6949256666 press@keysmash.gr

Βάκχες του Ευριπίδη @ Θέατρο Πέτρας

keysmash powered by dycode

Λατρεύω το καλοκαίρι! Μα υπάρχει ωραιότερη εποχή; Ζέστη, ήλιος και αρχαίες τραγωδίες στα θέατρα. Λιτά σκηνικά, γιατί οι παραστάσεις βρίσκονται σε περιοδεία, που όμως δίνουν έμφαση σε αυτό που θα δεις. Κοστούμια, τις περισσότερες φορές σε πλήρη συνάρτηση με τον αρχαίο πολιτισμό και ηθοποιοί που ματώνουν κάθε βράδυ και σε άλλη πόλη, για να αποδώσουν με τελειότητα κάθε παράσταση.

Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.

vakhes2314

Θέατρο Πέτρας, ένα από τα αγαπημένα μου θέατρα. Μεγάλο, λειτουργικό, έχω περάσει πολλές όμορφες συναυλιακές αλλά και θεατρικές στιγμές. Οι άνθρωποι ευγενικοί, έτοιμοι να σε βοηθήσουν να βιώσεις την κάθε εμπειρία που προσφέρει.

Η παράσταση «Βάκχες» έγινε μέσα σε μια νύχτα ίσως η καλύτερη καλοκαιρινή παραγωγή. Θαμπώθηκα, μαγεύτηκα, με όλα όσα είχε να προσφέρει.

Όμως ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά. Βρισκόμαστε στη Θήβα, όπου ο θεός Διόνυσος, γιος του Δία και της κόρης του Κάδμου Σεμέλης, φτάνει στην πόλη και ζητά αναγνώριση της θεότητάς του από την οικογένεια της μητέρας του. Δεν γίνεται αποδεκτός από τις αδερφές της Σεμέλης και αντιμετωπίζεται σαν παραβάτης από τον βασιλιά Πενθέα, καθώς έχει φέρει μαζί του τις μαινάδες του από τη Λυδία, τις Βάκχες και ακούγονται πολλά για τις τελετές που γίνονται προς τιμή του.

vakhes2317

Ο Πενθέας φυλακίζει τον Διόνυσο, πιστεύοντας ότι είναι ακόλουθος του νεόφερτου θεού, εκείνος όμως ελευθερώνεται και απλώνει το μένος του στη πόλη. Μάταια ο Τειρεσίας προσπαθεί να λογικέψει τον βασιλιά. Όλα όσα γίνονται μετά είναι μέρος της τιμωρίας που έχει αποφασίσει και «συνταγογραφήσει» ο Διόνυσος.

Ο Ευριπίδης έγραψε την τραγωδία το 407 π.Χ., όταν βρισκόταν στην  Πέλλα και πρώτη φορά παρουσιάστηκε μετά το θάνατο του συγγραφέα και αποτελούσε μέρος της τριλογίας “Ιφιγένεια εν Αυλίδι” και “Αλκμαίων ο διά Κορίνθου”.

Λυρικός και απίστευτα γήινος ο Γιώργος Χριστοδούλου στον ρόλο του Πενθέα. Τον έχω δει σε αρκετές παραστάσεις. Είναι απίστευτος ο τρόπος που χειρίζεται κάθε ρόλο. Μπαίνει βαθιά στη ψυχοσύνθεση του ήρωα και προσαρμόζεται υπέροχα, δίνοντας το μέγιστο. Σίγουρα ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του.

vakhes2315

Ο Δημήτρης Λάλος, επιβλητικός, έδωσε όλες τις διαστάσεις του ήρωα που υποδυόταν. Ο αέρας του πάνω στη σκηνή έκανε πιο έντονες τις στιγμές, αλλά και τις εξάρσεις της παράστασης. Δεν υποδυόταν τον Διόνυσο, ήταν ο Διόνυσος!

Η Βίκυ Βολιώτη θριάμβευσε ως Τειρεσίας. Ήταν καταλυτική, παρόλο που το μικρόφωνό της για κάποιο λόγο δεν δούλευε. Ευτυχώς η ησυχία του χώρου και η αμέριστη προσοχή μας, έκανε τα αυτιά να τεντώσουν και να την ακούσουν. Είναι κρίμα  μια τέτοια εμφάνιση να περάσει στα ψιλά από αμέλεια τεχνικού, που δεν επιδιόρθωσε ποτέ το πρόβλημα.

Οι ηθοποιοί του χορού απίστευτα συντονισμένοι σε όλα, με μαγικές πραγματικά φωνές, ξεδίπλωναν την ιστορία τόσο περίτεχνα, τόσο μαγικά. Οι μουσικοί  Γιώργος Μαυρίδης και Βασίλης Κόκλας διοχέτευσαν όλη τη δυναμική της παράστασης, συνδυάζοντας το σύγχρονο με το παραδοσιακό. Η σκηνή θύμιζε μια τεράστια λύρα ή έτσι εγώ το αφουγκράστηκα. Η Δήμητρα Λιάκουρα έκανε τα μαγικά της και στα σκηνικά και στα κοστούμια. Είχε την πιο γήινη αλλά και επιβλητική προσέγγιση. Ήρθε σε συντονισμό με το ύφος της παράστασης, του έδωσε την αίγλη που του αξίζει. Λάτρεψα τις μάσκες του Αλέκου Μπουρελιά. Πραγματικά ίσως θα πρέπει να σκεφτείτε μετά το τέλος της παράστασης να εκθέτονται αυτά τα απαράμιλλα έργα τέχνης. Just a thought…

vakhes2316

Πολλά συγχαρητήρια  στη σκηνοθέτιδα Ελένη Μαυρίδου, που μας άγγιξε με τον τρόπο που χειρίστηκε την τραγωδία. Είναι λίγες πραγματικά οι φορές που οι τραγωδίες δεν κακομεταχειρίζονται από τις ονειροπολήσεις των σκηνοθετών. Πραγματικά μπράβο, Έλενα, που σεβάστηκες ένα τόσο σημαντικό έργο και του απέδωσες την καλύτερη θεατρική υπόσταση που θα μπορούσε να έχει.

Δεν ξέρω για εσάς, αλλά εγώ ανυπομονώ να ξαναδώ αυτή την υπέροχη παράσταση.

Μην την χάσετε!

Μαίρη Ζαρακοβίτη

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση Θεόδωρος Στεφανόπουλος

Σκηνοθεσία  Έλενα Μαυρίδου

Μουσική Γιώργος Μαυρίδης

Σκηνικό – Κοστούμια  Δήμητρα Λιάκουρα

Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου Ευγενία Μπουρντά

Φωτισμοί Περικλής Μαθιέλλης

Επιμέλεια κίνησης Έλενα Μαυρίδου

Μάσκες – Γλυπτική : Αλέκος Μπουρελιάς – Archlabyrinth

Δραματολόγος Κατερίνα Διακουμοπούλου

Βοηθός σκηνοθέτη Πέτρος Αλαφούζος

Video Θωμάς Παλυβός

Φωτογραφίες Ηλίας Ντζόιδος – Ελίνα Γιουνανλή

Παραγωγή Νέα Εποχή

Διανομή

Διόνυσος Δημήτρης Λάλος

Κάδμος Θανάσης Δόβρης

Πενθέας Γιώργος Χριστοδούλου

Δούλος Στέργιος Κοντακιώτης

Τειρεσίας Βίκυ Βολιώτη

Άγγελος Γιώργος Τριανταφυλλίδης

Αγαύη Έλενα Μαυρίδου

Αγγελιοφόρος Β’ Δήμητρα Κούζα

Χορός

Κική Καραΐσκου, Δήμητρα Κούζα, Σοφία Κουλέρα, Χριστίνα Μαριάνου, Μαριάμ Ρουχάτζε

Μουσικοί επί Σκηνής

Γιώργος Μαυρίδης, Βασίλης Κόκλας

VIVA: https://www.viva.gr/tickets/theater/bakxes/

Please follow and like us:
Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
LinkedIn

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *