν και άλλοι υποψήφιοι γονείς; Και πού βρίσκονταν τόση ώρα;
O, εδώ και πολλά χρόνια, αγαπημένος Περικλής Λιανός είναι ένας θαυμάσιος επιστάτης και όχι μόνο. Σπουδαίος ηθοποιός, σπουδαίος καρατερίστας ο ίδιος, λάμπει στον ρόλο του και γεμίζει με καλοσύνη το θέατρο. Βγάζει χιούμορ, βγάζει θαλπωρή και είναι τόσο άνετος, που συμπαρασύρει μαζί του τους υπόλοιπους ηθοποιούς, οι οποίοι δίνουν έναν επίσης εξαιρετικό εαυτό. Τα έχουμε πει στο παρελθόν, τα θυμίζουμε και τώρα. Το παιδικό κοινό είναι απίστευτα απαιτητικό και απίστευτα ειλικρινές. Αν δεν του αρέσει κάτι, έφυγε! Και τα μουτράκια σήμερα το καταχαίρονται. Φοβερό το ιντερμέδιο με ένα παιδουλίνι να επαναλαμβάνει το όνομα του επιστάτη. Η διευθύντρια φωνάζει. «Σάββα»! Και ο μικρούλης επαναλαμβάνει. Και όλες τις φορές ξεραθήκαμε στο γέλιο.
Η κυρία Εύη Κολιούλη υποδύεται τη διευθύντρια και είναι απόλυτα κλειδωμένη στον ρόλο της. Η καλοκάγαθη γυναίκα, που αγχώνεται για τη λειτουργία του ιδρύματος που διοικεί και θέλει να είναι όλα στην εντέλεια. Εξωφρενικός ο κύριος Χρήστος Καπενής στην πολλαπλή διανομή του. Αποδίδει, ιδίως τον πρώτο χαρακτήρα, τον «αθληταρά», με τέτοιο τρόπο, ώστε αυτόματα αποτελεί αιχμή του δόρατος. Πραγματικά μας εντυπωσίασε και μας ενθουσίασε. Από κοντά οι έτεροι χαρακτήρες, τους οποίους υποδύονται οι κυρίες Φιλίνη Παναγιωτοπούλου και Μαρία Στάβαρη. Γλυκύτατες και οι δυο τους, πειστικότατες και με πολύ κέφι, απεικόνισαν με τέτοιο τρόπο, που όλοι μας διασκεδάσαμε και ψυχαγωγηθήκαμε. Ο Παύλος του έργου, ο νεαρός Οδυσσέας Πετράκης, είναι τίμιος και ειλικρινής. Συμπάσχουμε παρέα του και χαιρόμαστε όταν – επιτέλους – θα βρει τους γονείς που πάντα έψαχνε. Πώς είπατε; Παιδικό είναι, εννοείται ότι θα έχει ευτυχισμένο τέλος.
Το πανέμορφο βιβλίο του κυρίου Χρήστου Δασκαλάκη επεξεργάστηκε με μεγάλη μαεστρία ο κύριος Σωκράτης Πατσίκας. Στη συνέχεια, ήλθε ο κύριος Ευθύμης Χρήστου, να σκηνοθετήσει και να κινήσει. Και τα κατάφερε περίφημα, μεταφέροντας την παιδική αθωότητα επί σκηνής και δημιουργώντας ένα θέαμα απόλυτα αποδεκτό από τα μάτια και τα αυτιά των μικρών θεατών και των συνοδών τους. Κοινός παρονομαστής; Η αγάπη φυσικά. Τίποτα λιγότερο. Η παράσταση έκλεισε πεντανόστιμα, αλλά ούτε εδώ προτίθεμαι να πω περισσότερα. Είναι μία κακή ανταπόκριση τελικά, αλλά με τις καλύτερες των προθέσεων και με σκοπό να σας κάνει να πάτε κατά Βικτώρια μεριά τις Κυριακές. Και μπορεί και να το πετύχει, μην σας πω…
Κώστας Κούλης
Πρωτότυπο έργο: Χρήστος Δασκαλάκης
Θεατρική Διασκευή: Σωκράτης Πατσίκας
Σκηνοθεσία – Κίνηση: Ευθύμης Χρήστου
Πρωτότυπη μουσική: Θεόφιλος Πουζμπούρης
Σκηνικό – Ειδικές κατασκευές: Κωνσταντίνος Χαλδαίος
Κοστούμια: Εβελίνα Δαρζέντα
Φωτισμοί: Γιώργος Φωτόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Κοσμάς Κότσι
Βοηθός ενδυματολόγου: Ματίνα Σκάρου
Φωτογραφίες: Υπατία Κορνάρου
Promo trailer: Χρήστος Συμεωνίδης
Σχεδιασμός αφίσας – Γραφιστικά: Forbidden Designs – Δημήτρης Γκέλμπουρας
Σχολικά – ομαδικά εισιτήρια: SD Concept – Σίσσυ Δημάκη
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Άντζυ Νομικού
Υπεύθυνη παραγωγής: Βάσω Δούκα
Παραγωγή: Θεατρικές επιχειρήσεις Δημήτρης Φωτόπουλος ΙΚΕ
Παίζουν (αλφαβητικά) : Χρήστος Καπενής, Εύη Κολιούλη, Περικλής Λιανός, Φιλίνη Παναγιωτοπούλου, Οδυσσέας Πετράκης, Μαρία Στάβαρη
Πληροφορίες παράστασης:
Πρεμιέρα Κυριακή 6 Νοεμβρίου και κάθε Κυριακή στις 12.00
Καθημερινές πρωινές παραστάσεις για σχολεία Δευτέρα έως Παρασκευή.
Διάρκεια: 1 ω 30 λ ( με διάλειμμα)
Τιμή εισιτηρίου για τις Κυριακές: Α Ζώνη 12 ευρώ, Β Ζώνη 10 ευρώ, Εκπτωτικά/ Ανέργων/Ομαδικά 8 ευρώ, Ατέλειες 5 ευρώ.
Ειδική τιμή για ομαδικές κρατήσεις σχολείων 6 ευρώ για καθημερινές πρωινές παραστάσεις.
ΘΕΑΤΡΟ ΝΟUS
Διεύθυνση: Τροίας 34, Αθήνα 112 51
https://maps.app.goo.gl/ZL5Tj3rko7EtcGPU8?g_st=ifm
(450μ – 6’ από τον σταθμό του ΗΣΑΠ Βικτώρια)
Τηλέφωνα κρατήσεων για τις Κυριακές: 6908228704
Τηλέφωνα για κρατήσεις ομαδικών – σχολικών εισιτηρίων: 2106143021, 6946123004, 2107667022, 6944743043, 2106080528
Instagram: https://instagram.com/to_goneotrofeio?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100064967982067
*Σε όλους τους χώρους του θεάτρου τηρούνται όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας κατά της Covid19.
*Το βιβλίο «Το Γονεοτροφείο» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΆΓΚΥΡΑ και θα διατίθεται προς πώληση στην είσοδο του θεάτρου. Ο συγγραφέας του βιβλίου θα βρίσκεται σε ειδικές ημερομηνίες στο θέατρο για την υπογραφή των βιβλίων.
*Στην παράσταση χρησιμοποιούνται οπτικά στοιχεία έμπνευσης από την εικονογράφηση του Βασίλη Παπατσαρούχα.
*Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως για τη βοήθεια και τη στήριξη τους: Omikron3 artspace , Speakout Studio και Χριστίνα Χριστοδούλου
0 Comments