6949256666 press@keysmash.gr

Θεώμενοι: Γιατί τώρα @ Θέατρο 104

keysmash powered by dycode

Γιατί τώρα; Γιατί έτσι! Αυτό θα έγραφα αν το έβλεπα κάπου σαν ερώτηση, αυτό θα απαντούσα αν με ρωτούσαν, αυτό θα πρέσβευα αν μου ζητούσαν κάτι να πω. Παρενόχληση σε έναν άνθρωπο στον χώρο εργασίας του, στο σχολείο, στον δρόμο, στο λεωφορείο… Προχτές μπήκαν δυο κοπέλες στο τρένο. Δεν ήταν πάνω από δεκάξι χρονών. Γεμάτο κόσμο το βαγόνι. Η μία πετάχτηκε μια πιθαμή. Κάποιος «μάγκας» απλώθηκε. Δεν μίλησε το κορίτσι. Φρόντισε μόνο να κάτσει μπροστά από τη φίλη του. Για να προστατευθεί. Για να μην ξαναπηδήξει, καμία πιθαμή. Κατάντια, ρε φίλη…

giatitora2318

Τρία κορίτσια εργάζονται σε ένα οργανισμό που αναλαμβάνει υποθέσεις παρενοχλήσεων και άσκησης λεκτικής και σωματικής βίας. Η – ΜΚΟ ίσως – «Μέδουσα» φροντίζει να ακούει όλους και όλες που θα πάρουν τηλέφωνο και θα βγάλουν προς τα έξω την ιστορία τους. Αυτή τη φορά το μεγαλύτερο μερίδιο έχει ένα συμβάν, το οποίο λαμβάνει χώρα στα Γιάννενα. Ένας προπονητής παρενοχλεί τους παίχτες της ακαδημίας μίας ποδοσφαιρικής ομάδας. Καταχράται εξουσία και δύναμη και αγγίζει εκεί που δεν πρέπει. Και οι ψυχούλες δεν ξέρουν τι να κάνουν. Πού να μιλήσουν. Το λένε στους γονείς τους. Και εκείνοι ψάχνουν… Κάπου εκεί υπεισέρχεται η Μέδουσα και προτείνει λύσεις.

Τα πράγματα στον οργανισμό δεν είναι όμως και τόσο ρόδινα. Ο διευθύνων σύμβουλος είναι μεν ένας χαρισματικός άνθρωπος, έχει όραμα και δουλεύει ασταμάτητα, είναι όμως απόλυτος, εξουσιαστικός και δεν σέβεται τον προσωπικό χρόνο των εργαζομένων του. Μάλλον… μάλλον τίποτα και κανέναν δεν σέβεται. Στέλνει mail σε ώρες που κανονικά θα έπρεπε να κοιμάται, παίρνει τηλέφωνα όποτε θέλει, παρατηρεί και σαρκάζει και κάνει τη ζωή τους δύσκολη. Δεν ήταν έτσι, αλλά έγινε έτσι.

Σ’ αγαπώ. Αλλά μην με κουράζεις επειδή σ’ αγαπώ…

giatitora2314

Σαν motto είναι – τουλάχιστον – απεχθές, άθλιο και ελεεινό. Κι όμως… το εφαρμόζει. Οι τρεις υπάλληλοι, οι τρεις κοπέλες, έχουν τόνους δουλειάς και έχουν κι αυτόν από πάνω. Δεν ακούγεται καλά. Κάποια στιγμή, για την υπόθεση των Ιωαννίνων, έρχεται στο γραφείο, σαν εξωτερικός συνεργάτης, ένας δικηγόρος. Προσπαθεί να μπει στο κλίμα και την ιδιοσυγκρασία των νέων του γνωριμιών και του καινούργιου εργασιακού περιβάλλοντός του. Κάπου εκεί τους τσακώνει ο δικός μας χωροχρονικός ορίζοντας…

Κείμενο – γροθιά στο στομάχι, με την υπογραφή της ίδιας της θεατρικής ομάδας «Ανδρομέδα», η οποία στηρίχτηκε σε πραγματικές ιστορίες και παρουσιάζει ένα σύνολο προσωπικών μαρτυριών και μαρτυρίων. Ένα σκηνικό φουτουριστικό, με στήσιμο αλά google ή κάποιων άλλων εταιρειών, που φροντίζουν να έχουν ένα άλλο περιβάλλον οι εργαζόμενοι. Πιο «φιλικό» και πιο «διαφορετικό». Πανέξυπνη ιδέα και σύλληψη, λειτουργική εκτέλεση και πολλά μπράβο στις κυρίες Άννα Βράτιτς και Ειρήνη Ρούμπη. Από κει και πέρα, η ομάδα «Ανδρομέδα» αναλαμβάνει δράση. Οι κυρίες Φανή Γρύλλη (η οποία έχει επιμεληθεί και τα όμορφα κοστούμια), Ντίνα Κούκου, Αναστασία Τσούτση, με την τελευταία να υπογράφει με σθένος και οξύνοια τη σκηνοθεσία και τους φωτισμούς, κινούνται συνεχώς, κινούνται σε όλο τον χώρο, έρχονται μέχρι πάνω, στις θέσεις των θεατών, κινούνται ακόμα κι όταν είναι καθισμένες! Ομοιόμορφα κοστούμια, ομοιόμορφα κουρέματα – ο συμβολισμός είναι φανερός – και ομοιόμορφη στάση ίσως… Ίσως; Η καθεμιά τους έχει κάτι να μοιραστεί μαζί μας. Κάτι οδυνηρό. Και το μοιράζονται τα κορίτσια. Θαυμάσια έκφανση και έκφραση, όμορφοι αυτοματισμοί στις εναλλαγές ατακών, εντυπωσιακές αλλαγές σε ταχύτητες, σε χρώμα στη φωνή, σε ένταση και διάρκεια παύσεων.

giatitora2317

Θα έλεγα ότι πρόκειται στην ουσία για χορογραφία πρόζας. Οι τρεις κυρίες εναλλάσσονται με τέτοιο τρόπο, που κάποιος μπορεί να απορήσει για το πόσο χρόνο πήρε μέχρι να λάβει όλο τούτο την μορφή που παρακολουθούμε. Μιλάμε για τόνους δουλειάς και σίγουρα πολλές πρόβες. Στα συν, εννοείται, η παρουσία του έτερου πρωταγωνιστή, του κυρίου Παύλου Πιέρρου. Ήπιος, μειλίχιος, αλλά και θορυβώδης και οξύς, όταν ξεσπά. Και ο ίδιος έχει περάσει δύσκολα σε προηγούμενη δουλειά του, όταν προσπαθούσε να στηρίξει σπουδές και σπίτι, μέλλον και οικογένεια. Και εκείνος κουμπωμένος στο μοτίβο που έχει θέσει η ομάδα. Σαν ομάδα παρουσιάζεται, σαν ομάδα την απολαύσαμε. Πολύ έξυπνη η ιδέα να είναι ο γενικός προϊστάμενος «αθέατος». Κινηματογραφική γαρνιτούρα σε ένα θεατρικό δρώμενο. Μας άρεσε πολύ.

Από τις παραστάσεις που ευχαριστήθηκα, που χάρηκα, που τις σκέφτηκα φεύγοντας, που τη σκέφτομαι και τώρα, καθώς πληκτρολογώ. Γιατί να κάνεις τη ζωή δύσκολη σε έναν άνθρωπο; Δεν μιλάμε πλέον για φύλα, αυτά τα αφήσαμε πίσω. Όλοι άνθρωποι είμαστε και εκεί σταματά κάθε άκυρο σχόλιο και ξεκινούν όλες οι κουβέντες του κόσμου. Και όσο για το άλλο άκυρο ερώτημα «Γιατί τώρα;», όταν κάποιος άνθρωπος προσπαθεί να αμυνθεί και να διεκδικήσει το δίκιο του και την ηρεμία του, η απάντηση οφείλει να είναι «Γιατί πρέπει». Τόσο απλό, τόσο λυτό, τόσο δεμένο. Καλή σας θέαση!

Κώστας Κούλης

Μία παράσταση στη σκιά του προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), με το οποίο τα πτυχία καλλιτεχνικών σπουδών εξισώνονται με απολυτήριο λυκείου. Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε το όνομα εκείνου που σκέφτηκε και έπεισε και τους άλλους να γίνει κάτι τέτοιο. Θα επανέλθουμε.

giatitora2316

Συγγραφή έργου/σύνθεση κειμένων: Θεατρική Ομάδα Ανδρομέδα

Σκηνοθεσία- Φωτισμοί: Αναστασία Τσούτση

Εικαστική Επιμέλεια: Σοφία Ρούβα

Σκηνογραφία: Άννα Βράτιτς & Ειρήνη Ρούμπη

Ενδυματολογική επιμέλεια: Φανή Γρύλλη

Επιμέλεια ήχου: Json (doma)

Φωτογραφίες/ Τeaser/ Trailer παράστασης: Ντάρια Κέσοβα

Γραφιστική Επιμέλεια: Nove Graphics

Τυπογραφείο για την έκδοση του προγράμματος- βιβλίου της παράστασης: Εκδόσεις ΚΨΜ

Καλλιτεχνική επιμέλεια προγράμματος: Δημήτρης Μακρής

Παραγωγή – Έρευνα για την επιμέλεια κειμένων: Θεατρική Ομάδα Ανδρομέδα

Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη

Παίρνουν μέρος οι ηθοποιοί: Φανή Γρύλλη, Ντίνα Κούκου, Παύλος Πιέρρος, Αναστασία Τσούτση

Στην παράσταση ακούγεται η φωνή του Θάνου Αλεξίου

giatitora2315

* Το κείμενο της παράστασης διαμορφώθηκε έπειτα από έρευνα της ομάδας για το θέμα, μέσα από αξιόπιστες πηγές, ντοκιμαντέρ, και, κυρίως, μαρτυρίες ανθρώπων.

** Η παράσταση δεν ενδείκνυται για παιδιά κάτω των 16 ετών.

Πληροφορίες Παράστασης:

Παραστάσεις:  Από Σάββατο 25 Νοεμβρίου για 25 παραστάσεις

Ημέρες & ώρες παραστάσεων

Σάββατο στις 9.15 μμ & Κυριακή στις 7.00 μμ

Τιμές εισιτηρίων

Γενική Είσοδος: 13 €

Φοιτητές-ριες/ AμΕΑ/ άνω των 65/ Κάτοχοι κάρτας ανεργίας (ΟΑΕΔ)/: 10 €

Ατέλειες: 5 €

Διάρκεια παράστασης  65’

Προπώληση εισιτηρίων

more.com:    Γιατί Τώρα | Εισιτήρια online! | More.com

Πληροφορίες/κρατήσεις: +30 698 084 2423 / +30 21 03455020

Διεύθυνση Θεάτρου

Θέατρο 104

Ευμολπιδών 41, (Μετρό Κεραμεικός, Γκάζι), Αθήνα 118 54

Tηλ.: 210 3455020 / 695 126 9828

mail: theatre104@gmail.com

Site:  www.104.gr   

FB page: www.facebook.com/Τheatre104 , Insta page: @ekatontessera

«Γιατί Τώρα»

Θα το αντέξεις;

#metoo

Please follow and like us:
Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
LinkedIn

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *