Το μόνο που θέλουμε, σ’ αυτή τη ζωή, είναι να μπορέσουμε να τη ζήσουμε. Τη δική μας ζωή. Θεωρείτε πως είναι κάπως όλο αυτό που γράφω; Μήπως θέλετε να μιλήσουμε για όλα εκείνα τα παιδιά που έκαναν ένα σωρό όνειρα και τα πέταξαν όλα στα σκουπίδια, γιατί οι γονείς τους «είχαν κανονίσει αλλιώς»; Το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο Γουέλτον προετοιμάζει νέους που θα πάρουν υποτροφίες, που θα γίνουν σπουδαίοι γιατροί, δικηγόροι, οικονομολόγοι. Πέρα από τα πανάκριβα δίδακτρα, η διοίκηση φαίνεται να συγκινείται και από το τετράπτυχο «Παράδοση – Τιμή – Πειθαρχία – Υπεροχή», το οποίο παραπέμπει σε στρατιωτική ακαδημία και όχι σε λύκειο. Ο πρώην κορυφαίος μαθητής του εν λόγω σχολείου, Τζον Κήτινγκ, ο οποίος ήταν πρώτος σε όλες τις δραστηριότητες με τις οποίες καταπιάστηκε, επιστρέφει ως καθηγητής. Οι απόψεις του για την παιδαγωγική δεν συνάδουν με εκείνες του διευθυντή του σχολείου…
Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.

Στην αρχή του έργου, ενώ ο κύριος Σακελλαρίου αφηγείται από μικροφώνου, το σκοτάδι πίσω του προετοιμάζει ένα εξαιρετικής ευφυίας «μπάσιμο». Τα φώτα ανάβουν για ένα δευτερόλεπτο και το ηχητικό εφέ συνοδεύει. Οι μαθητές κάθονται στα θρανία τους, σηκώνουν το χέρι τους, συμμετέχουν στο μάθημα. Ξανά σκοτάδι. Στον επόμενο φωτισμό βλέπουμε τους ίδιους μαθητές να παίζουν με τη μπάλα του μπάσκετ. Πάσες, «Να, εδώ!» και ό,τι θα βλέπατε σε διάλειμμα σχολείου. Να σας πω κάτι; Ο κύριος Κωνσταντίνος Ασπιώτης, ο οποίος έχει επιμεληθεί και τη δραματουργική επεξεργασία, θα μπορούσε να σταματήσει την παράσταση σε εκείνο το σημείο και να πει «Ευχαριστούμε πολύ, αυτό ήταν το έργο μας»! Κανένα πρόβλημα, θα ήμουν υπέρ του δέοντος ικανοποιημένος. Η κινηματογραφική προσέγγιση λειτούργησε μοναδικά. Και θα πρέπει να πω εδώ πως η παράσταση είναι γεμάτη από τέτοιες όμορφες ιδέες. Να πούμε εδώ ότι τα καταπληκτικά φώτα έχουν σχεδιαστεί από την κυρία Ζωή Μολυβδά Φαμέλη.
Αρκεί μόνο να δείτε την εκπληκτική «χορογραφία», με την υπογραφή της κυρίας Φαίδρας Νταϊόγλου (έχει επιμεληθεί και την κινησιολογία), όταν οι μαθητές αλλάζουν θρανία, σε συνάρτηση με το πανέξυπνο σκηνικό της κυρίας Αρετής Μουστάκα και το περιστρεφόμενο πάτωμα. Αρκεί να δείτε τις αλλαγές των σκηνικών. Εκεί πλέον θα αφεθείτε και θα δώσετε χώρο στις ερμηνείες των ηθοποιών, οι οποίοι φρόντισαν να μας δώσουν μία έξοχη βερσιόν της πασίγνωστης ιστορίας, έτσι όπως την απολαύσαμε στην ομώνυμη ταινία.

Ο κύριος Τάσος Χαλκιάς υποδύεται τον κύριο Νόλαν, τον διευθυντή του σχολείου. Και είναι τόσο πειστικός που δεν θέλουμε το καλό του, ως θεατές. Σταθερή και καθαρή εκφορά, υποδειγματική προσήλωση στο κούμπωμα στον χαρακτήρα του και όλοι μας θεωρήσαμε ότι έχουμε μπροστά μας έναν σπαστικό και επικίνδυνο άνθρωπο, που πιστεύει ότι οι μαθητές είναι κατευθυνόμενα πιόνια. Στον ρόλο του πατέρα του κυρίου Πέρι βρίσκουμε τον κύριο Σπύρο Τσεκούρα, ο οποίος εκπέμπει στη γραμμή «Το παιδί μου θα κάνει ό,τι του λέω, γιατί μόνο εγώ ξέρω ποιο είναι το καλό του» και το κάνει τόσο καλά, που νομίζεις ότι ΕΙΝΑΙ ο πατέρας του Πέρι. Ο ίδιος είναι σπαραξικάρδιος, στη σκηνή που δεν θα προδώσουμε και μάλιστα προκαλεί συγκίνηση με την απόδοσή του.
Οι μαθητές, οι κύριοι Πάνος Ζυγούρος, Θοδωρής Θεοδωρακόπουλος, Νικόλας Παπαϊωάννου, Θησέας Παπαπαναγιώτου, Στέφανος Παπατρέχας, Σταύρος Τσουμάνης, Τάσος Τυρογαλάς και Αλέξανδρος Τωμαδάκης, λειτουργούν σαν ομάδα ποδοσφαίρου Champions League. Απίστευτοι αυτοματισμοί, τρομερές εναλλαγές ατακών και πανέξυπνες κινήσεις όταν δεν έχουν ατάκα. Η κινησιολογία είναι απλά θαυμαστή. Με αιχμή του δόρατος… το σύνολό τους, οι νεαροί ηθοποιοί δείχνουν ότι είναι προορισμένοι για μεγάλα πράγματα. Εννοείται πως στην αυτή ομάδα εντάσσω και τις δύο κυρίες, τις Ειρήνη Λαφαζάνη και Λυδία Στέφου, οι οποίες έπεισαν, ήταν τίμιες στις προσεγγίσεις τους και μας πήραν με το μέρος τους με άνεση.

Ο κύριος Άκης Σακελλαρίου. Όσα χρόνια κι αν περάσουν, όσες παραστάσεις κι αν δω με εκείνον, ποτέ δεν είναι κάτι λιγότερο από εξαιρετικός. Σαν Κήτινγκ πετά, είναι άνθρωπος αλλά και αερικό και η φυσικότητά του είναι μάλλον ερώτημα για την επιστήμη. Ο επίλογος με το «μετέωρο βήμα» είναι μία κίνηση που έκανε το κοινό να χειροκροτά χωρίς σταματημό. Η παράσταση λάμπει και μάλλον λίγα γράφω. Προτείνεται ανεπιφύλακτα και χωρίς πολλά-πολλά. Ω, καπετάνιε, Καπετάνιε μου, πολύ σας ευχαριστούμε.
Κώστας Κούλης
Παίζουν:
Άκης Σακελλαρίου, Τάσος Χαλκιάς, Σπύρος Τσεκούρας, Πάνος Ζυγούρος, Θοδωρής Θεοδωρακόπουλος, Νικόλας Παπαϊωάννου, Θησέας Παπαπαναγιώτου, Στέφανος Παπατρέχας, Σταύρος Τσουμάνης, Τάσος Τυρογαλάς, Αλέξανδρος Τωμαδάκης, Ειρήνη Λαφαζάνη, Λυδία Στέφου.

Ταυτότητα παράστασης:
Μετάφραση: Νικολέτα Κοτσαηλίδου
Σκηνοθεσία – δραματουργική επεξεργασία: Κωνσταντίνος Ασπιώτης
Μουσική: Μαρίζα Ρίζου
Σκηνικά: Αρετή Μουστάκα
Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη
Σχεδιασμός φωτισμών: Ζωή Μολυβδά Φαμέλη
Κινησιολογία, χορογραφία: Φαίδρα Νταϊόγλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσα Πετροπούλου
Art work, φωτογραφίες, trailer: Χρήστος Συμεωνίδης
Επικοινωνία – προβολή: Μαρκέλλα Καζαμία
Διεύθυνση παραγωγής: Αναστασία Γεωργοπούλου
Οργάνωση παραγωγής: Μαρίνα Πινιατώρου
Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Κάρολου Παυλάκη
Εκτέλεση παραγωγής: Μυθωδία με τη συνεργασία της People Entertainment Group
Χώρος: Θέατρο Βρετάνια
Πανεπιστημίου 7
Τηλ 210 3221579
Ώρες ταμείου: 10:30 – 13:30 & 17:00 – 21:30 (από Τρίτη έως και Κυριακή)
Πρεμιέρα: 14 Δεκεμβρίου 2022
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη 19:00: 25 ευρώ (Α ζώνη: πλατεία)
22 ευρώ (Β ζώνη: Εξώστης, Θεωρεία)
20 ευρώ (Γ ζώνη: Εξώστης)
Πέμπτη 21:00: 25 ευρώ (Α ζώνη: πλατεία)
22 ευρώ (Β ζώνη: Εξώστης, Θεωρεία)
20 ευρώ (Γ ζώνη: Εξώστης)
Παρασκευή 21:00: 25 ευρώ (Α ζώνη: πλατεία)
22 ευρώ (Β ζώνη, Εξώστης, Θεωρεία)
20 ευρώ (Γ ζώνη: Εξώστης)
Σάββατο 18:00: Γενική είσοδος 18 ευρώ (λαϊκή απογευματινή)
Σάββατο 21:00: 25 ευρώ (Α ζώνη: πλατεία)
22 ευρώ (Β ζώνη, Εξώστης, Θεωρεία)
20 ευρώ (Γ ζώνη: Εξώστης)
Κυριακή 19:15: 25 ευρώ (Α ζώνη: πλατεία)
22 ευρώ (Β ζώνη, Εξώστης, Θεωρεία)
20 ευρώ (Γ ζώνη: Εξώστης)
Φοιτητικό: 16 ευρώ (εκτός βραδυνής Σαββάτου)
Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη:
Ανέργων: 13 ευρώ
Άνω των 65, ΑΜΕΑ και έως 26 ετών: 16 ευρώ
0 Comments