Το λιμπρέτο πέρα από τις μελωδίες. Η Φύση δεν τα κάνει όλα τέλεια. Και οι ατέλειες μπορεί να είναι φαρμακερές. Ένας ευφυέστατος άνθρωπος έχει την ατυχία να γεννηθεί με παραμορφωμένο πρόσωπο. Ο κόσμος δεν είναι έτοιμος να αντέξει αυτό το φάλτσο, αυτή την παραφωνία. Μπορεί το μυαλό να είναι λαμπρό, αλλά όταν δεν συνεπικουρεί το «εξτίριορ»… Ο ίδιος δεν μπορεί να αντιμαχηθεί, έτσι συμβιβάζεται. Θα ντυθεί νύχτα και θα είναι μόνιμα «απέναντι» στη μέρα, στους άλλους, τους «κανονικούς», αυτούς που θεωρούν ότι είναι τέρας ένα τέτοιο ον, αυτούς που ίσως να μην προτάσσουν το ίδιο όταν πρόκειται για ένα πλάσμα με «κανονικό» πρόσωπο και το πλέον παραμορφωμένο μυαλό…
«Το φάντασμα της όπερας» ήλθε στη χώρα μας, στα πλαίσια της ολοκαίνουργης παγκόσμιας περιοδείας του, η οποία μόλις ξεκίνησε. Το έργο που μέχρι σήμερα, μέσα σε τριάντα έξι χρόνια ύπαρξης, έχει καταφέρει να ψυχαγωγήσει και να συγκινήσει πάνω από εκατόν σαράντα εκατομμύρια θεατές, σε τριάντα χώρες και να ξεπεράσει σε τζίρο το αστρικά εξωφρενικό ποσόν των έξι δισεκατομμυρίων δολαρίων, κάνει στάση στην Αθήνα και θα ανέβει και στη Θεσσαλονίκη. Τεράστια παραγωγή, τεράστιες φωνές, τεράστιο αντίκτυπο. Με μία πρόταση… Δεν χάνεται!
Η ορχήστρα λαμβάνει θέση μπροστά από τη σκηνή. Τσέλο, βιολιά, πνευστά, πιανίστες/πληκτράδες, μαέστρος και ήχος γυαλί! Τρομερή η ορχήστρα, προϊδεάζει για μία άριστη παράσταση. Από το πρώτο δευτερόλεπτο έχουμε μαγευτεί. Η μουσική είναι τέλεια από την αρχή-αρχή της. Οι ηθοποιοί-τραγουδιστές ξεκινούν. Αψεγάδιαστοι, λυρικότατοι, απίστευτα λαρύγγια όλοι και όλες τους. Ακόμα και οι ανάσες τους είχαν ένα θεϊκό βιμπράτο. Δεν θα εστιάσω μόνο στον Tim Howar, που υποδύεται το Φάντασμα και ήταν απλά σαγηνευτικός. Δεν θα εστιάσω μόνο στη Harriet Jones, που υποδύεται την Κριστίν και ήταν εκπληκτική, αλλάζοντας head voice και chest voice με τρόπο που χρήζει επιστημονικής έρευνας. Δεν γίνεται να εστιάσω μόνο στο Nadim Naaman, ο οποίος ήταν ένας έξοχος Ραούλ την προηγούμενη φορά που τον είδαμε και είναι ακόμα πιο έξοχος τώρα. ΟΛΟΙ όσοι συμμετέχουν είναι φωνάρες, είναι τεράστιου βεληνεκούς μουσικοί, θεόρατοι διαφεντευτές των φωνητικών ακροβασιών και στην πρόζα ήταν τέλεια δασκαλεμένοι.
Είναι η μοναδική παράσταση που έχω καταφέρει και έχω δει εκτός Ελλάδας. Είχα φύγει από το θέατρο συγκλονισμένος, μη μπορώντας να συγκρατήσω το μεγαλείο των σκηνικών, των κοστουμιών, της όλης παραγωγής. Κάτι τέτοιο έζησα και τώρα. Δεν είναι δυνατό να έχει γίνει τέτοια παραγωγή! Τα σκηνικά είναι πέρα από κάθε φαντασία και η αλλαγή τους είναι τόσο υποδειγματική, που νομίζεις ότι όλα γίνονται πατώντας ένα κουμπάκι. Τα κοστούμια είναι εμπνευσμένα, είναι αξιοζήλευτα και οι φωτισμοί μοναδικοί. Είναι ένα πλήρως καλοστημένο υπερθέαμα. Το υπέροχο έργο, το οποίο πατάει ντελικάτα ανάμεσα στο μιούζικαλ και την όπερα, με το συμφωνικό στοιχείο διάχυτο και τα μπαρόκ μοτίβα διάσπαρτα, είναι ένας ύμνος στην τέχνη, τη μουσική ειδικότερα και την αγάπη. Είναι το φιλί που λύνει τα μάγια.
Το ομώνυμο τραγούδι με συντροφεύει εδώ και πολλά χρόνια. Το έχω ακούσει σε ένα μακρύ κατάλογο διαφορετικών εκτελέσεων, με καλλιτέχνες που γνωρίζω, που ακούω για πρώτη φορά, που δεν ήξερα καν ότι το έχουν αποδώσει. Αυτή τη φορά το απόλαυσα ακόμα περισσότερο. Θες το από-κοντά της ιστορίας, θες ο τρόπος που ερμήνευσαν οι υπέρ-φωνάρες… Ήταν πραγματικά μία συγκλονιστική εμπειρία! Είμαι ευτυχής που το παρακολούθησα και το προτείνω ανεπιφύλακτα. Όσοι είστε μυημένοι, θα περάσετε καταπληκτικά. Όσοι αγαπάτε τα θεάματα, θα έχετε να το λέτε ότι κάτι τέτοιο δεν το έχετε ξαναδεί και ίσως να μην το δείτε ποτέ ξανά. Όπως και να ‘χει όμως, αυτό που στο τέλος θα μείνει, θα είναι η μυσταγωγία που αποπνέει ένα τέτοιο «προϊόν». Είναι αυτό που θα μείνει στο πίσω μέρος του μυαλού. Η μουσική της νύχτας, ο άγγελος της μουσικής, η ευχή να γύριζε πίσω τον χρόνο εκείνο το μουσικό κουτί και ο πολυέλαιος, που όλα τα θωρεί…
Κώστας Κούλης
Δύο φορές μας ζητήθηκε εντόνως να καθίσουμε στις θέσεις μας, για να ξεκινήσει η παράσταση. Δυστυχώς, η εμμονή ορισμένων «καλλιτεχνών» να αφηγούνται ό,τι τους έλθει μόλις δουν κάμερες και δυστυχώς, η εμμονή ορισμένων «δημοσιογράφων» να ενθαρρύνουν όλη αυτή την ασχημία σε βάρος του χρόνου έναρξης. Δεν θα μάθουμε ποτέ σαν λαός. Και δεν θα σταματήσουμε να το πληρώνουμε. Μην συμπεριφερθείτε το ίδιο, όλοι όσοι πάτε. Σεβαστείτε τους χρόνους προσέλευσης και έναρξης. Για καλό δικό σας είναι.
MUSIC: ANDREW LLOYD WEBBER
LYRICS: CHARLES HART
ADDITIONAL LYRICS: RICHARD STILGOE
BOOK: RICHARD STILGOE & ANDREW LLOYD WEBBER
BASED ON THE NOVEL “LE FANTOME DE L’OPERA” BY GASTON LEROUX
DIRECTOR: STEPHEN BARLOW
CHOREOGRAPHER: EWAN JONES
MUSIC SUPERVISOR: RICH MORRIS
DESIGNER: ANDREW RILEY
LIGHTING DESIGNER: HOWARD HUDSON
SOUND DESIGNER: ADAM FISHER
HAIR & MAKEUP: LARS CARLSSON
Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΥΠΕΡΤΙΤΛΟΥΣ.
Παραγωγή: PEOPLE ENTERTAINMENT GROUP
Επίσημος ιστότοπος: www.phantomgreece.com
Πληροφορίες & ομαδικά εισιτήρια: 216 800 48 68 – www.people.gr
Εισιτήρια :
Αθήνα: https://www.viva.gr/tickets/musical/christmas-theater/the-phantom-of-the-opera/
Θεσσαλονίκη: https://www.viva.gr/tickets/musical/megaro-mousikis-thessolonikis/the-phantom-of-the-opera
0 Comments